Milieuzones

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Tardis
Berichten: 742
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 17:28
Locatie: Midden v/h land

Re: Milieuzones



Bericht door Tardis »

Ik fietste vandaag van de Tardis naar Scheveningen en tot mijn verbazing fietste ik in Den Haag een mileuzone in.

ik wist niet dat we die in NL ook hebben. Waar kan ik de desbetreffende regels hierover vinden?
Ikheb geen idee welke mileuklassse de Tardis heeft. Maar even uitzoeken kan natuurlijk geen kwaad :-)

Thomas
Reizen is het verbreden van je horizon en het verkennen van je dimensies... helaas slechts 3
(ondanks dat onze camper een Tard is :-)

Weet iemand de weg naar het restaurant aan het einde van de Galaxy

Modificaties aan Tardis en andere leuke ontwikkelingen vind je op http://www.3daybreaker.blogspot.com
Die aan de andere auto hier: http://midlivecrisis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: Milieuzones



Bericht door sampdoria »

Marco Polo schreef:Wel de mensen die een invaliden parkeer kaart hebben ;-)
Inderdaad, als je er een hebt, weet je wat het is :angel:
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27451
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Milieuzones



Bericht door Marco Polo »

Of je googelt even ;-)
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Milieuzones



Bericht door WimZ »

... en tot mijn verbazing fietste ik in Den Haag een mileuzone in.
De milieuzone in Den Haag is alleen voor vrachtauto's
Gebruikersavatar
PA3CHK
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 18:36
Locatie: Rotterdam aan zee

Re: Milieuzones



Bericht door PA3CHK »

Voertuigen ouder dan 30 jaar hebben geen sticker nodig, voertuig moet er wel netjes en verzorgd uitzien!
Olaf Langelaar
Hymer S660 automaat 1989 OM602 MTM 4,6 ton zelfbouw levelsysteem

Alles wat je weet, weet je van een ander!

Camper Diem

Afbeelding
Travelsleeper
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 16:07

Re: Milieuzones



Bericht door Travelsleeper »

Hoofdnoorman schreef:Vorige week donderdag met het noodweer in Duitsland was ik op de weg terug naar huis vanuit Cochem.
Hoe het nu is gekomen weet ik nog niet maar door omleidingen (Water op de snelweg etc) ging ik dwars door Keulen heen. Ineens allemaal borden millieuzone geel en groen toegang.
Nou heb ik helemaal geen sticker, maar kon ook niet keren.

Ik werd onderweg wel een keer voorbijgereden door de Polizei maar die gaf geen kik. En dit terwijl ik een 1993 Hymer heb die vast niet aan de eisen voldoet. Na een 20 minuten was ik de stad al weer uit.

Niet aangehouden dus.
Ze houden je ook niet aan, overal staan camera's dus wacht maar op de postbode hoop dat je geluk hebt gehad.
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: Milieuzones



Bericht door leven »

[quote="

Ze houden je ook niet aan, overal staan camera's dus wacht maar op de postbode hoop dat je geluk hebt gehad.[/quote]

Dit is onzin. Je bent in de war met Londen. In duitsland wordt nauwelijks gecontroleert op de umweltplakette en de politie houd je zeker niet aan. Cameratoezicht of automatische boetes al helemaal niet. Als je er dan geen verstand van hebt zit dan ook de mensen niet bang te maken.
leven en laten leven
Travelsleeper
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 16:07

Re: Milieuzones



Bericht door Travelsleeper »

leven schreef:[quote="

Ze houden je ook niet aan, overal staan camera's dus wacht maar op de postbode hoop dat je geluk hebt gehad.
Dit is onzin. Je bent in de war met Londen. In duitsland wordt nauwelijks gecontroleert op de umweltplakette en de politie houd je zeker niet aan. Cameratoezicht of automatische boetes al helemaal niet. Als je er dan geen verstand van hebt zit dan ook de mensen niet bang te maken.[/quote]

Speel de bal even terug, wacht maar af. Ben niet in de war en weet heel goed het verschil. Kom er dagelijks dus zeg maar een ervaringsdeskundige.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Milieuzones



Bericht door javanes »

Travelsleeper schreef: Speel de bal even terug, wacht maar af. Ben niet in de war en weet heel goed het verschil. Kom er dagelijks dus zeg maar een ervaringsdeskundige.
En waar haalt u als ervaringsdeskundige die informatie dat via camera's wordt gecontroleerd dan vandaan?

Volgens mij is dat niet aan de orde en na even zoeken via Google vond ik dit:
http://autoirrtum.de/brauche-ich-wirkli ... trolliert/
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Travelsleeper
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 16:07

Re: Milieuzones



Bericht door Travelsleeper »

javanes schreef:
Travelsleeper schreef: Speel de bal even terug, wacht maar af. Ben niet in de war en weet heel goed het verschil. Kom er dagelijks dus zeg maar een ervaringsdeskundige.
En waar haalt u als ervaringsdeskundige die informatie dat via camera's wordt gecontroleerd dan vandaan?

Volgens mij is dat niet aan de orde en na even zoeken via Google vond ik dit:
http://autoirrtum.de/brauche-ich-wirkli ... trolliert/
Wat je zegt Volgens jou....
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Milieuzones



Bericht door javanes »

Dan ben ik dus niet alleen :wink:

Maar nog geen antwoord op de vraag waar u de informatie over de controle met camera's vandaan hebt gehaald.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Marcel174
Berichten: 664
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Milieuzones



Bericht door Marcel174 »

@ Travelsleeper

Ben je niet in de war met de camera's boven den snelweg voor vrachtagens?

Ik heb nl een heleboel Duitse vrienden in het Ruhrgebied wonen maar er is er nog nooit iemand geweest die mij er op heeft gewezen dat er camera's zijn de controleren of je een sticker hebt.

Lijkt mij ook vrij sterk.

Gr Marcel
Marcel174
Berichten: 664
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Milieuzones



Bericht door Marcel174 »

Snel even terugkomend op bovenstaand.

Onderstaand kreeg ik zojuist retour.

Gibt oder gab es meines Wissens nur in Berlin. Es handelt(e) sich aber nicht um fest installierte Kameras, sondern MItarbeiter der Stadt sind mit Videokameras in der City unterwegs gewesen.

Maw.. Voor zover bij hen bekend enkel in Berlijn en het zijn rondrijdende auto's.

Dus toch wel.. Is ook nieuw voor mij..

Gr Marcel
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Milieuzones



Bericht door Starline 660 »

Die Umweltplaketten sind für die Städte umständlich zu kontrollieren. Videotechnik zum automatischen erkennen der Plaketten, z.B. ab Plaketten-Grenze, kommt nirgends zum Einsatz. Vielmehr überprüft meist der Parküberwachungsdienst die Umweltplaketten. Ist ein Fahrzeug innerhalb einer Umweltzone geparkt, kontrollieren die Parkwächter, ob eine Umweltplakette vorhanden ist.
Er wordt dus niet met video gecontroleerd, alleenparkeerwachters.
Geparkeerde auto's worden dus weldegelijk gecontroleerd, moet je dus kunnen bewijzen dat je het voertuig per auto transporter binnen de zone hebt gebracht.

Denk dat de Polizei zelf niet echt op die stickers let, genoeg andere zaken te doen.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Plaats reactie