niet betalen op camperplaatsen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gesloten
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door leven »

Wat een frustratie weer uit onwetendheid.
In Frankrijk zijn meerdere cp,s aan de middellandse zee waar alleen per DAG betaald moet worden en de nacht is gratis.
S,Nachts is dan ook het water afgesloten en de slagboom open. Om een uur of 8 komt de beheerder en de slagboom gaat dicht.
Heb je hier dus een paar dagen gestaan en je wilt de volgende ochtend weg kun je dit beter doen om half 8 dan om half 9 want dan moet je de dag betalen die je niet blijft. Simpel he iedereen doet dat is volstrekt normaal en is zeker geen diefstal.


En dan dat figuur met die slang. Man Man
Als mijn watertankje vol is en er komt nog door mij betaald water uit dan geef ik zelf mijn hele slang even aan mijn volgende medecamperaar, Fijn dank je voor het gratis water hoor je dan.
Zo niet de nederlandse manier dus Ikke Ikke Ikke is mijn water en dan was ik me camper er maar mee.
Wat zielig zeg........
Fijne avond nog
leven en laten leven
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door freedom2 »

Eindelijk iemand die een realistiche kijk heeft.

Met dank
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door mariët »

Of je dat nou persé een realistische kijk moet noemen...?

Iedereen die op een camperplaats staat kan/moet weten hoe de betaling geregeld is. Dus als het zo is dat je overdag betaald (of wat dan ook) zal niemand verontwaardigd reageren als iemand wegrijdt. Neem ik dan maar weer naief aan.
Ook bij situaties als onverwacht wegmoeten ivm een dringend bericht van het thuisfront is het niet anders. Maar ik geloof heel erg zeker niet dat alle wanbetalers en wegrijders een dringend telefoontje van het thuisfront hebben gehad! Dat hoop ik dan toch niet in elk geval.

Er is gewoon een grote groep (Nederlanders én buitenlanders) die graag een paar euro's besparen op overnachten. Dat kan, maar niet op betaalde overnachtingsplaatsen.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door Goldedition »

krekwakwou schreef:Hebben jullie ook in de gaten dat je weleens onverwacht naar huis zou moeten.
ja tuurlijk, kan ik me best voorstellen
Maar dat het zou opgaan voor de helft (ofzo) van de campers op een plek, lijkt me toch ......

Ik lig er niet van wakker, kweek er geen frustraties mee, ga geen moraalpolitie spelen, ook niemand op zijn gezicht slaan
Maar als het voorbijkomt op een forum, dan mogen we toch wel even melden ?
Het lijkt wel of we ons schuldig moeten voelen dat we dit moesten vaststellen
De wereld op zijn kop, op het internet.
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door Trudie67 »

Precies.
Kreeg het gevoel dat IK me alleen moest verdedigen, terwijl meerderen het zo ervaren
Niks loeren etc, het valt je gewoon op.
Ik lig er ook niet wakker van, maar het wordt op den duur wel tegen de van goede wil camperaars gebruikt.
Camperplaatsen die duurder worden, zodat de betalers een bijdrage betalen voor de niet betalers.
(dit is ons zo gezegd door een eigenaar van een cp aan de Moezel)
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door Andorus »

nou Trudie dat idiote gevoel heb ik ook,dat je je moet verdedigen omdat je iets aankaart wat niet fatsoenlijk is en waar veel medecamperaars op de camperplaats over mopperen alsmede de camperplaatsbeheerders en gezien veel reacties hier op het forum ook vele anderen,door met name ANTJE wordt ik neergezet als iemand die maar anderen zit te beloeren en niets leuks weet te doen of te bedenken,wat beledigend,ze kent mij helemaal niet,ik sta midden in het leven,geniet met volle teugen van het camperleven en als ik op de camperplaats sta ben ik er alleen om te slapen want ik ben uren met mijn vrouw op de fiets en wandelend met de hond onderweg dus hoe denigrerend,maar ik heb het idee dat velen zo agressief reageren omdat ze zich toch wel aangesproeken voelen anders reageer je niet zo,in de maatschappij lopen ze waarschijnlijk ook met oogkleppen op,willen niet de foute dingen zien die gebeuren en zoals antje zegt,leven en laten leven,nou ik vind dit geen goede instelling maar het zij zo,de maatschappij verloederd ook in snel tempo en zo zal het op de camperplaatsen ook zijn weerslag hebben.
fred flair
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door hymertje644g »

Citaat: Camperplaatsen die duurder worden, zodat de betalers een bijdrage betalen voor de niet betalers.
(dit is ons zo gezegd door een eigenaar van een cp aan de Moezel) einde citaat:

