polen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonmaan
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 02 aug 2009, 19:35

polen



Bericht door zonmaan »

hallo mede reizigers
wij hadden een paar vragen vragen over polen
we willen eind augustus die kant op voor 3 weken
we willen zeker naar auschwitz ik had gelezen dat daar een cp is kan je daar veilig overnachten en is het mogelijk om in het land vrij te staan of is dit niet verstandig we zijn niet echt bang uit gevallen maar het moet wel goed voelen
we weten niet hoe het daar met campings is want aci campings zijn er niet echt veel
en hoe is het om daar te fietsen is dat een mogelijkheid
we willen ook graag naar het reuzen gebergten
als er mensen zijn die nog tips hebben wij staan er voor open

alvast bedankt voor de reactie

vriendelijke groet peter
ijsvogelpost
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 08 apr 2013, 9:16

Re: polen



Bericht door ijsvogelpost »

Bij Auschwitz is inderdaad een parking waar campers mogen overnachten. De eerste afslacg rechts (dus niet links waar een groot parkeerterrein met bussen is) voor de ingang inrijden en daarna meteen links. Met slagboom!
Mentaal wel even jezelf wapenen, want het is een trieste ervaring in het voorm. concentratiekamp.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: polen



Bericht door jepebe »

Wij stonden twee jaar geleden wel links, bij het centrale gebouw. Ik heb er even over nagedacht of je op een plaats die het diepteunt van de menselijke beschaving vormt moet gaan staan emt een camper, maar ik vond (en vind) dat je door daarheen te gaan en het gaat bekijken, je recht doet aan de tallozen die er geleden hebben en omgekomen zijn. Wel gaan staan dus.

Ik heb Birkenau en de gaskamers niet gehaald. Alleen Auschwitz was me al teveel. Misschien een andere keer. Realiseer je wel dat mensen soms huilend naar buiten komen lopen.

Polen is een geweldig mooi land, waar je prima kunt camperen. Een tip, als je duits redelijk is, is het boekje over Zuid-Polen van http://www.womo.de , met talloze wildcamperplekken. Verder kun je eens zoeken op agroturistica in Polen. Meestal mag je daar in de tuin met je camper staan. Campings kosten niet veel, en zijn ook een redelijk alternatief. Er zijn er best veel, alleen zullen de meeste niet bij allerlei officiele internationale instanties zijn aangemeld. Kijk eens bij campingpolska.com, of kampereninpolen.nl

In de bergen kun je natuurlijk heerlijk fietsen als je daar van houdt. De bergrug die de grens met Tsjechie en Slowakije vormt is niet heel breed: Vrij snel zit je in glooiend heuvelland. Daar kun je ook lekker ontspannen fietsen. HEt kan er in de zomer LAAIEND heet zijn!

Veel plezier in dit mooie land. Ga beslist ook naar Krakow (camping Smok) en de zoutmijnen in de buurt daar.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
zonmaan
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 02 aug 2009, 19:35

Re: polen



Bericht door zonmaan »

bedankt voor de reactie's
Plaats reactie