Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
g.klaaysen
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 8:23
Locatie: Huizen

Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door g.klaaysen »

Onze kinderen willen erg graag een keer naar Londen en dus moet de jaarlijkse gang naar het zuiden wijken voor een vakantie in Engeland. We hebben begrepen dat er niet heel veel camper mogelijkheden zijn anders dan campings? Maar voor Londen lijkt zelfs dat lastig.

Wie kan er een plaats aanbevelen nabij Londen waar we enkele dagen kunnen staan en welke binnen bereik van openbaar vervoer ligt. Het aantal campings blijkt beperkt en er is ook nog sprake van een LEZ wat zoiets is als een milieu zone waar je niet kunt komen met oude diesel.

Bij voorkeur zoek ik iets kleins.

Verder zijn tips om alternatieve plaatsen te vinden in Engeland welkom. Wij hebben de bedoeling om de zuidkust te verkennen.
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Londen en Engeland Camperplaats / Campings



Bericht door Ronmekel »

Wij hebben voor Londen op camping abby wood gestaan.
Mooie camping, fantastisch sanitair en heel vriendelijk personeel, en 5 minuten van de trein.
Je zit in 25 minuten op trafalger square.
En ligt buiten de emissie zone.
Voor Londen kun je camperplaatsen wel vergeten lijkt me.
Veel plezier, is een prachtige stad.
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
g.klaaysen
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 8:23
Locatie: Huizen

Re: Londen en Engeland Camperplaats / Campings



Bericht door g.klaaysen »

Bedankt Ron,
Ik had ook in de gaten dat er eigenlijk nergens mogelijkheden zijn dichterbij de stad. Op internet staat wel een vermelding van een plek bij Kew gardens maar dat is volgens mij niet geschikt om te overnachten.
Weet je of er een meerdaags arrangement is voor bus, trein Metro?
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door Ronmekel »

Wij betaalden 2 jaar terug 13 pond voor 3 personen retour naar het centrum met de trein.
De tube hebben we niet genomen, de meeste bezienswaardigheden liggen redelijk bij elkaar en zijn goed te belopen.
Alleen voor towerbridge en london tower kun je een andere trein pakken, zelfde prijs en je stapt in op het zelfde station, daarna ook beloopbaar.
De 2 laatste items liggen in londoncity, het financiële hart en is verder niet zo interessant.
Het is wel bijzonder dat je een camping in south end, een best wel louche wijk, zo'n landelijke uitstraling hebt, wel schoenen binnen zetten, de vossen pikken ze, en het stikt van de eekhoorns en vossen op de camping.
Londen is prachtig, laat je verassen.
Groet,
Ron

House of parliament uit london eye.

Afbeelding
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door freedom2 »

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 23:30
Contacteer:

Re: Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door Jeanette »

Wij zijn afgelopen meivakantie met onze kinderen naar Londen geweest en in onze zoektocht vielen bijna alle campings geloof ik af. De zgn. milieuzone wordt namelijk steeds verder aangescherpt. Onze camping was erg goed en net buiten de zone. Wij konden voor 6 pond met de taxi naar het station en dan stond je overigens ook binnen een half uur in hartje centrum. Ik zou zo weer willen gaan , maar de camping was wel afgelegen om tegen middernacht te vinden 8-)

http://blog.giodio.nl/?p=6987 Londen ons verslag
zo‘n land zou ik ook wel thuis willen hebben’” ( zoon, 4 jaar)



http://blog.giodio.nl/?tag=camper
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door de Guust »

Als je een paar dagen in londen blijft, neem dan de london pass
Lijkt duur, maar ga maar eens kijken wat het entree voor de tower bv is, dan heb je hem zo terug.

Aanraders: de bristol, oorlogsschip, ligt vlak bij de towerbridge
En zeker doen met de kids: the london bridge experience, waanzinnig!!!!
Chirchill's warrooms, en nog zoveel meer



Hier ons verslag, de camping moet je vergeten, die ligt in de LEZ zone!!

klik hier voor london 2011
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door durisotti »

Dicht bij het centrum is het lastig, dit is een kleinschalige camping, je kunt dan met het OV naar Londen:

http://www.ukcampsite.co.uk/sites/detai ... revid=4544
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door anne63 »

Wij hebben in mei op Lee Valley campsite gestaan. Mooie plekken en buiten de LEZ zone. Omdat we vanaf Harwich kwamen was dit het makkelijkste. Op de camping Travelcard gekocht voor openbaar vervoer naar Londen. Ging prima.
g.klaaysen
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 8:23
Locatie: Huizen

Re: Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door g.klaaysen »

Allen bedankt voor de reacties,

We hebben uiteindelijk gestaan op camping Alderstead Heath. http://www.caravanclub.co.uk/caravanclu ... csid=21816
Een prima en betaalbare camping in het zuiden net boven de M25 en ruim buiten de LEZ. Het is een grote camping waar je ook in het hoogseizoen op de bonnefooi heen kunt (dit in tegenstelling tot de andere campings rondom Londen). Je moet wel met de Taxi naar het station en dat koste ons 2XBPS 6,- /dag voor 4 personen. De Travelcard (voor 1 dag) was BPS 8,90 voor volwassenen en BPS 3,40 voor kinderen tot 16J. De treinrit was een goed half uur en je bent dan op de camping weer in een oasa van rust ;-)

We vonden de camping in GB meestal van goede kwaliteit maar prijzigr voor hen die met de camper gewend zijn in Frankrijk en Duitsland te reizen. Alhoewel Engeland echt wel een kampeer en caravan land is zijn er buiten de campings nagenoeg geen mogelijkheden en de prijs per volwassenen is in het hoogseizoen soms wel BPS 10,- Met 2 oudere kinderen tikt dat aardig aan dus.

De ANWB Key card werd nergens geaccepteerd (wel ACSI). De kortingen op CC campings kan oplopen tot wel 25%. Het kan dus interessant zijn om lid te worden van de CC club.

Als je veel wilt bekijken dan kan het interessant zijn om lid te worden van National Trust. Is wel duur maar uiteindelijk goedkoper.

Voordelen van Engeland zijn dat het net als Frankrijk en Duitsland behoorlijk relax is en mensen vriendelijk. Voor veel mensen is de taal natuurlijk een groot voordeel. Er is veel te zien en de afstanden zijn nooit erg lang. De Motorways zijn in tegen stelling tot Frankrijk gratis en dat schiet lekker op als je even wat KM wilt doen (miles). Het verkeer is ook relax alhoewel de motorways erg druk kunnen zijn tijdens de spits uren.
Nadeel is dat het al met al best prijzig is allemaal. Engeland is erg commercieel geworden en je moet bijna overal voor betalen.

Tip:
Als de ambiance van je kampeerplekje je weinig interesseert dan kun je voordelig staan op de zogenaamde "Park en Ride" plaatsen die bijna iedere grote stad heeft. Vaak mag je hier 1 of 2 nachten staan. Er zijn geen voorzieningen maar er is wel vaak een toilet bij de bushalte. Per dag kun je met een gezin op je parkeerkaartje naar de stad.
blizard

Re: Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door blizard »

Bedankt voor de tip.
Ik vindt het wel vreemd dat je met je ANWB pas geen korting krijgt.
We hebben vorig jaar op een CC gestaan in York, waar bij stond: members only.
Ik liet zowel de ACSI als de ANWB zien, en de ANWB herkende de mevrouw, en werd toegelaten.
Was wel een beetje tricky, want de camping was officieel volgeboekt. Na een kwartiertje wachten konden we er toch op. Een prachtige camping midden in de stad.
We zijn ook lid van Brit Stop, en daar willen we dit jaar ook gebruik van maken. In de buurt van Londen zitten een paar.
g.klaaysen
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 8:23
Locatie: Huizen

Re: Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door g.klaaysen »

De ANWB heeft de camping kaart vervangen vorig jaar door een andere kaart. (Key card?) met een ander logo.
Deze werd in Engeland tot 4X toe niet herkend en keer op keer werd mij verteld dat er toch ook nog de oude ANWB kaart zou zijn? Men liet mij zelfs een plaatje zien hoe deze kaarten er uitzagen.
Ik denk echter dat het probleem zit in de communicatie van de ANWB naar de zusterclubs (o.a. CC). Ik ben hiermee zeker BPS 50,- kortingen misgelopen en ga ook direct een ACSI kaart aanvragen, dat wilde ik eigenlijk al eerder doen want ik heb al enkele jaren de indruk dat de ANWB de kampeerbelangen de laatste jaren behoorlijk heeft laten versloffen. Kennelijk niet meer interessant? Was ooit enig in zijn soort.

De tarieven in UK zijn behoorlijk (hoogseizoen) maar met een CC lidmaatschap krijg je wel tot 25% korting. De ANWB kaart zou hier ook voor in aanmerking komen maar werd in ons geval dus niet herkend :-(
blizard

Re: Londen en Engeland: camperplaatsen/campings?



Bericht door blizard »

Wel een beetje prijzig die caravanclub: http://www.caravanclub.co.uk/join-us
Full Member subscription including a free Joint Member is £43.00 for the year. There is a joining fee of £10.00 but this is waived if you opt to pay by Direct Debit.

Ik zie ook zo 123 geen overseas membership.
Plaats reactie