Tips van Wenen richting Moezel

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Marcel174
Berichten: 664
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Tips van Wenen richting Moezel



Bericht door Marcel174 »

Hallo,

Wij zijn van plan om in het najaar naar Wenen te gaan. Nu heb ik heen al rond maar zit een beetje met de terugreis.
Het plan is om op donderdag (midden oktober) in een dag of 3 terug te rijden naar de Moezel om dar vervolgens nog een paar dagen te staan om bij te komen.

Heeft iemand nog wat tips om aan te doen op de terugreis.

Heenreis knallen we in 2 a 3 dagen via Nurnberg naar Wenen. Wel voornamelijk snelweg de eerste dag.
Ik zit alleen een beetje met de terugreis. Die wil ik gedeeltelijk snelweg (vooral 1e dag terug) en dan lekker binnendoor.

Ik zat zelf te denken aan om door te steken naar Neu Schwanstein of via Berchtesgaden en dan naar boven maar ben bang dat ik dan weer een te druk programma krijg.
Wellicht hebben julie nog ideen.
Heb al verschillende campersites en weblogs bekeken maar ben er nog niet helemaal over uit..

Gr Marcel
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Tips van Wenen richting Moezel



Bericht door freddorr »

Niet echt antwoord op je vraag maar wel een aanrader.

Wij zijn in het voorjaar ook naar Wenen geweest en wilden met de camper eigenlijk niet de stad zelf in. Wij kregen van een Oostenrijker het advies om op een camping te gaan staan in Tulln an der Donau. Deze camping is op loopafstand van het treinstation en die trein brengt je in 20 minuten naar Wenen. Met een dagticket voor het openbaar vervoer en de hop on hop off bus kom je overal.

Kijk maar in ons reisverslag op de site.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tips van Wenen richting Moezel



Bericht door Aloys »

We hebben een keer de terugreis van Wenen via een stukje Tsjechië gedaan, was ook leuk!
Als heenreis namen we meestal de Zuid-Duitse Alpenroute, langs Neuschwanstein.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie