Op zoek naar... rustige camperplaats

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door wingman01 »

nou, in mijn geval mag dat aan mij gerust gevraagd worden, en zowiezo heb ik mijn hond (als er buren naast me staan) aan de lijn en houdt ik ,m op mijn plaats, en als het nodig is (bij ''fobie''buren) korter.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door MonRoe »

Vopper schreef:(reactie op Monroe)
Jawel hoor, bij mij :thumbup:

:wave: Vopper
en waar is dat?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door Vopper »

In de Achterhoek, campercontact sitecode 18874.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door MonRoe »

@Vopper, dank je wel, die komt op de favorieten lijst!
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door Vopper »

Graag gedaan.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Marcel174
Berichten: 664
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door Marcel174 »

Hondenvrij zal je waarschijnlijk bijna nergens tegenkomen.

Als je merkt dat iemand het niet zo op honden heeft. Altijd aan de lijn als je ergens loopt.
Ook al "doet je hond nooit wat".. Een ander kan dat niet weten.

Zelf ben ik er ook niet zo happig op als er een grote loslopende Dobberman op me af komt. Ook al doet ie niets.

Ik weet dat een hond op een camperplaats/camping aan de lijn moet. Maar toch is het soms moeilijk voor mensen want die kleine hond doet toch niets.

Zelf heb ik een kleine hond met een achtergrond. Deze zal dus nooit loslopen. Enkel thuis in de tuin. Maar anderen weten niet waarom ie altijd aangelijnd is. Het lijkt mij ook niet de bedoeling dat ik maar met een bordje rond moet lopen met uitleg hierover.

Persoonlijk ben ik van mening dat je als hondenbezitter altijd rekening moet houden met anderen die niets moeten hebben van een hond.
Ik weet dat het soms lastig is want jou trouwe viervoeter doet niemand wat en het is toch gezellig. Maar je kan niet in het hoofd van een ander kijken waarom deze niet gecharmeerd is van dieren.

Als iemand een slang als hobby heeft zou menigeen het ook niet prettig vinden als deze de slang lekker los laat op de camperplaats.

Het is denk ik ook meer een algemeen ding wat niet enkel op camperplaatsen geldt.

Naar mijn mening horen honden buiten gewoon aangelijnd te zijn. Op de terreinen na waar dat wel gewoon mag. Dit enkel al om confrontaties en ergernissen van anderen te voorkomen. Ik denk dat als alle hondenbeiztters dat doen je al een heleboel klachten kan voorkomen.

Ik prijs mezelf ook niet heilig hoor en zal ook best wel een keer de fout in gaan.
Maar het begint altijd met respect voor elkaar. Dat is de basis voor heel veel dingen. Niet enkel het honden issue.

Gr Marcel
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door wingman01 »

ik vind dat een hond gewoon aan de lijn moet.
natuurlijk zijn er uitzonderingen...een treffen bijvoorbeeld waar iedereen het met elkaar eens is wat betreft loslopende honden.

en zijn mensen die bang zijn voor honden , en mensen die een fobie voor honden hebben.
voor die laatste groep is het extra lastig omdat ze ten eerste die fobie hebben, en ten 2e beseffen dat ze(ongewild) last veroorzaken als er een hond in de buurt is.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Marcel174
Berichten: 664
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door Marcel174 »

@ Wingman,
Wat is het verschil tussen angst en fobie?

Een fobie is een gerichte angst voor bepaalde dingen, dieren of situaties. De angst gaat vaak samen met lichamelijke verschijnselen en paniekgevoelens. Wanneer de angst niet gericht is op specifieke situaties of dingen is, spreken we niet van een fobie
Begrijp me niet verkeerd. Maar naar mijn idee is het vanaf een afstand, en zeker bij een vreemde, moeilijk in te schatten of iemand er bang (angst/fobie) voor is(heeft). Maar het blijft altijd een lastige discussie tussen hondenliefhebbers en mensen die niets van honden moeten hebben. Net zoals het kattenverhaal. De een vindt dat een kat buiten hoort te lopen en de ander wil er geen last van hebben.

Je houdt altijd verschil van inzicht in bepaalde dingen. Daar moet iedereen mee leven en daarom is respect voor elkaar hebben (in algemene zin) zo belangrijk. En daardoor kan je veel van dit soort discussies al voorkomen.

Een hond aan de lijn is zo'n voorbeeld. De een heeft zijn trouwe viervoeter lekker bij zich en de ander heeft er verder (bijna) geen last van.

Maar goed. we dwalen af van het topic.

Gr Marcel
Marcel174
Berichten: 664
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door Marcel174 »

Ow,, Ik zie net dat je de tekst iets hebt verander Wingman.

Volgens mij zitten wij wel op de zelfde golflengte maar beschrijven we het allebei net anders...

Gr Marcel
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door wingman01 »

klopt.... :thumbup:

punt is dat de 1 het geen punt vind als de hond een keer komt kijken, en de ander heeft een geweer klaar staan voor als ie ook maar 1 poot in zijn richting zet.

daarom heb ik voor mezelf de regel dat ie aan de lijn op eigen erf blijft.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door Rolling Rodie »

En honden blijven altijd heerlijk voer voor oeverloze discussie's ;-)

TS heeft mogelijkheden genoeg voorlopig dus zullen we de discussie maar zo laten? ;-)
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door Goldedition »

ja de moderatoren hebben het niet op topics over honden
Volgens mij ging het topicstarten wel degelijk over camperplaatsen waar honden niet vrij, dan wel niet welkom waren
Marcel174 schreef:
Normaal gesproken blijven de honden dat thuis bij mijn schoonouders maar dat weekend is het niet mogelijk.
Het probleem zit er echter in dat een van de honden niet met andere honden overweg kan. Uiteraard zit ie vast aan een touw maar ik zie toch overal honden loslopen op camperplaatsen.
Vorig weekend ook weer en precies hetzelfde geval als waar ik dan bang voor ben.
Een hond zit aan een touw omdat ie ook niet echt veel van andere honden moet hebben maar een andere hond loopt de hele tijd los.
Er wordt dus gezocht naar plekken waar honden, gegarandeerd aan de leiband zitten.(die kort genoeg is omdat zo te mogen beschouwen)
Die zijn er dus heel weinig, omdat enerzijds de meeste camperplaatsen het niet weigeren (waar ik te volle begrip voor heb)
of anderzijds de bezoekers, geen acht slaan op het gebod te lijnen, of verbod van honden

Alleszins in mijn bedrijf zijn honden niet toegelaten, maar ik krijg heel dikwijls klanten over de vloer die dan heel ontgoocheld of zelfs boos en vol onbegrip zijn over het verbod
Een niet onbelangrijk aantal vind dat ik moet een uitzondering maken voor hun hond
Ga er van uit dat dit bij Vopper niet anders is
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door de Guust »

Maar wat als die hond nou een mensenfobie heeft??
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Op zoek naar... rustige camperplaats



Bericht door Goldedition »

blijft ie rustig in zijn kennel
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Plaats reactie