cols in de buurt van Die? (Drome, Frankrijk))

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

cols in de buurt van Die? (Drome, Frankrijk))



Bericht door peter »

weet iemand waar ik cols kan vinden om te befietsen in de omgeving die, drome, frankrijk? ik heb de rousset al gehad maar zou er graag meer doen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: cols in de buurt van Die? (Drome, Frankrijk))



Bericht door hurktoilet »

Dan heb je wel een heel mooie col gehad, maar meer cols van dat kaliber zitten daar volgens mij niet. Meer naar het noorden van de Vercors wel een paar kleinere, als ik me goed herinner. Maar afgezien daarvan is de Vercors natuurlijk een geweldig gebied, ook om te fietsen. Vergeet het Verzetsmuseum van Vassieux niet, is een bijzonder verhaal.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: cols in de buurt van Die? (Drome, Frankrijk))



Bericht door kampertjes »

We komen er vers vandaan. Ik ben geen fietser maar RESPECT voor al diegene die we omhoog (en omlaag!) hebben zien zwoegen. Bij Die zou ik het zo gauw ook niet weten maar eerder stonden wij net aan de NW kant van de Vercors op camping Gallo Romain in Barbieres (http://www.legalloromain.net/nl/camping.php). Dat ligt aan het begin van een mooie n rustige col waar vooral in het weekend veel gefietst werd. na de col kun je weer doorfietsen naar volgende cols. Een hele mooie camping ook!

Doe voorzichtig! :thumbup:
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: cols in de buurt van Die? (Drome, Frankrijk))



Bericht door peter »

dank voor de info. zwaar valt wel mee hoor. 6 x alpe dhuez was zwaar. dit is een mooie trainingsomgeving.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: cols in de buurt van Die? (Drome, Frankrijk))



Bericht door jepebe »

als je na de col de rousset een stukkie doorfietst kom je bij Villard de Lans. Vandaar de weg naar Cote 2000, waar eric breukink ooit tijd verloor in de tour in een klimtijdrit.
Vanaf Villard de Lans dalen anar Grenoble en de colde Porte op. terug via de gorges de Guiers mort via voreppe weer naar Die.

Of villard de Lans-Grenoble-pont de Claix-Vizille en dan iets door naar Sechiienne, noordwaards over een onooglijk weggetje, de Col Luitel, volgens Hennie Kuiper een van de gluiperigste alpenklimmetjes. De weg eindigt suf, op een grotere weg naar een ski-oord, maar wel heel mooi en rusteg. dan dezelfde Luitel weer af en aan de overkant de Col de la Morte, ook een mooi rustig weggetje, en nog wel een aardige hijs vanaf de noordkant. Dan kun je terug naar Die via de col de Malissol, , dalen naar la Mure, en dan col accarias, Mens, Clelles, col du prayet. Op de col Luitel na geen echte killers, maar dit is een best rondje, dat ik in 2007 reed.

Ook reed ik eens in een dag (met bepakking) van Die naar Malaucene, Bedoin, en daar.......de Ventoux. Ik dact dat Die-Bedoin ca 140 km was over mooie kleine binnenweggetjes. Je bent wel lekker in de buurt.

Kijk eve op http://www.viamichelin.com en zoekde kaart die bij Die hoort. Dan een beetje in- of uitzoomen en je ziet genoeg cols.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
John S.
Berichten: 194
Lid geworden op: do 04 okt 2007, 21:32
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: cols in de buurt van Die? (Drome, Frankrijk))



Bericht door John S. »

Ten zuiden van Die ligt Col de Pennes, niet echt zwaar (helemaal niet) wel een mooie omgeving. Beetje ten N-W de Col de Marignac. Kijk gewoon goed op een goede kaart en je komt een aardig end. En ja de Rousset is niet al te lastig, wel best lang maar niet stijl.
Adria Corol 660 SP
Plaats reactie