Zaterdag vertrekken?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door wingman01 »

vroeger met de Goldwing met grote aanhanger ging ik via de tol naar Spanje.
het enige waar ik op lette was dat ik smorgens rond 7 uur Lyon voorbij was.
ik ging dus de avond tevoren rijden, ging de hele nacht lekker door met een gangetje van rond de 110-120. en kwam s,middags moe , maar niet kapot in MiamiPlatja (Cambrills) aan.

Nu, met de camper, kijk ik eigenlijk nergens naar, je kunt op een zo gunstig mogelijk moment weg rijden , maar door van alles en nog wat kun je toch zomaar stil komen te staan.
voordeel van de camper is dan dat je gewoon alles bij je hebt, als sta je 2 uur in de file......maakt niks uit, koffie zetten , broodje eten , rustig blijven......................
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
cees oerlemans
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 mar 2009, 10:04
Locatie: Berkel-Enschot

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door cees oerlemans »

Jeannette schreef:Vrijdagavond weggaan, ergens overnachten en zaterdag verder? Of....zondag weggaan. Die ene dag maakt ook niet uit. Je kan wel willen, maar files onderweg is niet fijn! Dan kan je beter je plannen bijstellen. Je hebt vakantie, dus laat dat woordje " moeten" even weg! Heb ooit een file bij Munchen meegemaakt van bij a 30 km. Gelukkig kon en kan ik goed kaart lezen. Met een omweg onszelf eruit geloodste. Dat was wel bijna 20 jaar terug, met een gewone auto.
Met een camper ben je al minder snel. Ik snap echt niet waarom men gaat doorjakkeren, elkaar gaat aflossen om kapot aan te komen. Sorry, is mijn mening.


Leef je leven nu, overmorgen is je toekomst alweer verleden.
Groetjes, Jeannette
Ik vind een uur of 10 rijden geen jakkeren. Verschil van mening denk ik. Lekker bijkletsen met mijn vrouw, muziekje etc. Dus ik ervaar het niet als een moet. Mocht ik het wel als een moet gaan ervaren of we worden moe, dan heb ik zo een CP gevonden. Als je maar krap 3 weken vakantie hebt wil je de eerste dag(en) wel wat km maken, althans wij willen dat. En ik zou op vrijdagavond wel weg willen rijden, maar ik wil ook graag nog ff de opening van de Tilburgse kermis meepikken. Tsja, luxe problemen dus.....
geelhoed
Berichten: 686
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 18:36
Locatie: Amsterdam

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door geelhoed »

Ik kan het geduld niet opbrengen om een halve zaterdag te wachten met weggaan :-B

Als je het mij vraagt: zaterdag wekker zetten (kermis beetje inkorten :lol: ), lekker vroeg op pad; is er file , kan je altijd besluiten om van de weg af te gaan en een lange pauze te nemen.
Gaat alles makkelijk, dan ben je ook op een fijne tijd op je bestemming.
Koelkast vol, broodjes mee, en gaan!
Veel plezier!
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door wingman01 »

d,r is geen kermis die mij tegen houdt..........als ik om 1600 uur klaar ben zou ik het lieftse ook om 1600 uur vetrekken........ :lol:
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
geelhoed
Berichten: 686
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 18:36
Locatie: Amsterdam

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door geelhoed »

wingman01 schreef:als ik om 1600 uur klaar ben zou ik het lieftse ook om 1600 uur vetrekken........ :lol:
ik heb een héle lastige man: als het plan is om 7.00u vertrekken, dan zit ie om 6.00u klaar en gaat mij haasten.
maar hier heb ik, als slimme vrouw, natuurlijk al wat op bedacht ........ :shh:
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door wingman01 »

je zou het van mij niet winnen ......... ;;-)
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door Bakkertjes »

Normaal als we in januari op wintersport gaan rijden we om 20,00 van huis (Beverwijk) en gaan via Venlo en zijn dan met een tussenstop om ongeveer 06.30 bij Kufstein.
Normale auto !
We zijn net terug van uit Oostenrijk en we hebben continu wegopbrekingen gehad tot voorbij Kufstein aan toe.
Als camping kan je ook die in Itter (afslaf Worgl)gebruiken als er plaats is kan je er tot 22.00 uur gewoon zelf een plaatsje zoeken .
Wel even op de gereserveerd bordjes letten met de datum.

