Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
lea en wim
Berichten: 296
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 18:02
Locatie: linter belgie

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door lea en wim »

Hoe ziet de camper eruit ? Momenteel zijn we nog wel even in dala-jarna (midden zweden ) ,als we een beeld van de camper hebben kunnen we er naar uitkijken. .
Gebruikersavatar
Klaas en Rika
Berichten: 218
Lid geworden op: di 24 jun 2003, 23:20
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Klaas en Rika »

o, sorry..de Hollanders zijn gisteravond 11 uur met behulp van politie honden gevonden.
weet ook niet of ze met een camper waren.
ZIEN EN GEZIEN WORDEN, WEL ZO VEILIG!
Gebruikersavatar
Klaas en Rika
Berichten: 218
Lid geworden op: di 24 jun 2003, 23:20
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Klaas en Rika »

lea en wim schreef:Dit kan natuurlijk altijd en overal gebeuren maar één ding is wel zeker . De periode dat de bessen rijp zijn worden sommige regio,s overspoeld door buitenlandse plukkers die werken in loondienst . Die periode zijn de zweden en wij hier aan ons huis ook op onze hoede en gaan de deuren vaker op slot . Dit is geen nieuw fenomeen maar dit is al verschillende jaren gaande en zeker langs grote wegen . Niet dat die mensen alles meenemen wat niet te zwaar is of zo maar voorkomen is wel beter .
Ben ik helemaal met je eens, snap niet dat dit soort plaatsen worden aangegeven om veilig te overnachten zoals deze: camperplaatsen op Campersite te vinden zijn,
Traject Stöllet - Malung
Langs de E45, halverwege Stöllet en Malung, ligt de parkeerplaats Lisskogsåsen. Wel dicht aan de weg, maar met als bijzonderheid het Nederlandse wegrestaurant “Dutch Mountain” van Piet en , ze staan ook op Zweden.com. De parkeerplaats heeft toiletten en de mogelijkheid het toilet te legen. Gratis.
GPS : N 60 30.860 E 13 29.350
We stonden er nog maar net, (zo'n 5 jaar geleden) kwamen er 3 busjes vol met "besjesplukkers" zich in de bekende toiletten bij het parkeerterrein zich uitgebreid wassen, vooral het invalide toilet was zeer in trek ... nou daar gaan we dus zeker niet overnachten.
Even verder een wegje ingeslagen door een dorpje gereden, en 500 meter van het laatste huis was een prachtig plekje bij een dam. Geen één tot last, en weer vertrokken zoals we gekomen zijn.
ZIEN EN GEZIEN WORDEN, WEL ZO VEILIG!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Aloys »

Klaas en Rika schreef:Ben ik helemaal met je eens, snap niet dat dit soort plaatsen worden aangegeven om veilig te overnachten zoals deze: camperplaatsen op Campersite te vinden zijn, Traject Stöllet - Malung Langs de E45, halverwege Stöllet en Malung, ligt de parkeerplaats Lisskogsåsen. Wel dicht aan de weg, maar met als bijzonderheid het Nederlandse wegrestaurant “Dutch Mountain” van Piet en , ze staan ook op Zweden.com. De parkeerplaats heeft toiletten en de mogelijkheid het toilet te legen. Gratis.
GPS : N 60 30.860 E 13 29.350
We stonden er nog maar net, (zo'n 5 jaar geleden) kwamen er 3 busjes vol met "besjesplukkers" zich in de bekende toiletten bij het parkeerterrein zich uitgebreid wassen, vooral het invalide toilet was zeer in trek ... nou daar gaan we dus zeker niet overnachten.
Sorry, bovenstaande vind ik een beetje onzin. Elke camperplek kan in principe bezocht worden door zigeuners,
voetbalsupporters, hangjongeren en noem maar op. Dan moet je gewoon geen enkele overnachtingsplek meer
publiceren. Zelfs op campings schijn je niet veilig te zijn tegenwoordig...

En heb ik ergens aangegeven dat het veilig was om te overnachten? Tuurlijk niet, dat kan ik toch nooit
garanderen! Zullen we er maar gewoon mee ophouden met zijn allen, met camperen? Veel te gevaarlijk! :roll:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door beatrix18 »

Zullen we er maar gewoon mee ophouden met zijn allen, met camperen? Veel te gevaarlijk! :roll:
Daar lijkt het wel op! Maar als jullie met z'n allen stoppen, ga ik stiekem weer op pad! :lol3:
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Klaas en Rika
Berichten: 218
Lid geworden op: di 24 jun 2003, 23:20
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Klaas en Rika »

Sorry meneer Aloys, allereerst door het stukje van Lea en Wim kwam me dat geval weer bij me boven, maar wist niet precies waar het was, tot ik die mooie zitjes met "parasols" op de foto tegenkwamen zo was de link gelegd.
Ik meld alleen onze bevindingen, en ik denk dat een ieder op zijn eigen manier de Scandinavische landen willen ontdekken, met de bekende regels die daar gelden.
Dat niet iedereen de zand of grindwegen wil berijden, dan is het overnachten aan de weg de enigste manier.
Alleen daar komt dus van alles langs, prima niets mis mee, maar dan sta ik toch nog liever op een camping.
Onze keuze is dus een heel andere, en daar hebben we volop van genoten en die plekjes vertel ik liever niet, moet je gewoon zelf ontdekken, dat is het mooie van Scandinavië.
Je komt er ook verschillende tegen die de auto ergens neerzetten, tentje enz. op de rug en lekker gaan wandelen en overnachten in de vrije natuur, ik ben daar nu te oud voor, maar lijkt me wel geweldig.
ZIEN EN GEZIEN WORDEN, WEL ZO VEILIG!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Aloys »

