Drukte op campings in Engeland? (Hoogseizoen)

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 23:30
Contacteer:

Drukte op campings in Engeland? (Hoogseizoen)



Bericht door Jeanette »

Nu het onderwerp geeft het al aan, weet iemand hoe het met de drukte gesteld is op campings in Zuid Engeland in het hoogseizoen? gezien het feit dat er ook bijna geen camperplaatsen zijn en de campings vaak lidmaatschap verlangen van een club.
.
zo‘n land zou ik ook wel thuis willen hebben’” ( zoon, 4 jaar)



http://blog.giodio.nl/?tag=camper
Gebruikersavatar
RobGT
Berichten: 122
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 19:47

Re: Drukte op campings in Engeland( hoogseizoen)



Bericht door RobGT »

Hallo Jeanette,

Wij zijn net (14 juli) terug uit Engeland van een drie weken vakantie. Afgelopen weekend begon daar deels het hoogseizoen. We zagen vooral gezinnen met lagere school kinderen op de camping, maar de camping liep al aardig vol en het lijkt verstandig om tevoren te reserveren. Waarschijnlijk krijgt de rest van de schooljeugd wat later vakantie.
Wij hebben zoveel mogelijk ACSI-camping bezocht.
Meer verse informatie hebben we niet omdat we grotendeels in het voorseizoen hebben gekampeerd.

Fijne vakantie, :wave:

Rob en Nettie
Maak je dromen waar ...... leef nu.
www.GeoCruiser.nl
Gebruikersavatar
Mulier
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 10:42
Locatie: klein dorpje in Friesland
Contacteer:



Bericht door Mulier »

Jeanette, de campings in het zuiden zijn in het hoogseizoen overvol, reserveren is een goede zaak.
De Britten zijn de caravannatie nr. 1 en dat zal je weten ook! :-)
Net zoals Rob en Nettie is het het beste om ACSI-campings te zoeken, campings in Engeland kunnen peperduur zijn. Ook de (kleine) wegen zijn in het hoogseizoen in Zuid Engeland erg druk. Het Zuiden is wel erg mooi ook al heeft het Noorden beslist onze voorkeur - minder hectisch en de bevolking veel relaxter. Dit is ook de mening van veel Noorderlingen die in het Zuiden (moeten) zijn. Misschien leuk om via Hull of Newcastle terug te reizen naar Nederland? Waarschijnlijk heb je daar niet genoeg tijd voor. Hoe dan ook, een hele fijne en veilige reis :-)

Ike
===================================================
'The best cure for seasickness is to sit under a tree'

sent on Tapatalk
Tjep en Ike Mulier / Hymer B644 G - 2003
Vehiculum Mulieris
-------------------------------------------------
“We cannot do great things on this Earth, only small things with great love.” Mother Teresa
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 23:30
Contacteer:

Re: Drukte op campings in Engeland( hoogseizoen)



Bericht door Jeanette »

Dank voor jullie bevindingen. Afgelopen mei zijn wij voor 11 dagen naar Engeland geweest http://blog.giodio.nl/?p=7106%20.Het beviel ons erg goed en hadden toen het er al over of het ook iets voor de zomer zou zijn.. Eerst hadden wij voor de zomer onze zinnen zoals gewoonlijk op Frankrijk gezet, maar tja camper en vrijheid bracht ons op het idee om toch nog van koers te veranderen, naar juist ja Engeland. Toen wij in de meivakantie in Engeland waren troffen wij er ook de bank-holiday en de campingbeheerder waarschuwde ons dat weekend voor overvolle campings. Wij waren toen nabij Londen en de camping was in dat bewuste weekend id. overvol. We kwamen op een behoorlijk verlaten camping aan tot die bewuste vrijdag, er was geen plek meer. Op de maandag van bankholiday zijn wij vertrokken naar andere camping die nagenoeg tegen de avond er verlaten bij lag, echter werd er zonder blikken of blozen ons het volle tarief voorgesteld . 50 pond i.p.v. 15 voor het tarief van de dag daarop omdat zgn die data het nog steeds bank-holiday was. Wij kregen wel flink van de prijs af maar toch. Je bedenkt dan toch wel met deze informatie wat gaan wij doen. Aan reserveren hebben wij niet zo'n zin. Nu misschien alsnog kiezen voor het noorden of Frankrijk want gezien de ervaring met de bank-holiday verwacht ik in het hoogseizoen iets van het zelfde ;-) 8-)
zo‘n land zou ik ook wel thuis willen hebben’” ( zoon, 4 jaar)



