Overtocht Italie-Griekenland

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
joop en yvonne
Berichten: 17
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 14:08

Overtocht Italie-Griekenland



Bericht door joop en yvonne »

Hallo allemaal,
Wij zijn van plan om begin september naar Griekenland te gaan. Wij zijn pas camperaars sinds vorig jaar , dus nog groentjes. We zijn al veel aan het lezen,maar wat ons toch een Beetje tegenstaat is dat we nu in juli de boot al moeten bespreken. Heeft iemand ervaring met gewoon naar Italië rijden en dan kijken of je de komende dagen mee kan. En dan nog een vraag,iemand ervaring met een goede maatschappij . Ancona of Venetië . Jullie zien, ondanks het lezen nog veel vragen

Yvonne
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Overtocht Italië-Griekenland



Bericht door thole »

Hoi Yvonne,
wij zijn ook nog groentjes maar dan wat Griekenland betreft.
Je hoeft toch niet in juli de boot te bespreken dacht ik, dat kan toch ook vlak van tevoren?
Wij hadden wel bespreken via Greekferri​es.gr en zijn met Minoan lines vanuit Ancona naar Igoumenitsa gevaren, prima bevallen.
Maar er zijn ook andere mogelijkheden.
Als je niet bespreekt kun je buiten het seizoen , dus in september bv vaak meteen mee horen we van anderen.
Hier loopt een draadje over Griekenland:http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=8438588
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overtocht Italië-Griekenland



Bericht door Cee Pee »

Dag Yvonne,

9 van de 10 keer kun je dezelfde dag nog mee zeker buiten het hoogseizoen en anders zeker de volgende dag, dat is onze ervaring tenminste, wij boeken zelden van te voren.
Wij hebben met Anek goede ervaring, maar de andere maatschappijen zullen niet veel verschillen.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
wimvanduuren
Berichten: 552
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 12:38
Locatie: wenum-wiesel

Re: Overtocht Italië-Griekenland



Bericht door wimvanduuren »

Verschil in de ferries, zit vooral het overnachten in de camper bij anek, of in een hut bij minoan en niet meer uit Venetie
gr wim
joop en yvonne
Berichten: 17
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 14:08

Re: Overtocht Italië-Griekenland



Bericht door joop en yvonne »

Dank voor jullie antwoorden, Dat geeft een hoop vrijheid als we nu nog niet moeten boeken. Staan de campers aan de stroom? Of is dat alleen als je in de camper slaapt? Zo slordig als alles uit de vriezer loopt na 21 uur. Gisteren de gids van Griekenland gekregen dus kan het plannen beginnen. Rijden jullie ook de "witte" weggetjes. Die vanaf de hoofdweg naar de standjes gaan. We wilden ook nog even bij Willem en maxima op de koffie. Maar die zijn denk ik expres aan zo'n weggetje gaan wonen. Wij hebben een camper van. 8 meter incl fietsenrek. Als jullie nog zin hebben, ik kijk uit naar jullie antwoord Gr. Yvonne
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Overtocht Italie-Griekenland



Bericht door Digiwalker »

Hallo,
Mag ik ook wat reclame maken om over land naar Griekenland te rijden ???
Wij hebben het nu al voor de 5e keer gedaan en dat bevalt nog steeds goed met name omdat je totaal onafhankelijk bent van tijden en afspraken.

Wij voelden ons niet onveilig in de vroegere Balkanlanden, temeer omdat veel van die staten hun uiterste best doen om bij de EU te mogen.

Op onze website vind je voldoende informatie over de reis, de route en de overnachtingen. Kom je er nog niet uit dan is een mail of pb ook welkom.

De enkele reis naar Thessaloniki is ca 2400 km
De gemiddelde brandstofprijs voor de diesel is € 1,40
De totale tol voor een camper komt neer op ca € 60,00 ( Oostenrijk € 8,30 en Hongarije € 11,00 voor een vignet)
Camping in Hongarije kost € 9,70 (Jona Thermal)
Camperplek bij Predejane in Sevie €12,00
Macedonie vrij parkeren in de stad bij de jachthaven naast politieburo van Ohrid
Griekenland vrij camperen zie onze site : https://sites.google.com/site/griekenla ... eland/Home

Afbeelding

:wave:
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Overtocht Italie-Griekenland



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Beste Digiwalker; zijn de tolwegen In Servie vanaf Subotica tot Nis/Nais hotel bij de splitsing Sofia-Theseloniki voor U gratis ???Ik betaal al jaren tol voor deze Tolwegen?? Grtz.En Mecadonie niet te vergeten??En Camping Jona Thermal in Kiskunmajsa is al 13.00 euries??
Boranka
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Overtocht Italie-Griekenland



Bericht door Digiwalker »

Beste Ercumet-Ozbek

Ik schreef dat de totale tol op die route ongeveer € 60,00 is.
Dus 60 - 8,30 - 11 = € 40,70
Ik gebruik de Visakaart voor alle tolpoortjes in Servie en Macedonie
De tol in Macedonie kost ongeveer totaal € 2,40 dus dat is niet veel.
Servie is het duurst en afhankelijk van de camper ben je daar ongeveer € 40, 00 kwijt.

Op de camping gebruiken wij geen stroom dus betaalden wij vorige week € 9,70 (betaald met Visa)

:wave:
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Plaats reactie