Route Kroatie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
ralfvanuden
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 07 nov 2012, 13:26

Route Kroatie



Bericht door ralfvanuden »

ik vertrek vrijdag in de vroeg ochtend naar porec vanuit eindhoven.
Zaterdag avond hoop ik daar te zijn. Dus een overnachting ergens in oostenrijk is het streven.

Wat is op dit moment de beste route, want ik hoorde over flink wat wegwerkzaamheden aan de a61 van iemand.
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Route Kroatie



Bericht door kees & corona »

Ralf,

Ik ben vorige week op de motor over de A61 gereden en geen werkzaamheden opgemerkt.
Wel het nodige op de A8.
Ik denk dat dit wel een goede keuze is hoor.
Zoek hier maar eens voor een leuke betaalbare overnachting.
http://www.linksundrechts.com/nl/karten ... icher-teil
Zelf had ik nog plekken voor €28,00 met ontbijt gevonden in Duitsland.
Fijne reis toegewenst.

Kees
ralfvanuden schreef:ik vertrek vrijdag in de vroeg ochtend naar porec vanuit eindhoven.
Zaterdag avond hoop ik daar te zijn. Dus een overnachting ergens in oostenrijk is het streven.

Wat is op dit moment de beste route, want ik hoorde over flink wat wegwerkzaamheden aan de a61 van iemand.
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
opstapkip
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 09 aug 2006, 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Route Kroatie



Bericht door opstapkip »

ralfvanuden schreef:ik vertrek vrijdag in de vroeg ochtend naar porec vanuit eindhoven.
Zaterdag avond hoop ik daar te zijn. Dus een overnachting ergens in oostenrijk is het streven.

Wat is op dit moment de beste route, want ik hoorde over flink wat wegwerkzaamheden aan de a61 van iemand.

Dag Ralf,

Wij zijn net teruggekomen vanuit Porec. We wilden rustig aanrijden en hebben daarom geen autobaanvignet voor Oostenrijk gekocht. De snelste route is anders München-Salzburg-Tauernautobaan-Villach-Karawankentunnel-Ljubjana-Istrië.
Dat schijnt het snelste te rijden maar je hebt dan vignetten voor Oostenrijk (10 dagen) en Slovenië (1 maand) nodig. Je kunt bij Villach ook richting Italië, terug, via Udine en dan triëst-Koper.

Wij hadden geen vignetten en zijn via (omgekeerde route dus!) Koper Triëst Udine naar Oostenrijk gereden. Via Tolmezo over de Plöckenpass naar Lienz. Prachtige route overigens, maar kost iets meer tijd (wel kortste route). We wilden toen via de Felbertauerntunnel doorstoten maar helaas was die gesloten. Er heeft begin mei een aardige crahs van de bergen plaatsgevonden en voorlopig zal die tunnel nog wel niet open zijn. Toen hebben we een dag gebruikt om de Grossglochmer Hochalpenstrasse te rijden. Die is natuurlijk fantastisch. Kost normaal 33 Euro, maar omdat we zeiden dat we eigenlijk via de Felberntauerntunnel wilden kregen we het gereduceerde tarief van 29.50.

Op mijn website heb ik onze reis beschreven.
Groeten, Marius
opstapkip
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 09 aug 2006, 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Route Kroatie



Bericht door opstapkip »

Hoi,
vandijkf schreef:Hallo
Wij zijn nu een week in kroatie en via de bovengenoemde route heen gereden.
Welke bovengenoemde bedoel je? Ik noemde er verschillende...

vandijkf schreef:Woensdag vertrokken en donderdag waren we in Umag.
We hebben onder Munchen overnacht en het 2e deel was prima te rijden.
Alleen waren er werkzaamheden aan de laatstgenoemde tunnel.
Hier hebben we een oponthoud van een half uur gehad.
Toen we de tunnel uitkwamen stond er aan de andere kant een gigantische rij wachtenden.
Dus prima te doen alleen weet ik niet hoe het in het weekend is.
Als je het hebt over die Felbertauerntunnel dan kan dat niet, want daar komt geen mens doorheen. Nou ja, wel door de tunnel als de slagbomen open zouden zijn, maar aan de zuidkant is alles versperd. Kijk even op deze foto:
Afbeelding
Geen doorkomen aan toch...?
Groeten, Marius
opstapkip
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 09 aug 2006, 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Route Kroatie



Bericht door opstapkip »

vandijkf schreef:Klopt wij zijn over munchen salzburg enz gekomen
Eh, wat klopt? Dat je deze route nam toch niet...
En ja, voor Slovenië 7 dagen klopt, maar bij een vakantie van iets langer heb je er dan al twee nodig. Maar het is natuurlijk maar net wat je zelf wilt. Wij kozen voor genieten van de bergen. Maar ja, we hadden ook ruim vier weken..

groeten,Marius
ralfvanuden
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 07 nov 2012, 13:26

Re: Route Kroatie



Bericht door ralfvanuden »

De heenweg kies ik voor de snelle route, de kosten van zo'n vignet wegen niet op tegen de extra brandstofkosten imo.

Terugweg moeten we vanuit porec naar venetie, en daarna heb ik geloof ik 5 dagen om thuis te komen die nog niet besproken zijn. Ik hoop dan een beetje door de alpen te touren en op wat mooie plekjes te stoppen en overnachten.

Dank voor de hulp!

Dadelijk even naar de anwb, voor de vignetten.
Je kan ze maar alvast hebben liggen toch...
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2346
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Route Kroatie



Bericht door rbisdom »

Over drie weken zijn we onderweg, we hebben de hele maand september. Onze eerste stop Pont a Mousson, daarna bestemming onbekend, afhankelijk van het weer. Maar Kroatie staat toch wel met stip genoteerd. We hebben geen haast. Wat is nou wijsheid: Tom de tolvrije route laten bepalen of juist met tol. Omdat ik pas onderweg de bestemming zal kiezen (lekker vrij) heeft het niet zoveel zin vooraf allerlei vignetten te kopen, waar ik het risico van loop ze nooit te gebruiken. Maar die kant van Europa is ons totaal onbekend. Als ik in Google maps een tolvrije route aan klik, pik ik een klein stukje Italie en Slovenie mee.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
trappist
Berichten: 185
Lid geworden op: do 25 mei 2006, 11:12
Locatie: eindhoven

Re: Route Kroatie



Bericht door trappist »

Ik ben (een dag of 10 geleden) wel door die Felbertauerntunnel naar Istrië gereden, aan het eind van de tunnel betaal je tol en meteen daar voorbij wordt je omgeleid rechtsaf via een paar haarspeldbochten op een duidelijk nieuwe weg (eenrichtingsverkeer, om beurten geregeld via stoplichten) naar het dal, toen ik even later links omhoog keek zag ik pas waarom de weg was afgesloten...
Weinsberg 670MQ
Plaats reactie