Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door saagstree »

Hallo wij gaan van dit weekend de Limes route richting Passau rijden en dan langs de salzach naar Salzburg.
we denken er over om terug de Romantische Strasse te rijden van Fussen richting Wurzburg.
Is deze route met borden aan gegeven of moet je op de kaart rijden.
weet iemand een duidelijke route omschrijving?
Wij horen het graag.
Fam. Saagstree
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
csillag
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:41
Locatie: alsomocsolad hongarije

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door csillag »

Zou daar alles al wel terug in orde zijn na de overstromingen :?: :?:
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door hymertje644g »

Een kaart erbij is natuurlijk altijd handig, maar de route is ook aangegeven met borden (rechthoekig en bruin) met het opschrift "romantische strasse".
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door Ronmekel »

Wij hebben net gereden en hij wordt niet overal aangegeven.
Ga naar de anwb en haal de routekaart duitsland, daar staat hij op, en van overstromingen niks gemerkt.
Op rothenburg na vond ik het tegenvallen.
Veel plezier,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Toedeledoki

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door Toedeledoki »

Zelfde ervaring hier:

Route is niet heel spectaculair. Staat met bordjes aangegeven, maar er mist wel eens een bordje. Op de gratis routekaart van Zuid Duitsland staat hij aangegeven. Ook zijn er wel GPS downloads voor je navigatie te vinden.

Mooi zijn Rothenburg ob der Tauber en Füssen zelf. Verder vond ik er veel niet zo boeiende stukken tussen zitten. Als verbindingsroute wel leuk, maar ik ken inmiddels meerdere mooiere routes. Smaken verschillen, mijn ouders vonden het wel heel mooi.

De GPS track:
http://gpstracks.nl/motorroutes-duitsland.php?id=2749

Ik heb begrepen dat "Romantisch" niet zozeer met romantiek maar meer met de ouwe Romeinen te maken had. Het was voor Linda en mij de eerste (camper)vakantie. Voor ons aan romantiek geen gebrek dus... :wink:
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door MonRoe »

ook wij vonden de route niet echt bijzonder. je moet het echt van de dorpjes hebben die langs de route liggen. maar dan moet je wel van de route af, want de route gaat vaak met een grote boog om de dorpjes heen.


monique
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door mariët »

Typisch gevalletje van smaak :-B Wij hebben eigenlijk niet zo op de route an sich gelet maar meer geconcentreerd op de dorpjes en die vonden we fantastisch, behalve Rothenburg ob der Tauber wat een grote Efteling is vol Japanners. De rest van de dorpjes heeft zijn authenticiteit aardig weten te behouden en zijn heerlijk om in rond te zwerven en te genieten. Camperplaatsen zijn ruim voldoende aanwezig al moet je soms wel een flink eind lopen.

http://romantischestrasse.nl/
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Toedeledoki

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door Toedeledoki »

Wij hadden het geluk dat wij op een hele rustige dag in Rothenburg waren. Dan is het wel een mooie stad. Als het door (Japanse) toeristen overspoeld wordt is het wat minder inderdaad. De camperplaats bij Rothenburg doen wij wel vaker aan als tussenstop. Ik vind het wel mooi.

Verder hou ik er van om echt "mooie" weggetjes te rijden met de camper. Dat aandeel vond ik een beetje tegenvallen bij de Romantische Strasse...
toos de kroon
Berichten: 421
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door toos de kroon »

Ik heb de Romantische Strasse en de Alpen Route gereden vorig jaar
IK vond de Alpen Route ook veel mooier dan de Romantisch Strasse. maar ieder zijn eigen smaak zou ik maar zeggen
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
Gebruikersavatar
jphoto
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 21:07
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door jphoto »

Hallo,

Foto's van de Romantische Strasse en de eventuele vervolg route staan op mijn site...

Http://www.camperphoto.nl

mvgr.

Jelle
HenkvT
Berichten: 18
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 18:59
Locatie: Alblasserwaard

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door HenkvT »

Wij hebben deze leuke route vorig jaar ook gereden. Vooraf had ik de route in een Excel-bestandje uitgewerkt. Dus van plaats naar plaats met wegnummers, afstand en reistijd.
Mocht je interesse hebben in dit bestandje, stuur dan per PB even je mailadres.
Indien je geïnteresseerd bent in de ook genoemde Alpenstrasse, kan ik je ook aan een uitgebreide routebeschrijving helpen.

In ieder geval veel plezier gewenst!
Groet,
Henk
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door de Jonckheer »

paul snip schreef:
Ik heb begrepen dat "Romantisch" niet zozeer met romantiek maar meer met de ouwe Romeinen te maken had.
Zou er dan niet "Romanische" staan? Romantisch is toch echt wel iets anders.
Toedeledoki

Re: Romantische Strasse van Fussen naar Wurzburg



Bericht door Toedeledoki »

De Romantische Straße is een van de bekendste toeristische routes in Duitsland. Ruim 2000 jaar geleden vertrokken de Romeinen op de "Via Claudia Augusta" naar het noorden om via Augsburg naar de Main te komen.

Geknipt en geplakt van internet... :wink:
Plaats reactie