Reviews van georganiseerde groepsreizen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk

Reviews van georganiseerde groepsreizen



Bericht door pelli111 »

Velen van ons campervolkje zijn waarschijnlijk al eens met een georganiseerde groepsreis meegeweest, nou hebben wij al wat zitten zoeken op internet, maar nergens iets gevonden waarin deze reizen beoordeeld worden.

Graag willen wij deelnemers van deze groepsreizen oproepen om hier hun ervaring te beschrijven. Er is een grote keuze aan reizen en jullie bijdrage kan ons helpen kiezen.

Zij die het niet zien zitten gelieve dus niet te reageren,

Wij willen het wel graag en zijn zoekende naar reizen waar je blij van wordt.
Laatst gewijzigd door pelli111 op ma 03 okt 2016, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Reviews van georganiseerde groepsreizen



Bericht door jotr »

Dit lijkt me heel persoonlijk. Uit het programma voor zo'n groepsreis kun je, denk ik, al veel opmaken. Als dat programma je aanspreekt, zal de reis ook bevallen, vermoed ik. We zijn wel eens naar een voorlichtingsbijeenkomst over groepsreizen geweest op een beurs en daarin wordt altijd benadrukt dat 'alles mag en niets hoeft'. Je hoeft dus niet aan alles mee te doen. Voordeel lijkt dat alles is uitgezocht en je daar dus zelf geen tijd en energie in hoeft te steken. Het in zo'n groep reizen geeft veel mensen ook een gevoel van veiligheid. Bij sommige reizen van ACSI is wel een reisverslag te vinden. Dat geeft een indruk. Op internet heb ik wel dit verslag van Marokko-reis gevonden. Misschien geeft dat je een idee hoe zo'n reis in de praktijk bevalt.
Belangrijkste punt bij zo'n georganiseerde reis is dat het programma vast staat. Als je graag je eigen tempo bepaalt, kan dat een nadeel zijn.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Reviews van georganiseerde groepsreizen



Bericht door fstuif »

Ik heb net de teksten van de nieuwe site van Tailor Made Expeditions gecorrigeerd. Het viel mij op dat zij bij elke reis opmerkingen van klanten hebben vermeld. De site komt zeer binnenkort online.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Antje

Re: Reviews van georganiseerde groepsreizen



Bericht door Antje »

Wij hebben het 4x gedaan 2002 2004 2006 en 2008 en is best bevallen, er zijn verschillende organisaties en personen die het organiseren.
W.b. 'we zijn er bijna' is niet te vergelijken zoals wij het beleefd hebben, hier spreek je over 'reisleiding' bij ons was het 'reisbegeleiding' dat is n.m.m. een groot verschil! Er is meer vrijheid!
Ik neem mijn pet af voor de vele 80gers die zo'n reis ondernemen want het programma moet wel gevolgd worden.

Hier op het forum zijn de meningen niet altijd positief, wat ik niet begrijp want ze hebben geen reis meegemaakt dus waar heb je het over!?
Als je nu het camperen vergelijkt met 10 tot 18 jr. geleden is er een groot verschil, het individualisme(zoals in de hele maatschappij) is alom aanwezig dat was al te merken in de laatste reis van 2008.

Zoek je saamhorigheid en gezelligheid en wil je veel zien en beleven dan neem je een korte reis bij de NKC die is goedkoper en zonder caravans, en je weet het, alles hangt af van het gezelschap die zich ervoor inschrijven!

Trek je eigen plan en trek je van negatieve reacties hier niks aan, veel reisplezier .. :angel:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Reviews van georganiseerde groepsreizen



Bericht door Aloys »

pelli111 schreef:Graag willen wij deelnemers van deze groepsreizen oproepen om hier hun beoordeling te beschrijven.
Leuk bedacht, maar tegen de regels van het forum. Zie http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=8394039 en onderstaande uitleg!
Aloys schreef:Ons beleid is aldus:
wanneer we het hebben over bedrijven, bedoelen we voornamelijk camperbedrijven en dergelijke (camperverzekeringen, schade-
bedrijven, kampeerwinkels etc.) omdat we daar de meeste impact op hebben.
Als jij dus dat bedrijf zou noemen en ze een "warme douche" geeft, dan is dat goede reclame voor dat bedrijf. Dat geeft ze extra
omzet, want hier zit een behoorlijk deel van hun doelgroep. Andere forumleden gaan er dan ook een schotel aanschaffen.

Op zich lijkt dat geen probleem, misschien krijgen forumleden wel korting en hebben we een win-win-situatie.

