Voor altijd met de camper op weg!

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door rongreven »

Bob Diesel schreef:
En hebben wij hier niks aan antwoorden die door en voor belgen gegeven worden
Deze zin kan tweeërlei uitgelegd worden.
Ik denk dat Bob alleen de antwoorden bedoelde die over de wettelijke regels gaan.
Maar als je de zin anders opvat zou dat ook over alle antwoorden kunnen gaan?

Een grandioos 2017 gewenst. :cheers:
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Kroppie »

ik kan me best voorstellen dat er zoveel belgen hier op het forum komen , dat belgische forum is toch een groot drama , nee hoor jongens en meisjes uit belgie julie hebben groot gelijk , welkom , alleen de vragen en antwoorden zullen wel eens niet geheel conform de praktijk wezen , nou en , komt men vanzelf wel achter .

en mijn lontje is langer dan mijn tenen , dus nergens last van .

goed 2017 voor allen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Bob Diesel »

rongreven schreef:
Bob Diesel schreef:
En hebben wij hier niks aan antwoorden die door en voor belgen gegeven worden
Deze zin kan tweeërlei uitgelegd worden.
Ik denk dat Bob alleen de antwoorden bedoelde die over de wettelijke regels gaan.
Maar als je de zin anders opvat zou dat ook over alle antwoorden kunnen gaan?

Een grandioos 2017 gewenst. :cheers:

G,morgen 2017
En iemand die het goed gelezen heeft :thumbup:

De NL wetgeving in deze is de afgelopen jaren hier al vaker een discussie punt geweest
En aan verandeting en lokale ambtelijke willekeur onderhevig

Dus zou een belg ,aan een belg hier de belgische wettten aan elkaar uitleggen :!:
Hebben wij als NL forumleden hier niks aan.

Sorry ,Leuker kan ook ik het niet maken ,laat staan makkelijker
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Uitgeschreven

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Uitgeschreven »

Kroppie schreef:ik kan me best voorstellen dat er zoveel belgen hier op het forum komen , dat belgische forum is toch een groot drama , nee hoor jongens en meisjes uit belgie julie hebben groot gelijk , welkom , alleen de vragen en antwoorden zullen wel eens niet geheel conform de praktijk wezen , nou en , komt men vanzelf wel achter .

en mijn lontje is langer dan mijn tenen , dus nergens last van .

goed 2017 voor allen

jos
bedankt! :cheers:
Uitgeschreven

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Uitgeschreven »

Nu heb ik me hier ingeschreven omdat ik dit forum zo vriendelijk vond voor elkaar :(
Bob Diesel,ben jij Nederlander of Belg?
limbabwe bestaat ook in België.
Wil de TS alleen in Nederland wonen,of gaat hij ook elders voor enkel maanden.?
In sommige brand verzekeringen in België,staat dat je n iet meer dan 60 achteréénvolgende dagen mag weg zijn van je huis.
Tot slot,ik voel me Belg,met voorkeur Vlaming.
Maar kom al mijn ganse leven met Nederlanders in contact.
Mijn stiefdochter woont in Purmerend,we komen daar heel vaak.
Vlamingen passen niet bij Fransen,bij Duitsers. We zijn een volk apart ja.
De wetgeving is inderdaad anders in de 2 landen,dat klopt.Maar misschien is het interessant om de verschillen en gelijkenissen te zien?
Verder heb ik nooit vijandigheid gevoeld van Nederlanders.Jullie draaien wel minder om de pot dan wij.
Wij spreken minder luid enzo.
Stel me ook de vraag.:waarom zouden mensen in een camper willen gaan wonen? Deels per jaar ,aantal maanden weg ,ja.Maar je huis verkopen ?
mvg
willy
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Bob Diesel »

Ik ben Nederlander :bow:
En Waarom :?: :?: iemand :?:
Waarom zijn de bananen krom :?:
Ieder zijn eigen ding,,

En veel antwoorden op de vraag van TS staan in de link welke bij het eerste antwoord staat :idea:





De bananen,,,,,,,,,, omdat ze anders niet in de schil passen :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
kanarie

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door kanarie »

vriendelijke vraag
antwoorden vaak voor een ieder bruikbaar ,in ieder geval stof tot nadenken toch
als je voor altijd in je camper ga wonen stel je je zelf buiten de standaard gemeenschap
er zullen dus mensen zijn die bv een gemeente informeren over die mensen die er bijna nooit zijn ,of ............
je moet rekening houden dat tijdens je afwezigheid een gemeente ,een bank[abn] een provincie besluit om regelgeving te veranderen
klinkt somber maar wel realiteit gaat ws zowel voor belgie als nederland op
ambtenaren zijn ws redelijk universeel qua gedrag
voor ons was oa hierdoor het besluit om te emigreren het meest simpele
succes
kees
Dogzzy
Berichten: 64
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 22:43
Locatie: Belgie

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Dogzzy »

Eventjes verduidelijken.
Dogzzy schreef:Weet niet of het in de juiste rubriek staat, leek mij het meest gepast.

Het speelt al een hele tijd in ons hoofd om voor altijd met de camper op weg te zijn, zijn er hier mensen op dit forum die dit reeds al een tijd aan het doen zijn?