http://blog.giodio.nl/?tag=camper
Nico Hymer S520
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 17 apr 2013, 12:44

Drukte op campings in Engeland( hoogseizoen)



Bericht door Nico Hymer S520 »

Op dit moment zit ik op de Ferry van Plymouth naar Roscoff, en dan rijd ik naar zuid Frankrijk. Waarom zul je vragen, ik ben op 7 juli van Duinkerken naar Dover de overtocht gemaakt en daarna via diverse britt stops, camperplaatsen en camping lang de zuid kust naar lands-end getrokken. Ook Ilse of wight heb ik nog 2 dagen bezocht, allemaal heel mooi en prima gegaan maar er was geen mens te bekennen op de campings. Het was er uitgestorven en na zons ondergang ook nog eens erg koud, iig om buiten te vertoeven. En voor tv kijken hoef ik niet op vakantie. Misschien ben ik een zeikerd maar ik hou wel van een praatje en een borreltje, lekker in je korte broek tot in de laats uurtjes. Nu zit ik midden op zee buiten op het achterdek en het is gewoon al warmer als in zuid Engeland op de kant. Maar om een lang verhaal kort te maken, je kan niks over de drukte zeggen. Je moet het gewoon ervaren.
Afbeelding
Dit was op Ilse of wight, plek genoeg maar helemaal leeg. Wel lekker gefietst daar, de needels zijn echt een aanrader.
Afbeelding
Die was een boeren camping bij Exeter, zoals je ziet ook lang niet vol.
Owja, de prijzen lagen allemaal ronde de 15 pond al in, de Britt stops waren gratis natuurlijk.
Groet Nico


Sent from my iPhone using Tapatalk
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Drukte op campings in Engeland? (Hoogseizoen)



Bericht door goud »

Niet alleen Engeland, ook in Schotland is het in het hoogseizoen vol. Ga je echt hoog, dan is er vaak nog plaats is onze ervaring. Maar Zuid Engeland zou ik er niet op gokken. Wij hebben alleen de camping in Glasgow besproken voor augustus dit in verband me de WK voor Pipe Bands. Verder gokken we het er maar op. Er zijn zat kleine terreintjes waar vaak wel ruimte is.
Margolia
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 23:30
Contacteer:

Re: Drukte op campings in Engeland? (Hoogseizoen)



Bericht door Jeanette »

Nu misschien nemen we de gok. Het mooie van camperen is wel het feit dat je plannen zo weer kunt bijstellen. Het is niet de bedoeling om in Engeland lang op 1 plek te blijven staan, maar reserveren wordt het hem dus om bovenstaande feit niet. Ik ben achteraf wel blij dat wij in de meivakantie net voor bank-holiday op een camping waren achteraf. Dat is dan ook nog wel een tip voor mensen die besluiten buiten het hoogseizoen op bonnefooi naar Engeland willen gaan.
zo‘n land zou ik ook wel thuis willen hebben’” ( zoon, 4 jaar)



http://blog.giodio.nl/?tag=camper
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Drukte op campings in Engeland? (Hoogseizoen)



Bericht door kees & corona »

Hallo,

En als je deze ff naar beneden scrolt kun je 832 camperplaatsen downloaden van Engeland.
http://www.gpstracks.nl/waypoint-camper.php
Er zal vast wel wat tussen zitten.
Wij gaan morgen met 8 motoren op de bonnefooi naar wat campings voor 12 dagen.
Fijne dagen voor iedereen.

Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
Plaats reactie