Net zoals ziektekostenverzekeringen, belastingen, reisverzekeringen, zwartreizen etc.
Persoonlijk vind ik dit een belachelijk topic.
Natuurlijk... het onderwerp spreekt aan en eenieder heeft wel een mening over dit onderwerp.
Geen van de forumleden heeft ooit gebruik/misbruik gemaakt van campervoorzieningen waarvoor betaald moest worden en heeft alleen maar gezien dat anderen dat deden. Wenselijke antwoorden geven is natuurlijk ook heel gemakkelijk
Hiervoor zijn al een aantal omstandigheden benoemd die zich kunnen voordoen waarom (in sommige gevallen) niet wordt betaald voor een gebruikte voorziening. Of dat wel betaald is, maar dat iemand anders dat niet is opgevallen.
Je kunt ook stellen dat de beheerder van een camperplaats mede zelf verantwoordelijk is voor het innen van de te betalen diensten/services. Ik heb de afgelopen zomer op diverse camperplaatsen gestaan waar het gewoon niet mogelijk is om niet te betalen. En ja, dan sta je bijvoorbeeld wel achter een slagboom met kaartautomaat (hebben sommige forumleden zo'n hekel aan dat zij dit soort camperplaatsen mijden :roll: :roll: ) of er is een beheerder die 's-avonds laat op je deur klopt.
Als bijvoorbeeld een supermarkt zou besluiten dat zij het betalen van de boodschappen aan de "eerlijkheid" en het verantwoordelijkheidsgevoel van de klant zou overlaten, betekent dat niet dat iedereen al zijn/haar boodschappen af zou rekenen.
En dat is in de praktijk veelvuldig gebleken :mrgreen:
Wanbetaling is van alle tijden en door alle geledingen in de maatschappij oen daaraan meen. Behalve... onder camperforumleden natuurlijk 8-)
Om slechts een voorbeeld te noemen; in Nederland is overnachting buiten de hiervoor speciaal ingerichte plaatsen verboden.
Iedereen houdt zich natuurlijk hieraan, want als je het wel doet klop je de eigenaren van de speciaal ingerichte plaatsen geld uit de zak en ontneem je de betreffende Gemeente de toeristenbelasting, Niet dan... ja toch..
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door Grumble »

We (wij dus..) hebben het allemaal wel eens gedaan: Laat aangekomen, vroeg weggegaan, betaald in een enveloppe, niet betaald omdat ik geen idee had hoe en waar ik moest betalen (en niet uit onwil), teveel betaal of te weinig en alleen wij wisten hoe en waarom, de rest is invullen en magisch denken :shock:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door Marco Polo »

de rest is invullen en magisch denken
Toch een heerlijk tijdverdrijf op de camperplaats :lol: :lol3:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door hwendt »

Tja ik vind het knap hoor om gewoon van een afstand te kunnen bepalen of iemand wel of niet heeft betaald op een Cp
Het lukte ons nog vorig jaar om nul centen te betalen voor alle overnachtingen na 3 maanden Spanje in de winter. Tja zal ik dus ook wel een boef zijn en overal doorgereden te hebben.

Kijk op een CP heb je ja, dan nee faciliteiten. maak je daar gebruik van dan moet je betalen. dat is duidelijk. Zijn er geen faciliteiten en het is een gemeentelijke plek.? dan heb ook ik de pest aan betalen. Immers ik slaap er alleen maar en meer niet,. betalen is dan niet om de plek te onderhouden maar gewoon een gemeentelijke zakkenvul regel.
Om bovenstaande regel te omzeilen parkeer ik dus gewoon op een andere parkeerplaats en ben ook in de morgen vroeg weg
Moet u betalen als u uw personenauto ergens parkeert om in een hotel te slapen en de volgende dag weer te vertrekken. ? nee dus.. en nu niet flauw roepen van "" O nee in Amsterdam enz enz "" Ja daar moet je dan ook in de nacht betalen. tot op sommige plekken 40 euro per 24 uur.
Ook daar zijn voertuigen een zakkenvul bron.

Wat krijg je terug op sommige camperplaatsen..? Gewoon niks helemaal niks nada maar wel 5 euro betalen voor 10 vierkante meter slaapplaats op een afgelegen plek wat ze toch al een hangjongerenplek was. ?

Zouden sommige camperraars het misschien niet wat moeilijk hebben.? Terugval in inkomen bv het steeds duurder worden van het totale kamperen ,brandstof, pensioen en 70 procent van je laatst verdiende loon over houden, na 2 jaar pensioen al reeds 200 euro minder sinds die tijd..

Moeten mensen dan hun spulletje waar ze hard voor gewerkt hebben verkopen..? Dit omdat er crisis is en vele een stap terug moeten cq maar thuis moeten gaan zitten achter de geraniums..?
Ja het is zeker niet leuk als er mensen op een parkeerplaats gaan staan en dan s',morgens met een tasje en handdoek de camping op lopen om daar even te douchen of naar toilet te gaan..