Hans
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Zaterdag vertrekken?



Bericht door Jeannette »

Cees? We verschillen inderdaad van mening. Wij hebben normaal ook altijd maar 3 weken en rijden absoluut geen 10 uur. Dit keer 4 weken, en ook nu rustig aan en genieten van mooie plekken. Mijn vakantie begint zodra we rijden.
Dus ja ik blijf 10 uur achtereen onverantwoord vinden. Sorry. :-) ik snap best dat je af en toe stopt (hoop ik tenminste). Je hebt wel een moeten, want je wilt pertinent snelmop plaats van bestemming zijn. Wij hebben een doel en route, maar wijken daar zo vanaf.
Ik wil jullie natuurlijk wel een hele mooie fijne en vooral veilige vakantie toewensen. En die kermis? Is er volgend jaar ook :-)


Leef je leven nu, overmorgen is je toekomst alweer verleden.
Groetjes, Jeannette
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
geelhoed
Berichten: 686
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 18:36
Locatie: Amsterdam

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door geelhoed »

wingman01 schreef:je zou het van mij niet winnen ......... ;;-)

och Wingman.....ik zeg: 7.00u weg schat? Is goed hoor!
En dan maak ik mijn planning zo, dat ik om 6.00u klaar ben.
Hij vroeger weg, ik hou er stiekem al rekening mee.
Opgelost.
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door wingman01 »

Jeannette.....
10 uur is niet onverantwoord.
het is zelfs opgenomen in het rijtijdenbesluit voor mijn beroepsgroep.

weet je wat onverantwoord is.......de hele dag werken , en dan s,avonds achter het stuur kruipen met een caravan er achter en streep naar zuid frankrijk rijden.

veel chauffeurs hebben geen enkele moeite met 10 rijuren.de beroeps zowiezo niet.

maar anderen zijn het na 2 uur al zat, dat kan, we zijn niet allemaal hetzelfde.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door Dafluc »

Ik ben al heel vroeg vetrokken (dat moest toen vonden vrienden waar we mee gingen) en laat. In beide gevallen kun je wat betreft files geluk of pech hebben. Denk niet dat het wat uitmaakt. Ik ben vaak in één keer doorgereden naar het Gardameer (ging altijd prima in ons eigen tempo) en de laatste tijd ook onderweg gestopt (dat moet nu van de vriendin die mee gaat :mrgreen: ). Hoe dan ook is het belangrijkste dat je vakantie hebt als je instapt. En dat je stopt als het niet leuk meer is. Of dat nou voor de chauffeur of voor een andere inzittende is maakt niet uit.
Afbeelding
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Zaterdag vertrekken?



Bericht door Jeannette »

Wingman, dat wat jij zegt is inderdaad echt idioot! Veel mensen doen dat, gestresst rijden....en dan maar hopen dat er niets gebeurt onderweg. Mensen krijgen een waas want ze willen echt snel ter plaatse zijn om zoveel mogelijk echt tegaan genieten, absurd! Wat ik bedoel met 10 uur rijden prive, is toch anders dan beroeps. Je moet dan wel, maar als je niet hoeft? Mijn overleden man wilde ook altijd maar doorrijden, tot ik echt niet meer wilde en een overnachting eiste. Was destijds met gewone auto. Conclusie? Veel beter uitgerust aankomen!
Maar goed ik wijk erg af nu, dus ik laat het hierbij. Ieder doet het op zijn manier tenslotte. Wij zien wel waar we de 1e dag uitkomen.


Leef je leven nu, overmorgen is je toekomst alweer verleden.
Groetjes, Jeannette
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door wingman01 »

:lol: Roeleen begint na een uur of 6 ook te protesteren, en dan ben ik net lekker op gang.
ik geniet van het rijden , altijd gedaan, met gepaste snelheid rond gaan zitten kijken en genieten van de omgeving .
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: Zaterdag vertrekken?



Bericht door leven »

Zoals je zelf al schreef TS : in NRW begint de vakantie op vrijdag en zaterdag gaat de drukste dag worden richting zuiden. De 61 is in een normaal weekend al geen pretje dus......
Kun je het anders plannen zou ik het doen als ik jou was.
Fijne vakantie gewenst!
leven en laten leven
Plaats reactie