Reis Slovenië-Kroatië-Bosnië

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
opstapkip
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 09 aug 2006, 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Reis Slovenië-Kroatië-Bosnië



Bericht door opstapkip »

Wij zijn net weer teruggekeerd van onze rondreis door de Balkanstaten die hierboven staan. Ons doel was het zuidelijke Dubrovnik in Kroatië. We begonnen in Ljubjana, verder Zadar, Split, Dubrovnik, daarna Bosnië in en door via Mostar, Sarajevo en Banja Luka waar we na Mostar dagenlang geen camper meer hebben gezien. Ten slotte nog een paar dagen kust in Porec en langzaam via Duitsland teruggekeerd.
Iemand constateerde al dat het een reis vol oorlogsherinneringen was. Dat klopt, want we stonden in het begin in de omgeving van Berchtesgaden (adelaarsnest van Hitler). In de genoemde steden van Kroatië en Bosnië waren nog heel wat meer sporen van de oorlog van '91-'95 te zien, meer dan we dachten. Tenslotte gingen we daar niet voor, maar het was wel opvallend. En op de terugreis brachten we nog een bezoek aan het concentratiekamp in Dachau.
Zoals gebruikelijk heb ik weer een heel reisverslag op mijn website achtergelaten. Alleen op dit moment moet ik bij de laatste week nog de foto's invoegen en het slot aanpassen, maar dat gebeurt zo gauw mogelijk.

We hadden al met al een bijzondere reis.

Marius
Gebruikersavatar
BoukeT3
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: Reis Slovenië-Kroatië-Bosnië



Bericht door BoukeT3 »

Hallo!

Klinkt als een interessante reis! Ik vertrek vandaag naar Slovenië, waar mijn vriendin tijdelijk studeert. Vanaf daar gaan we ook onder anderen naar Bosnië. Een vraagje aan jou: toen er geen campings te vinden waren, heb je toen wild gekampeerd? Geen problemen gehad? Wij willen het zelf zo goedkoop mogelijk houden (studenten en Nederlands dus je kan niets anders verwachten haha).

Bedankt voor het antwoord alvast!
Groeten,
Bouke
- Volkswagen T3 hoogdak 1984. 1.9D ombouw, zelfbouw zonnepanelen, cruise, leer
- Volkswagen LT 4x4 2,4TD 1988. Expeditiecamper in aanbouw
opstapkip
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 09 aug 2006, 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Reis Slovenië-Kroatië-Bosnië



Bericht door opstapkip »

BoukeT3 schreef:Hallo!

Klinkt als een interessante reis! Ik vertrek vandaag naar Slovenië, waar mijn vriendin tijdelijk studeert. Vanaf daar gaan we ook onder anderen naar Bosnië. Een vraagje aan jou: toen er geen campings te vinden waren, heb je toen wild gekampeerd? Geen problemen gehad? Wij willen het zelf zo goedkoop mogelijk houden (studenten en Nederlands dus je kan niets anders verwachten haha).
Wij zijn in principe meer vrij-kampeerders dan op een camping. Nu viel het in Kroatië niet mee. In Slovenië wel vrij gestaan of op camperplek. Ik stuur nog even een PB-tje.
Groeten, Marius
Plaats reactie