Klaas en Rika schreef:Sorry meneer Aloys
Niet sarcastisch bedoeld hoop ik?
Ik meld alleen onze bevindingen
Nou, voor mij voelde dit toch wel een beetje als een aanval, een steek onder water:
snap niet dat dit soort plaatsen worden aangegeven om veilig te overnachten zoals deze: camperplaatsen op Campersite
Dat is toch gewoon kritiek? Terwijl ik nooit heb aangegeven dat iets veilig was om te overnachten...
Maar goed, misschien bedoelde je dat niet zo. Zand erover, anderen geven wel aan blij te zijn met de
vermelding van die plekjes. En ik stop er op vakantie een heleboel tijd in om ze te verzamelen, te
documenteren, van foto's te voorzien.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45217
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door thole »

Overigens kan het voor buitenlanders ook gevaarlijk zijn in Zweden.
In 1965 waren we nog geen half uur 's avonds laat in Stockholm of we hadden al een mes op onze keel, niet van bessenplukkers maar van jonge Zweden.
Zweden heeft inderdaad een lagere criminaliteit dan de meeste andere Europese landen, maar door het repressieve drugbeleid wel weer meer druggerelateerde criminaliteit in de grote steden.
En de laatste jaren neemt de inkomensongelijkheid toe wat weer een voedingsbodem is voor criminaliteit.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Klaas en Rika
Berichten: 218
Lid geworden op: di 24 jun 2003, 23:20
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Klaas en Rika »

Nou, voor mij voelde dit toch wel een beetje als een aanval, een steek onder water:
snap niet dat dit soort plaatsen worden aangegeven om veilig te overnachten zoals deze: camperplaatsen op Campersite
Dat is toch gewoon kritiek? Terwijl ik nooit heb aangegeven dat iets veilig was om te overnachten...
Maar goed, misschien bedoelde je dat niet zo. Zand erover, anderen geven wel aan blij te zijn met de
vermelding van die plekjes. En ik stop er op vakantie een heleboel tijd in om ze te verzamelen, te
documenteren, van foto's te voorzien.[/quote]

Beste Aloys, Op dat moment was het gevoel wat ik bij deze plek kreeg, en dat hebben we allemaal wel eens, als er een camperplaats wordt aangegeven, zoals bij sommige sporthallen in Duitsland en je komt er aan, staat daar alleen, en het voelt niet goed, dan vertrek je, en dat zou deze plaats met mij doen. Daarom zeg ik niet dat het niet gewaardeerd wordt dat deze plekken worden aangegeven, stonden er meer campers bij die sporthal was ik waarschijnlijk wel gebleven. Dus wat u doet is natuurlijk heel fijn en wordt ook wel gebruikt door mij, sorry dat het zo is overgekomen was niet mijn bedoeling.
Zweeds zand erover, en dan samen aan een Zweeds meer (weet nog wel een leuk plekje) bij een vuurtje :cheers: genieten van de lange avonden, met de mooie spiegelingen in het water.
ZIEN EN GEZIEN WORDEN, WEL ZO VEILIG!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Aloys »

Ja, en een goed glas wijn... :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door gerrit7 »

Wij zijn net terug van 3 weken Zweden en ik heb mij geen moment onveilig gevoeld ook niet op de camperplaatsen van Aloys :lol: En toch overal vrij gestaan
Iej bint pas oald as de keerskes meer kost as'n taarten
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Aloys »

Ben zelf ook net terug! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Rini
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:37
Locatie: Terneuzen

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Rini »

Nu wij hebben ook 4 weken door Zweden getrokken met onze camper.
En moet zeggen heb niets vreemd gezien als we ergens aan een meers tonden ziels alleen had ik ook niet het gevoel dat ik daar niet veilig stond.
En ja als je dat gevoel heb moet je starten en een ander plekje zoeken.
Als ze ons met de camper een klein weggetje zien inrijden als ze ons al zagen het is daar niet druk met verkeer kan je er niet vanuit gaan als ze dan in de nacht een bezoekje brengen.
nee als je daar bang voor bent moet je op de camping gaan staan en ja daar kan je ook er uit gepikt worden voor een bezoek van een dief.
Als na de moesel rijd en daar op een camperplaats ga staan met nog 200 andere campers daar kan het ook gebeuren.
het is natuurlijk wel triest als je het overkomt heb het zelf nog gelukkig nog niet mee gemaakt en hoop het ook niet mee te maken.
Hopelijk vinden ze de camper van de gedupeerde nog terug.

Groetjes Rini
Twee weten meer dan een.
Bezoeker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 20:51

Re: Wees alert bij bezoek Zuid Zweden omgeving Jönköping



Bericht door Bezoeker »

Bedankt Rini

Ook wij hopen dat we wat terugzien, al was het maar dat we met twee kleine kinderen veel emotionele spullen zijn kwijtgeraakt
Ik hoop dat we niet nog meer moeten ondernemen om veilig op stap te kunnen gaan want dan wordt het een vreemde mannier van leven
Deze ervaring is erg ingrijpend geweest
Op veel plekken heb je argwaan maar deze was er niet 1 van ook niet voor de politie bewakers omstanders, het gebeurde echter wel
We konden niet veel meer doen dan behalve thuisblijven
Laatst gewijzigd door Bezoeker op ma 12 aug 2013, 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie