Bezoek Parijs

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
jo44
Berichten: 514
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 18:05
Locatie: (B) Ledegem
Contacteer:

Bezoek Parijs



Bericht door jo44 »

Op welke manier bezoek je het best en leukst Parijs.
Je hebt Paris Visite, is dus via het openbaar vervoer,
je hebt ook die open bussen zoals in Barcelona en Madrid.
wat is jullie ervaring? Met de fiets is mij te lastig :oops:

grts

Johan
Gebruikersavatar
jaap en greet
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 0:39
Locatie: Rotterdam en omstreken

Re: Bezoek Parijs



Bericht door jaap en greet »

Mijn ervaring is dat het met het openbaar vervoer, ondergrondse, het prettigst

reizen is in Parijs. Zeven lagen metro die je overal in de stad brengt :thumbup:
Jaap.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Bezoek Parijs



Bericht door hurktoilet »

De panoramabussen rekenen 25 tot 30 euro per dag en rijden een vaste route. Voordeel: je ziet veel van de stad zonder moe te worden. Maar voor de ultieme Parijs-beleving moet je de metro in en de benenwagen gebruiken. Onder de grond zie je neits, maar de metro is het hart van de stad en je komt overal, op het moment dat het jou uitkomt, voor een fractie van de prijs van de panoramabussen.
Meer info over Parijs op mijn Parijs-mini-site.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
jo44
Berichten: 514
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 18:05
Locatie: (B) Ledegem
Contacteer:

Re: Bezoek Parijs



Bericht door jo44 »

leuk relaas over Parijs. :bow:
in hoeveel dagen heb je dit geklaard?
het leest zo vlot, met 4 dagen kom ik denkelijk tekort
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Bezoek Parijs



Bericht door rollercoaster »

wij waren een week in Parijs , veels te kort om alles te zien , en idd , met de metro kost bijna niks ( weekkaart ) en je bent snel waar je wezen moet , vooral de nieuwe lijn ( ben de naam kwijt ) metro zonder chauffeur , geinig om mee te maken als je helemaal voorin zit , maar je ziet niet veel als dat je met de bus zou gaan.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Bezoek Parijs



Bericht door janschrik »

Pak je volgende keer toch gewoon de OV bus die hebben ook mooie lange lijnen
Knaus TI Sport 650 2007
elinathea
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 21:44
Locatie: Groningen

Re: Bezoek Parijs



Bericht door elinathea »

Pas op in de metro voor de zakkenrollers ,vooral als het druk is ,springt er op het allerlaatste moment iemand nog in en er gelijk weer uit ,dan ben je de portemonaie al kwijt voor je het door hebt .is ons overkomen ,hoe ze het zo snel voor elkaar krijgen is mij een raadsel ,alle ritsen van mijn tas open ,niks kunnen meenemen gelukkig en mijn man zijn portemonaie weg
Gebruikersavatar
Ina
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 14:50
Locatie: Zevenhuizen (Gr)

Re: Bezoek Parijs



Bericht door Ina »

Wij stonden met camper eens in Versailles,zo met trein naar Parijs centrum,voordeel dat je ook eenvoudig naar Versailles chateau kunt. Camping van niets,maar ideaal voor bezoek Parijs.

2 jaar terug met mijn zusje op camping Bois de Boulogne gestaan. 1e dag per fiets Parijs in. pfff...erg leuk,maar vooral savonds terug bijna niet te doen!! volgende dag gewoon met bus vanaf camping naar metrostation en zo Parijs in. Daar namen we de "hop on hop off" bus....helemaal geweldig! Je ziet heel veel (met metro bijna niets) van bovengronds Parijs en waar het je leuk lijkt,ga je van de bus af, en later ga je er weer op,en vervolgt je tour. Echt geweldig manier!
2 dagen waren te kort! We hadden nog naar Pere Lachaise gewild en naar het wijnlandgoed in de stad (naam is me ontschoten),maar dat moet dan een volgende keer maar!
Het leven is 1 groot feest....je moet alleen wel zelf de slingers ophangen!
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Bezoek Parijs



Bericht door peter »

ik was in de voorjaarsvakantie in parijs. stond op de camping bij bois de boulogne. echt super camping.

wij hebben heel parijs op de fiets gedaan. binnen 20 minuten sta je bij de eifeltoren en champs elysee. natuurlijk kan je ook met de metro. voordeel van fietsen is dat je de hele stad leert kennen.
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Bezoek Parijs



Bericht door Frank »

Wij hebben al diverse malen met de metro gedaan, gaat prima. Ook al eens met de auto (ivm gehandicapte zoon) ging ook prima, dat was in de maand augustus dan is er veel meer parkeerplaats dan in de andere maanden.
greetz Frank
MichaelKroese

Re: Bezoek Parijs



Bericht door MichaelKroese »

Zoals Ina al zei ga ik ook naar de Camping bij Versailles, de Metro stopt om de hoek.
Voor een paar euro koop je losse kaartjes of dagkaarten voor het openbaar vervoer.
Op deze manier kun je makkelijk en goedkoop heel Parijs door!

En zakkenrollers? ik ga niet anders om met mn spullen in welke grote stad dan ook!
Als je het makkelijk maakt dan zullen toe happen (ook in Eindhoven of Zwolle, om de grootste steden maar niet te noemen)
Nog nooit heb ik op die manier last gehad van mensen die mij als rijke toerist zouden kunnen aanzien!

Parijs heeft zo verschrikkelijk veel te bieden, neem de tijd want 3 dagen is eigenlijk veel te kort!
jo44
Berichten: 514
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 18:05
Locatie: (B) Ledegem
Contacteer:

Re: Bezoek Parijs



Bericht door jo44 »

ondertussen zijn de 4 daagjes Parijs voorbij.
PARIS VISITE is een aanrader, op en af de metro, de bus of de trein.
op deze manier kom je een heel eind.
1 opmerking: ze zijn wel heel zuinig geweest op de roltrappen.
1000 treden per dag is niks :wtf:

bedankt voor de medewerking :cheers:
Plaats reactie