Wij zitten nog met een tal van vragen.
Zoals:
1jaarlijkse controle, keren jullie dan elk jaar terug naar het land waar de camper is ingeschreven, of schrijven jullie de camper in, in het land waar je het vaakst verblijft? (invoertaksen of hoe zit dit, onze camper is pas 12j)ondertss weten we dat je, je voertuig in het land waar je reist kan laten keuren, bij terugkomst in land (B) waar het voertuig is ingeschreven, moet deze wel terug herkeurd worden, mss wisten jullie dit al ;;-)
2een hospitalisatieverzekering, europ-assistance, ea,.... wat lijkt het interessantste? Wat nemen jullie?is geen Nederland gerelateerde vraag
3Hoe doen jullie het met internet onderweg? Voordeligste is gratis internet, welke antenne of systeem wordt er gebruikt?is geen Nederland gerelateerde vraag
4Wekelijkse/maandelijkse boodschappen voor voedsel en andere gebruik artikelen. Dit verschilt waarschijnlijk veel van pers. tot pers. maar gezien wij telkens met de camper op reis waren is dit niet het zelfde als 'dagelijks leven' wat is een realistisch bedrag als je 'zuinig' leeft voor 2 pers. Ik had 50 à 60€ per week in gedachten wel zonder diesel voor de camper! Zou dit haalbaar zijn?is geen Nederland gerelateerde vraag
5Doen jullie ook tal van klusjes bij mensen in het land waar je verblijft, iets zoals Workaway? Lukt dit, valt dit mee, zijn de meeste eerlijk?is geen Nederland gerelateerde vraag, verschillende organisatie's zijn actief in het buitenland om een handje toe te steken bij de locals
6Hoeveel kilometers doen jullie per jaar?is geen Nederland gerelateerde vraag
7Blijven jullie ingeschreven in jullie land/gemeente?kan een Nederland gerelateerde vraag zijn
8Belastingbrief?kan een Nederland gerelateerde vraag

6 van de 8 vragen kunnen beantwoord worden door mensen die nedelands kunnen lezen & schrijven! 2 v/d 8 (nl 7&8) door mensen die de nederlandse taal en nederlandse wetgeving kennen/lezen/schrijven, of door de 3 "ludieke" Belgen die maar aanwezig zijn op dit forum en mss iets afweten van 'hun' Bwet

Dit zijn zo paar vragen waar we geen gedacht van hebben.

gr doggzy
Dogzzy
Berichten: 64
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 22:43
Locatie: Belgie

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Dogzzy »

Bob Diesel schreef:Ik ben Nederlander :bow:
En Waarom :?: :?: iemand :?:
Waarom zijn de bananen krom :?:
Ieder zijn eigen ding,,

En veel antwoorden op de vraag van TS staan in de link welke bij het eerste antwoord staat :idea:





De bananen,,,,,,,,,, omdat ze anders niet in de schil passen :wink:
Voor het slimste forumlid bob diesel, want dit weet/wist hij NIET!
Waarom zijn bananen krom?
Door de zwaartekracht gaat de bloemtros naar beneden hangen. De vruchten willen naar boven blijven groeien (negatieve geotropie). Als de trossteel ondersteund wordt zodat de trossteel toch recht overeind blijft, blijven de vruchten gewoon recht. Er zijn diverse kleinere bananensoorten (waarvan de trossteel niet doorbuigt onder het gewicht van de vruchten) die zo van nature recht blijven. Het is dus niet genetisch bepaald en heeft ook niets met het 'groeien naar het licht' (positieve fototropie) te maken


x:DD
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Sandor Gora »

Maar weer even gewoon serieus over de gestelde vragen.
Op NKC-website las ik deze tekst: https://www.nkc.nl/blog/camper-bekeken/ ... n-camper!/
Dit stel is niet echt weg uit België, maar woont wel in de camper.
Wellicht kun je contact zoeken met hen om antwoorden te krijgen?
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Dogzzy
Berichten: 64
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 22:43
Locatie: Belgie

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Dogzzy »

Sandor Gora schreef:Maar weer even gewoon serieus over de gestelde vragen.
Op NKC-website las ik deze tekst: https://www.nkc.nl/blog/camper-bekeken/ ... n-camper!/
Dit stel is niet echt weg uit België, maar woont wel in de camper.
Wellicht kun je contact zoeken met hen om antwoorden te krijgen?
Bedankt om de link!!!
Super.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door javanes »

Stelletje zeveraars :wink:
En als halve Vlaming rijd ik niet in een camper, maar in een kampeerauto. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Voor altijd met de camper op weg!



Bericht door Vertrokken3 »

Als volledige Belg x:D zegen we tegen de kinderen dat we met de "mobbelhome" weg zijn. x:D
Volgens het officiële inschrijvingsbewijs rij ik echter met een "kampeerwagen".

De site van de gemeente waar ik woon vermeld dat er 2 parkeerplaatsen voor kampeerauto’s zijn ingericht.

De dealer hier wat verder op verkoopt dan weer "motorhomes" terwijl die in West-Vlaanderen reclame maakt dat ie "mobilhomes" verkoopt.

Het Belgisch tijdschrift waar ik een abonnement heb lopen, heeft dan weer een deel dat de "zwerfauto-club" genoemd wordt en heeft ook een zwerfautosenioren-club.

En dan kom je op een Nederlands forum en wordt geacht "camper" te gebruiken. x:DD
Plaats reactie