Weekje eind augustus: waarheen te gaan i.v.m. drukte?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Harriet
Berichten: 209
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 21:32
Contacteer:

Weekje eind augustus: waarheen te gaan i.v.m. drukte?



Bericht door Harriet »

Wij gaan van 17 t/m 25 augustus een weekje met vakantie, voor 't eerst in het hoofdseizoen. Het zal een goede test voor ons zijn voor 't reizen in deze periode,onze dochter wordt in november 5 en dan is het dus afgelopen met onze reizen in het voor-en naseizoen :(
Mijn vraag: we twijfelen over de bestemming. Rondje Duitsland (Fort Fun)-Argonne bijv. of richting Normandie - hoeft niet perse de kust te zijn (parc du bocasse?). Kan of wil iemand iets zinnigs zeggen over de te verwachten drukte?

Harriet
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80314
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Weekje eind augustus, waarheen te gaan i.v.m. drukte?



Bericht door Dafluc »

Jaren in het hoogseizoen geweest toen zoonlief nog mee ging. Nu erbuiten. De dooddoener: ja, het is overal een stuk drukker. Vraag is hoeveel last je er zelf van wilt hebben. Misschien moet je af en toe reserveren. Niet fijn, maar je weet wel zeker dat je plek hebt daar waar je wilt staan (deden wij overigens nooit). Voor een kind is het alleen maar fijn. Er is altijd volop keuze in speelkameraadjes. Er is altijd veel te doen. Dat geeft de ouders vaak ook een stuk rust. Misschien eens opzoeken hoe de vakanties in de streek vallen waar je naar toe wilt. Ook dat kan een behoorlijk verschil maken. Beide bestemmingen lijken me prima, ook in het hoogseizoen.
Afbeelding
vagebond
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 12:48
Locatie: maasbracht

Re: Weekje eind augustus, waarheen te gaan i.v.m. drukte?



Bericht door vagebond »

wij reizen al ong 20 jaar met de camper
voornamelijk duitsland en frankrijk

ben door mijn werk verplicht in het hoogseizoen te gaan.
heb in al die jaren maar een keer moeilijk een plaatsje kunnen vinden en dat was in nederland in noordholland

al 2 jaar nu achter elkaar naar normandie geweest altijd wel ergens en plaatsje om te overnachten

wij staan dan wel bijna altijd op cp's vorig jaar nergens verder dan 500 meter van zee
en normandie is schitterend

van de drukte op campings heb ik geen idee
wij vertrekken deze week richting bretagne kijken hoe druk het daar is

veel reisplezier
met deze camper verbrassen wij ons geld
onze vrijheid is het enige dat telt
van loon pensioen of aow
neem je op je laatste reis niets mee

VAGEBOND

Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Weekje eind augustus, waarheen te gaan i.v.m. drukte?



Bericht door hurktoilet »

Is er in Duitsland ook een Argonne? ik ken alleen Argonne in Noord-Frankrijk en dat is geen toeristisch gebied, dus daar zul je best een plekje kunnen vinden. Bijzonder: versterkte kerken, die ook als burcht dienst deden, en een Nederlands museum over de Eerste Wereldoorlog.
Normandié moet zeker als je van de kust af blijft ook best lukken. Kijk bijvoorbeeld eens in de heuvels van Normandisch Zwitserland (La Suisse Normande).
Verder: wat campings zoek het in de kleine,eenvoudige campings, dan kun je ook dicht bij de kust vaak nog wel terecht. In de campinggids van de FFCC staan ze allemaal. Zoek je het in de camperplekken, vergeet dan ook de plekken bij de boer van france passion niet.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Harriet
Berichten: 209
Lid geworden op: do 01 feb 2007, 21:32
Contacteer:

Re: Weekje eind augustus, waarheen te gaan i.v.m. drukte?



Bericht door Harriet »

Hoi Peter, nee Duitsland heeft niet voor de zoveelste keer de Argonne ingepikt, ik bedoelde letterlijk via Duitsland naar de Argonne en daarvandaan weer naar huis. We vinden het leeg en prachtig daar.
Harriet
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Weekje eind augustus, waarheen te gaan i.v.m. drukte?



Bericht door hurktoilet »

pfffft (haalt opgelucht adem) :lol:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie