Noord Europa of Turkije en Griekenland?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Noord Europa of Turkije en Griekenland?



Bericht door Lonewolf »

Hallo,

Ik heb een luxe probleem, waarover ik toch graag de mening van forumleden zou vernemen.

Vanaf begin augustus hebben we tweeënhalve (en misschien zelfs drie) maand de tijd om een rondreis te maken.
Ik heb daarvoor twee alternatieven.
1. Denemarken, Zuid Zweden, Zuid Finland, Baltische Staten, Polen, Slowakije, Hongarije (ik heb daar een huis) en naar huis (Spanje).
2. Hongarije, Istanbul, langs de Zwarte Zee, rondreis door Turkije en via de Middellandse Zeekust naar Griekenland. Rondreis door Griekenland, ferry naar Italië en naar huis.

Reis 1 was de bedoeling toen we nog dachten begin juli te vertrekken. Op deze reis komen we langs veel heel interessante plaatsen en bezienswaardigheden. Maar als we nu pas in augustus gaan hebben we m.i. een aanmerkelijke kans op “slecht” weer.
Turkije en Griekenland zijn fantastische landen met heel veel bezienswaardigheden. En in september en oktober is het daar vrijwel zeker heel goed weer.
Of er veel prijsverschil is weet ik niet. Maar mijn gevoel zegt dat Turkije en Griekenland goedkoper zijn.

Ik hoor graag uw meningen.
CorTing
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 14:59
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Noord Europa of Turkije en Griekenland?



Bericht door CorTing »

ik zou hirtshals, kristiansand (boot 125 euro) bergen, oslo, stockholm, (3 xboot totaal 125 euro tot turku)A land eilandengroep, turku, helsinki, tallin, riga, klaipeda (wanneer met boot naar kiel 350 euro voor 21 uur varen), vilniues, (st petersburg), warschau, auswieds, praag, boedapest, belgrado, sofia, istanboel, athene, (nachtboot 180 euro) brindsi, napels, rome, siena, florance, pisa, milaan, monza, home!! bone route!!! wij hebben dit in twee reizen gedaan, allebei super top!! wij gaan deze zomer rondreis turkije centraal en zuid zuidwest maken.
Beter het delen van iets, dan het hebben van niets.
Wat je zelf niet goed kunt of wilt doen, laat dit vooral een ander doen.
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Noord Europa of Turkije en Griekenland?



Bericht door Lonewolf »

Zou het mooiste zijn. Maar daarvoor ontbreken me helaas een paar maanden :roll:
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Noord Europa of Turkije en Griekenland?



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ja beide reizen lijken mij geweldig mooi. Mijn favoriete vakantielanden zijn Griekenland en Noorwegen, beide mooi en beide enorm verschillend. Het is maar net waar je meer zin in hebt.

Ga je richting het Noorden, dan moet je inderdaad rekening houden met wat kouder weer. Maar het lijkt mij ook heel erg mooi om de herfstkleuren in Scandinavië te zien. Maar natuurlijk is het in die landen wat duurder.

Ga je naar het Zuiden, heb je lekker weer. Natuurlijk is het hier niet zo duur als in Scandinavië.

Waar neig je meer naar? Prachtige natuur maar rekening houden met wat minder mooi weer? Of staat het mooie weer voor je bovenaan je lijstje? Ik lees dat je in Spanje woont, dus lijkt mij mooi weer genoeg daar. Dan zou je kunnen kiezen voor de prachtige natuur in Scandinavië.

Sterkte met je keuze! Laat je nog even weten wat het wordt?

Hennie
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Noord Europa of Turkije en Griekenland?



Bericht door fstuif »

Een duivels dilemma. Ga even na wat er in Turkije aan de hand is. Ik ken daar een paar mensen die ons wel eens helpen. Zij geven aan dat er toch in heel Turkije een nare sfeer heerst. Wij gaan tot aan de Armeense grens. Verder oostwaarts is in Turkije niet mogelijk. De reis van dit jaar is op basis van de informatie die wij hebben afgeblazen. Ik kan de veiligheid van medereizigers niet garanderen. Er wordt ook duidelijk aangegeven dat de toeristenstrook langs de zuidkust wel veilig is. Daar zorgen de eigenaren van de resorts wel voor.

Veel wijsheid en een goede reis.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Noord Europa of Turkije en Griekenland?



Bericht door Lonewolf »

Hartelijk dank voor de reacties.
Naar aanleiding van de opmerkingen van fstuif heb ik ook eens gekeken bij reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Die zijn ook niet echt positief voor Turkije.
Ik ben al een paar keer door Turkije gereisd en heb alleen maar schitterende e5rvaringen. Ik ben ook niet echt bang, maar om nu het gevaar op te zoeken c.q. hele delen van het land beter kan mijden heeft me toch doen besluiten om naar het noorden te gaan.
Dan maar wat (regen)jassen en truien extra mee ;;-)
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1990
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Noord Europa of Turkije en Griekenland?



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Wat zijn julie Angshazen zeg?? In Turkije is niks aan de hand,we gaan dit voor 51 een en vijftigste keer naar Turkije.Je kan hele land reizen en aller mooiste plaatsen bezoeken.Turkije is de mooiste en fijnste Camper land.Je kan overal staan,zelf bij een Politie buro?.We gaan dit jaar weer touren,eerst Istanbul,daar is hele goede CP,dan naar de zwarte Zee,terug naar Bolu/Abant, dan naar Konya Derwissen,daarna naar kapodocia,vanaf september wat koeler is,middelandse zee gebied.Maak je niet gek,ga naar Turkije, zo een vakantie heb je nooit gehad.Groetjes.

N.B. De Ministerie van B.Z. is toch gek,ze hebben genoeg problemen in de kamer???? Ha ha ha ha
Boranka
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Noord Europa of Turkije en Griekenland?



Bericht door Mijlpaal »

Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1990
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Noord Europa of Turkije en Griekenland?



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Groot gelijk ???
Boranka
Plaats reactie