tolbadge voor Frankrijk en Spanje

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
robenjenny
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13 mar 2015, 17:28

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door robenjenny »

Lees in de toelichting dat maximum hoogte 2 m is.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Niet goed gelezen :wink:


VI.2 Voorwaarden van toepassing op het gebruik van t-badges voor autosnelwegen en tolpoorten
a. Bepaling van voertuigcategorieën
De houder kan op het autosnelwegennetwerk en bij tolpoorten met de t-badge tolgeld betalen voor voertuigen in de categorieën 1 *, 2 **, 5 *** en voertuigen die buiten de tolheffingscategorie 1**** vallen.
*categorie 1: voertuigen inclusief aanhangwagen met een hoogte tot en met 2 meter en een maximum totaal toegestaan gewicht (M.T.M.) minder of gelijk aan 3,5 ton.
** categorie 2: voertuigen inclusief aanhangwagen met een hoogte van 2 tot en met 3 meter en een maximum totaal toegestaan gewicht (M.T.M.) van maximaal 3,5 ton.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door hurktoilet »

Maar wel blijven opletten: bij sommige tolstations zijn nog telepeagepoorten waar wel een hoogtebeperking op zit. Meestal zitten die helemaal links, en vind je dan rechts. En om het simpel te houden: als er een bord staat met de tekst telepeage serrez à gauche (telepeage links voorsorteren), kun je de poorten links doorgaans juist wel gebruiken.
Bovenstaande tekst is geen vervanging voor het gebruik van je eigen ogen :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Laikatrin »

Bob Diesel schreef: Je vergeet de aanschafkosten van 10euro en verzendkosten va ook 10 euro naar het buitenland
Voor 5,70€ krijg je de badge voor Fr in je brievenbus!
https://www.touring.be/nl/ledenvoordele ... -frankrijk
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door gjvonk »

Laikatrin schreef:
Bob Diesel schreef: Je vergeet de aanschafkosten van 10euro en verzendkosten va ook 10 euro naar het buitenland
Voor 5,70€ krijg je de badge voor Fr in je brievenbus!
https://www.touring.be/nl/ledenvoordele ... -frankrijk
Dit laatste geldt denk ik alleen voor leden van Touring België? Is dat niet de Belgische 'ANWB'? Verder is dit toch de tolbadge die alleen voor Frankrijk geldt? Deze heb ik, maar ik ben juist op zoek naar een tolbadge die zowel in Frankrijk als Spanje geldig is.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door hurktoilet »

Dit is inderdaad alleen Frankrijk, voor de combi met Spanje moet je echt bij Bip&Go zijn. Wel interessant voor als je aan Frankrijk genoeg hebt: deze aanbieding van een badge zonder aanloopkosten loopt nog heel dit jaar. ATMB heeft en dergelijke aanbieding, maar die loopt 21 maart al af.
En ten overvloede: afgezien van die combinatie met Spanje, die alleen met Bip&Go bestaat, kun je ongeacht de aanbieder met je telepeage overal in Frankrijk hetzelfde. Vliegensvlug langs alle tolpoortjes, van Duinkerken tot Nice. Kijk maar eens naar het filmpje op mijn blog.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Laikatrin »

gjvonk schreef:
Laikatrin schreef:
Bob Diesel schreef: Je vergeet de aanschafkosten van 10euro en verzendkosten va ook 10 euro naar het buitenland
Voor 5,70€ krijg je de badge voor Fr in je brievenbus!
https://www.touring.be/nl/ledenvoordele ... -frankrijk
Dit laatste geldt denk ik alleen voor leden van Touring België? Is dat niet de Belgische 'ANWB'? Verder is dit toch de tolbadge die alleen voor Frankrijk geldt? Deze heb ik, maar ik ben juist op zoek naar een tolbadge die zowel in Frankrijk als Spanje geldig is.
Je hoeft geen lid te zijn, iedereen kan ze zo bestellen. ( Wij zijn geen lid, mijn zoon ook niet en we hebben allebei via dat aanbod een badge.)
Ik weet dat het alleen voor Frankrijk is en dat het niet jouw vraag maar ik wou toch even vermelden dat de badge niet zo duur is als Bob aangaf. Dan weten mensen die de badge alleen voor Fr willen dat ook hé!
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Dat gaf Bob niet aan :!:

Dat geeft de uitgever v,d bipengo aan ,te lezen Op hun site :idea:
https://www.bipandgo.com/nl/nos-offres/a-la-carte
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
robenjenny
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13 mar 2015, 17:28

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door robenjenny »

Bob Diesel schreef:Niet goed gelezen :wink:


VI.2 Voorwaarden van toepassing op het gebruik van t-badges voor autosnelwegen en tolpoorten
a. Bepaling van voertuigcategorieën.............................van maximaal 3,5 ton.
Uit FAQ:
Om de Liber-t-rijstroken te gebruiken, mag de totale hoogte van uw voertuig niet meer dan 2 m zijn. Wanneer dit niet zo is, vragen we u om uw pasje aan te bieden bij een bemande tolpoort. :-?
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door juanv »

Ik gebruik al enkele jaren het Bip & Go tranpondertje, tot mijn volle tevredenheid.
Je rijdt gewoon onder de oranje T voor vrachtwagens, als je RV lager is dan 3 meter betaal je voor Cat 2 zoniet eentje hoger( letterlijk en figuurlijk)
En laat ons eerlijk zijn , als die éénmalige twintig euro welke die luxe je kost er teveel aan is, dan zou IK toch wel liever thuis blijven !
Dan is een camper zeker en vast niks voor jou! :oops:

Je betaald 1,69 € per maand dat je het effectief gebruikt, de peage prijzen zijn overigens 100% gelijk als wat je manueel zou betalen.

Dus als je het slechts vier maal op je campercariere zou gebruiken kost het je wel welgeteld 6,69 € per reis, als dat er teveel aan is??? ja dan weet ik het ook niet meer :bang:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Maak jij uit hoe een ander zijn geld uit geeft :?: en waar aan

Het heeft niks met iemands uitgave patroon te maken
Of die gebruik wil maken van de peage en zo ja hoe die dat betaald
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door juanv »

Wat mij betreft doe jij maar lekker je zin, en bespaar je 6,69€ per reis, als je moest gaan werken voor 6,69€ per uur want dat win je er makkelijk mee uit, dan zouden we wel een verhaal lezen denk ik :bang:

Maar goed ieder heeft het recht om zo gierig te zijn als hij zelf wil !!! :clap:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Je begint te stoken
Dus :idea: :wave: loop maar de kl :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: tolbadge voor Frankrijk en Spanje



Bericht door juanv »

Wie het schoentje past, trekt het aan ! :hug:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Plaats reactie