Bergen Belsen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
addievdbult
Berichten: 235
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:47
Locatie: Zwolle

Bergen Belsen



Bericht door addievdbult »

Hallo,
Onze kinderen willen een bezoek brengen aan voormalig concentratiekamp Bergen Belsen.
Ze mogen (voor de eerste keer) gebruik maken van onze camper en zijn op zoek naar een camping in de buurt.
Wie kan een tip geven??
Alvast bedankt,
Trudy
Gebruikersavatar
asmar
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 11:20
Locatie: Assen

Re: Bergen Belsen



Bericht door asmar »

Hallo,

Er zijn wel 2camperplaatsen in de plaats Bergen en in Celle ook. Celle is ong . een half uurtje rijden En in Wietzendorf zit camping Sudsee ( Wietzendorf is ong een 15 min. rijden vanaf Bergen)
Er zijn ook wel meer campings in de buurt van Bergen-Belsen , moeten je kinderen even googlen, want je geeft niet aan waar de campings aan moeten voldoen.
En ik wil graag ook nog het volgende over het concentratie kamp kwijt : Het eigenlijke kamp bestaat alleen maar uit grafheuvels en er is een gebouw met een maquette aanwezig. Het kamp in nl. aan het einde van de oorlog door de Engelsen plat gebrand vanwege de ziekten die er toen heersten.Het ziekenhuis van toen , is nu (was) een Engelse kazerne.

Het hoe en waarom jullie kinderen dit willen bezoeken beschrijf je ook niet ( heb wel een idee van de reden). Zelf zijn wij in Ravensbruck geweest, maar daar was meer te zien van de verschrikkingen te zien dan in Bergen-Belsen . Persoonlijk vond ik dit indrukwekkender dan Bergen - Belsen of kamp Westerbork.
Een lijst van alle Nazi concentratiekampen staat in Wikipedia.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

gr. Asmar
Laatst gewijzigd door asmar op wo 17 jul 2013, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bergen Belsen



Bericht door Jeannette »

Camperplek Celle vond ik niets, maar dat is persoonlijk. Op de P van Bergen Belsen kan je in ieder geval gewoon parkeren, misschien zelfs overnachten. Wij hebben destijds in de winter overnacht in Bergen, vlak bij een hotel.
Het voormalig kamp vonden wij indrukwekkend. Al staat er eigenlijk niets meer, toch is het zeker de moeite waard. nu moet ik eerlijk zeggen dat ik wel gevoelig ben voor bepaalde dingen en dus kan voelen wat er gebeurd is.
Oh ja op de weg B304 staan veel campers aan de bosrand, deze dames sparen hard voor een nieuwe camper. :-)

Kamp Dachau ook erg indrukwekkend. Wij hebben toen op de P overnacht. Dit is een enorm complex. Volgens mij was het Dachau, even opzoeken. :-(
Leef je leven nu, overmorgen is je toekomst alweer verleden.
Groetjes, Jeannette
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
asmar
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 11:20
Locatie: Assen

Re: Bergen Belsen



Bericht door asmar »

asmar schreef:Hallo,

Er zijn wel 2camperplaatsen in de plaats Bergen en in Celle ook. Celle is ong . een half uurtje rijden En in Wietzendorf zit camping Sudsee ( Wietzendorf is ong een 15 min. rijden vanaf Bergen)
Er zijn ook wel meer campings in de buurt van Bergen-Belsen , moeten je kinderen even googlen, want je geeft niet aan waar de campings aan moeten voldoen.
En ik wil graag ook nog het volgende over het concentratie kamp kwijt : Het eigenlijke kamp bestaat alleen maar uit grafheuvels en er is een gebouw met een maquette aanwezig. Het kamp in nl. aan het einde van de oorlog door de Engelsen plat gebrand vanwege de ziekten die er toen heersten.Het ziekenhuis van toen , is nu (was) een Engelse kazerne.

Het hoe en waarom jullie kinderen dit willen bezoeken beschrijf je ook niet ( heb wel een idee van de reden). Zelf zijn wij in Ravensbruck geweest, maar daar was meer te zien van de verschrikkingen te zien dan in Bergen-Belsen . Persoonlijk vond ik dit indrukwekkender dan Bergen - Belsen of kamp Westerbork.
Een lijst van alle Nazi concentratiekampen staat in Wikipedia.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

gr. Asmar
En Ravenbruck is dan nog wel +/- 350 km verder naar het oosten
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland

Re: Bergen Belsen



Bericht door gerrit7 »

je kunt ook op het parkeerterrein van Vogelpark Walsrode gaan staan is gratis en een half uurtje rijden naar Bergen Belsen Persoonlijk zou ik niet aan de doorgaande weg gaan staan rumoerige zou ook op de P plaats kunnen gaan staan van Baan 41 deze ligt net naast de engelse kazerne richting Bergen
Iej bint pas oald as de keerskes meer kost as'n taarten
Plaats reactie