Maar... nu gaat er een forumlid heen die niet tevreden is, ruzie gaat maken met deze leverancier en al zijn woede en ongenoegen
hier op het forum de vrije loop laat. Dan heb ik dus dezelfde avond die leverancier nog aan de telefoon hangen: vriendelijk legt hij
mij uit dat het heel anders in elkaar zit, dat het helemaal niet zijn schuld is. Of, dat heb ik ook meermaals meegemaakt: hij is ook
woest, het bericht moet er vanavond (meteen!) af anders staat hier morgenochtend een advocaat voor de deur met een stevige
schadeclaim: voor mij, de forumeigenaar. Want dit laat hij er niet bij zitten!!

Als ik die "warme douches" toelaat, dan moet ik die klachten ook toelaten. Dan word ik -onbedoeld- een soort tussenpersoon
tussen de leverancier en de klager. Dan ben ik het die moet gaan uitmaken wie er gelijk heeft en of het bericht dan wel of niet
wordt verwijderd. Aan de andere kant: als we "warme douches" toestaan begint het al snel op reclame te lijken. Wellicht krijgen
we dan de situatie dat de leverancier personeel of familieleden gaat aanmoedigen hier een account aan te maken om zodoende
zélf die "warme douches" te gaan uitreiken. Dat is geen onzin, we hebben het meegemaakt in de begintijd van het forum, toen je
nog zonder account kon plaatsen!

Wat betreft klachten: dit forum is niet van de consumentenbond en ook niet Vara's Kassa. Die rol ambieer ik ook niet, om een soort
tussenpersoon zijn tussen klant en leverancier. Daar beleef ik helemaal geen genoegen aan, ik ben geen jurist en het zou me
bovendien veel te veel tijd kosten en die heb ik gewoon niet.

Conclusie:
Je mag best zeggen dat een product van de Gamma, Karwei, Action, V&D en noem maar op goed of slecht is voor de camper. Daar
gaan genoemde bedrijven niet aan ten onder, terwijl de omzet toename door het bericht in dit forum ook niet merkbaar zal zijn.
Maar de (veel kleinere) camperbedrijven, die kunnen van een negatief bericht op dit forum serieuze schade ondervinden. Terwijl we
niet kunnen (of willen) controleren of het wel terecht is. Daarom niet dus, geen positieve en geen negatieve berichten.
Wil je tóch weten of een bedrijf goed en betrouwbaar is, dan meld je dat in een bericht en vraag je antwoorden per email of pb.
Dat is dan de "sluiproute"! :wink:

Toevoeging: bedrijven noemen
Een forumlid vraagt waar je een bepaald onderdeel voor de camper zou kunnen kopen.
Een antwoord luidt: "Bij de firma de Wit in Schijndel, die hebben dat in voorraad."

Dát mag dus wel, een bedrijf noemen als informatie. Maar hang er géén waarde-oordeel aan! Zeg niet: "dat bedrijf ben ik geweest,
perfecte service, niet duur, fantastisch!" Want dan zegt een ander: "Niets van aan, waardeloos! Bij mij hebben ze wielen er dwars
ondergezet, ik kon alleen nog naar links en naar rechts rijden, dwars over de weg!"
Soms komt er een nieuw lid, die zoekt alle topics (ook van 6 jaar geleden) waar luchtvering het onderwerp is. Dan zet ie onderaan
elk topic een nieuw bericht: "Voor luchtvering kun je ook terecht op http://www.luchtveertjes.nl.

Of iemand zijn eerste bericht: "We waren op camping Bosvreugd, gewéldig in één woord!!" Wanneer een ouder lid een keer zoiets
plaatst, ok. Maar als dit het enige is wat een nieuw lid heeft te melden, dán beschouwen we het als reclame en wordt het verwijderd.

En komen wij er als individuele moderator niet uit, dan overleggen we het samen en nemen op basis daarvan een beslissing. Vrijwel
altijd unaniem, gelukkig... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk

Re: Reviews van georganiseerde groepsreizen



Bericht door pelli111 »

Nou dank je wel Aloys, :bang:

Zo help je dus een topic wat bedoeld is om een beetje inzicht te krijgen in dergelijke groepsreizen om zeep.
IK zal beoordeling vervangen door ervaringen.
Het is absoluut niet de bedoeling om enige organisatie te bevoordelen of te benadelen.

Het gaat niet om kritieken maar om de beleving van deze reizen en dan als mooie bijkomstigheid dat een
reis beschreven wordt waar wij blij van worden.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Reviews van georganiseerde groepsreizen



Bericht door Aloys »

Beetje dimmen graag, ik help helemaal niets om zeep. Je moet je echter wel aan de forumregels houden!

Dus elke bijdrage waarin de organisator van een reis positief wordt beoordeeld, of de grond in wordt
geboord, wordt per omgaande door ons verwijderd.
Die regels hebben we al meer dan 10 jaar en gelden ook voor jou!

Positieve en negatieve ervaringen met groepsreizen is ok, maar we gaan hier geen organisaties of organisatoren
be- of veroordelen. Daarvoor zijn er websites als Kassa, Radar of een andere consumentenvereniging.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie