Balatonmeer eind juli

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
JaccoZ
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 26 jan 2009, 18:09
Locatie: Ede

Balatonmeer eind juli



Bericht door JaccoZ »

Hallo mede camperaars,

Wij zijn van plan om eind juli richting Hongarije te gaan.
Heeft een van jullie ervaring in die periode qua drukte?
Verder zou ik graag op een of meerdere campings staan dicht bij een stadje, dit omdat er 2 pubers meegaan. Ik kom er op internet (en op het forum) niet zo 123 achter waar ik dan moet zijn.

Alle ervaring en info is welkom.

Groet Jacco
Gebruikersavatar
csillag
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:41
Locatie: alsomocsolad hongarije

Re: Balatonmeer eind juli



Bericht door csillag »

De beste plaats aan het Balaton voor de jeugd is Siofok daar is zowat het meeste te beleven
het is de zuiderkant van het meer en daardoor kan je ook 200 m ( of misschien nog meer ) ver in het water lopen en toch maar tot je middel onder staan een beetje dieper kan je dan wel goed zwemmen . Er zijn enkele campings in Siofok en vanuit Siofok vertrekken boten naar andere steden rond het balaton om deze te bezoeken . Rijd op zaterdag of woensdag ook eens naar Fonyod om de plaatselijke markt te bezoeken
Je zit vanaf Siofok ook goed om zowel naar Budapest als naar het zuiden Pecs ofzo te gaan
Op de meeste campings is reserveren niet nodig volgens mij, en vind je Siofok echt te druk dan kan je een stadje of twee verder rijden je komt daar meerdere campings tegen. Ook Orfu ( tussen Siofok en Pecs) is leuk en met campings in de buurt
wil je nog info hoor ik het wel mvg Serge
Gebruikersavatar
csillag
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:41
Locatie: alsomocsolad hongarije

Re: Balatonmeer eind juli



Bericht door csillag »

Ook heb je in Siofok meerdere grote supermarkten om inkopen te doen BV Tesco 24/24 7 op 7 open ook lidl , aldi, mc don en vele eetplaatsen
trouwens in Heel Hongarije zijn de grote Tesco's 24hr 7 op 7 open
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Balatonmeer eind juli



Bericht door Toon »

Hoe staat het met de brandstof prijzen
Zit er veel verschil in met hier
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Balatonmeer eind juli



Bericht door vanHooltje »

Voor actuelen brandstof prijzen kan je hier kijken. http://www.brandstofprijzen.info/brands ... europa.php

in Hongarije is het net zo duur als hier.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
DIWI
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 06 jan 2012, 17:12
Locatie: overal en nergens

Re: Balatonmeer eind juli



Bericht door DIWI »

In de maand Mei waren de dieselprijzen ongeveer gelijk aan de onze ongeveer €1,35 en de benzine prijzen zo rond de €1, 40.

Prettige vacantie
Gegroet van ergens of nergens,
Will

KREKWAKWOU
De camper,
Hymer/Eriba Style.
Plaats reactie