Bord Atlas Europa

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Bord Atlas Europa



Bericht door de Jonckheer »

In Duitsland afgelopen voorjaar het boek Bord Atlas Europa van Reisemobil gekocht en ik moet zeggen, daar heb je meer aan dan de Nederlandse boeken. Ten eerste kun je direct op de kaart zien of een cp gratis is of niet en, voor ons niet onbelangrijk, bij de beschrijving staat in heel veel gevallen de maximaal toegestane lengte, waarbij vaak al in het kader >10 M staat, dus toegestaan voor campers boven 10 meter. Die info verstrekken schijnt voor Nederlandse uitgevers iets te hoog gegrepen. Wat ik er ook wel fijn aan vindt is het feit dat het alleen over "Reisemobil Stellplatze" gaat, er staan geen campings in. Jammer is dat er geen informatie beschikbaar is over maximaal gewicht maar dat is denkelijk voor alle uitgevers te hoog gegrepen . . :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door Goldedition »

Soms is de grens camping, Stellplatz heel erg klein
Ik sta nu opde klepperstee, is de camper drive in nu een cp of camping ?
want deze soort kom je in Duitsland wel meer tegen
En soms maakt die ook wel eens deel uit van een naastgelegen camping

Jammer dat je die zou missen, omwille van een onduidelijke principes zaak, zeker ook voor mensen die bewust campings mijden
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door rollercoaster »

om de vijf jaar kopen wij altijd een nieuwe , ik vind het de beste camper gids.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door hurktoilet »

lengteproblemen heb ik met mijn zes meter zelden, dus daarvoor hoef ik de Bord Atlas niet te nemen.
maar ik vraag me wel af hoe compleet die is. 5800 camperplaatsen waarvan twee derde in Duitsland. Daaruit maak ik op dat je er buiten Duitsland sowieso weinig aan hebt (alleen Frankrijk al heeft er vele duizenden, ik gebruik daar de FFCC-camperplaatsengids), maar afgaande op mijn ervaringen in Duitsland zullen er in dat hele land vast veel meer zijn dan die dik 4000.
Ik ken de Bordatlas dus niet, maar bij een bezoek onlangs aan Bremen meldde de VVV me iets van 13 camperplekken, waar de Facile-en-Route er geloof ik drie wist te vinden. Is er niet een specifiek Duitse gids, zoals de FFCC er één voor frankrijk maakt?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door rollercoaster »

de bordatlas :thumbup:
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
famdebree
Berichten: 287
Lid geworden op: do 26 aug 2010, 13:38
Locatie: Soesterberg

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door famdebree »

Heb ook de Bordatlas, maar van een paar jaartjes oud. Vlak voor onze vakantie naar Normandië de Facile en Route gids gekocht vanwege allerlei positieve berichten hierover. Maar die mist er in Frankrijk toch nog wel wat. In combinatie met de App van Campercontact kom je een heel eind, daar stonden veel meer cp's in dat in de gids Facile.
Wij reizen rond in een Carthago Chic C-line T-Plus 4.8H van 2013
dizzem
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 14 jan 2011, 11:58
Locatie: noord nederland

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door dizzem »

Als je een navigatiesysteem hebt van Ventura, dan staat daar ook standaard de Bordatlas in, met nog een aantal andere gidsen. Als je een route hebt ingegeven, kun je vervolgens langs de route zodoende een cp uit de Bordatlas laten zoeken. Bij de meesten staat er ook nog een foto bij. Maar de papieren uitgave is inderdaad geweldig.
hoffelijkheid kost niets: klein gebaar, groot plezier
Gebruikersavatar
Jan058
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 11:24
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door Jan058 »

Ik gebruik de BA al jaren en vind het het beste camperboek. Heb de cp-en ook op mijn Garmin staan als poi. Daar staat de pagina bij waar de beschrijving in de BA staat. Bestand met poi kun je zo downloaden van de site van Reisemobil International.
Frankrijk is wat beperkt in de BA. Dat klopt.
Daarvoor gebruik ik het pdf van i-campingcar. Staat op de tablet/laptop en daarmee kan ik per departement zoeken.
Als ik internet heb zoek ik ook met meinwomo.net. Ook zeer uitgebreid voor heel Europa.
Groet!
Jan058
Groet! Jan058

Wie tegen de stroom in gaat komt altijd bij de bron - Bram Vermeulen
Wie voor goede stroom gaat komt altijd bij wind en zon - Jan058

Afbeelding
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door krekwakwou »

Ik lees bij de duitse bordatlas dat de code voor de pois in het boek zit en derhalve niet via hun site gedownload kan worden. Nu heb ik net de tom tom op de PC aangesloten en zie bij Tom Tom Home dat ik de pois van 2014 van de Bordatlas gewoon kan downloaden. Klopt dit of krijg ik dan een oude versie. Er staat wel bordatlas stellplatze 2014
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door Bob Diesel »

HIER KLIKKEN
en je komt op site van Bordatlas zelf
met de laatste poi(11-12-2013) voor de meest gangbare navigatie toestellen

Dus aangepast=2014


Hier de gutscheincode :wink: 4992/13

maar waarom :?: een lijst welke zo beperkt is
die van Peter(deHoekies) is veel uitgebreider :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Bord Atlas Europa



Bericht door Rotec 590 »

Ik heb dit jaar ook de nieuwste 2017 versie van Bord Atlas gebruikt en ben zeer ontevreden van het Duitsland boek ( rechts op de foto)
Prijzen kloppen niet. Waar gratis staat is al jaren een betaalde plaats. En er zijn zelfs Plaatsen weg.
Kennelijk wordt er niks gecontroleerd voor de uitgaven gedrukt gaan worden.
Afbeelding
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Plaats reactie