En nee het is zeker niet leuk als ze in het weekend op een camperplaats gaan staan omdat er geen beheerder is en dan in de avond weer weg rijden..
Alleen mogelijk kunt u eens bedenken waarom mensen dit doen.? ik denk dat het niet uitsluitend gierigheid is maar zeker de terugloop. Prijzen worden verhoogd want de overheid en de gemeente willen steeds meer van u afpakken om hun eigen te korten aan te vullen. U betaald belasting, wegenbelasting reinigingsbelasting, milieu heffingen, bpm, en als u gaat slapen pakken we nog even 7,50...

Het is dus meer dan gewoon wegrijden en niet betalen. Het zal naar mate de crisis langer duurt dan ook zeker toenemen.. maar om deze groep nu allemaal asocialen te noemen gaat mij te ver..
en ja ze zitten er zeker tussen...
Maar misschien is uw buurman met zijn mooie camper wel een oplichter en is die overbuurman wel een pedo en die man daar naast is al 20 keer failliet gegaan en laat een spoor van kapotte bedrijfjes achter die ook hun rekeningen niet meer kunnen betalen.
Met andere woorden er zijn vele ergere dingen in het leven dan het wegrijden en niet 5 euro te betalen omdat je er 8 uur geslapen hebt. Die man naast je heeft misschien al voor 1 miljoen verduisterd.. maar "" Het waren zulke aardige mensen die we ontmoet hebben.. ""

Hugo die maar even relativeert en nog nooit zonder te betalen ergens is weggereden.. :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door freedom2 »

hwendt,
super verwoord.

Heb ooit op een camping in F eind Aug gestaan en ben weggereden zonder betalen.
Waarom?
Toegekomen rond 1600 Hr (receptie zou open zijn om 1800 Hr). 's Anderdaags aangeboden aan receptie om 0900 Hr (zou weer aanwezig zijn), gewacht tot 1000 Hr.
Niemand geweest.
Ben niet blijven wachten en verder huiswaarts gereden.
Waarschijnlijk ben nu voor velen hier een gangster.

Mvg,
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door wingman01 »

natuurlijk niet...
het gaat over die figuren die bewust niet betalen , dus b.v.weten hoe laat de beheerder komt en voor die tijd bewust weggaan .
ik haalde eerder die onbemande fruitstalletjes aan in de Betuwe.
stop ik vandaag na het werk in Waardenburg net voordat ik de A2 opdraai bij zo,n stalletje waar je een bakje pruimen voor anderhalve euro kunt kopen , centenbak staat erbij en is dus zelfbediening.
ik gooi 3 € in een leeg bakje en denk.....hm ..hebben ze zeker net geleegt,en pak 2 bakjes pruimen, komt er een dame aan en kijkt in het bakje en moppert......hebben ze hem alweer leeggerooft!!!!!!!!!
en dat is de mentaliteit van vandaag de dag....dus GEEN mentaliteit.
ik vind dat als je op een cp staat waar een betaling word gevraagt je dan ook MOET betalen , wil je dat niet, moet je er ook niet gaan staan .....simpel toch ???
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door mariët »

Lieve Hugo, het spijt me maar ik ben het niet met je eens.
O zeker, de crisis zal een aantal van ons getroffen hebben, maar we gaan hier niet de crisis de schuld geven van wangedrag. Uitzonderingen zoals eerder beschreven daargelaten.
Als je op een camperplaats gaat staan waar je moet betalen dan is dat een keuze die je maakt. Dan zul je dus moeten betalen, anders moet je, zoals jij zelf al omschrijft, een ander plekje zoeken.

Nee, voor zover ik weet hebben wij geen van allen de magische blik en kunnen wij mensen 'alleen voor de kop kijken en niet erin'. Het gaat hier om kleine bedragen maar het blijft natuurlijk wel een vorm van diefstal.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: niet betalen op camperplaatsen

Bericht door Going »

Wij stonden in Valwig
Om 6 uur komt een zelfbouw bus en vraagt wanneer en hoe er werd afgerekend. Hij draait om en gaat heen.
De CP liep daarna vol. Er was iets te doen in Cochem. Om 11 uur wringt ie zich tussen ons en de buren ruimte van 2,50m. Om 6:30 uur vertrekt ie weer. 3 dagen later kom ik hem tegen bij een Lidl. Ik sprak hem aan en vroeg hoe hij dacht dat camperplaatsen in onderhoud kon blijven met zijn niet betalend gedrag. Hij vertelde me toen dat ie het altijd zo deed, en zodoende weleens lekker in een restaurant kon eten. Hij vertelde dat hij een lijst heeft van vele camperplaatsen met de routines van incasso.
Ik sprak hem aan, maar meer kon ik niet doen, hij lachte mij uit en zei dat ik een dief van mijn eigen portemonaie was. :bang:
Oh ja, 2 winters naar Spanje Portugal geweest. totaal 10 maanden. Overal vrij gestaan, behalve een week op officieel CP te Calpe. Niet op betalende plekken geprobeerd en ermee weg komen door niet te betalen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gesloten