CC (ACSI) tarieven Italie!

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door GoRi »

Een gewaarschuwd mens......
Wij hebben net (mei) een schitterende camperreis naar Itallie, m.n. Abruzzen, achter de rug. Dat een mens nooit te oud is om te leren heeft ook deze reis weer bewezen. Het is bekend dat onze Italiaanse mede-Europeanen in het zakenleven redelijk "creatief" met zakelijke afspraken/contracten omgaan. Dit blijkt echter ook bij de Italiaanse campings gemeengoed te gaan worden. Op 2 v.d. 3 campings waar wij o.a. hebben gestaan bleken de in de ACSI gids opgegeven CampingCard tarieven (€ 16,-) slechts voor een zeer beperkt aantal plaatsen te gelden!! Dit betrof dan ook nog kleine en minder gunstig gelegen plaatsen. Het betreft de volgende campings:

Camping "La Rocca Camp" in Bardolino (pag 751 ACSI gids). Wij stonden hier van 4 t/m 8 mei j.l.
Camping "Surabaja" in Roseto Degli Abruzzi (pag. 834 ACSI gids). Hier verbleven we van 11 t/m 15 mei j.l.

Wij reizen met een camper van 7,2 mtr, niets exceptioneels dus. Op "La Rocca" konden wij zelfs niet op de voor CC gereserveerde plaatsen terecht omdat deze te klein waren.

Nog een aardige ervaring bij de doorreis door Duitsland:
Voor campers met aanhangwagen en caravan rijders die voor Duitsland een 100 Km certificaat (+ sticker) hebben of overwegen.....Honderden kilometers autobaan in Duitsland zijn inmiddels voorzien van borden waarop aangegeven dat er tussen 07:00 en 19:00 uur niet ingehaald mag worden door voertuigen met een aanhanger!! Dit heeft dus tot gevolg dat je met caravan of aanhanger met je voor "tig" Euries aangeschafte 100 Km sticker gewoon met 80 Km/uur tussen de vrachtwagens moet blijven rijden :x
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Hans van A
Berichten: 22
Lid geworden op: di 08 mei 2007, 17:41
Locatie: Limmen

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door Hans van A »

In Frankrijk doen sommige campings hetzelfde. Het overkwam ons vorige maand in camping Les Cigales in Mandelieu-la-Napoule bij Cannes. In plaats van de door ACSI geadverteerde prijs van Euro 16 per nacht (excl. toeristenbelasting) betaalde ik Euro 33,20 per nacht (inc. toeristenbelasting). Dit omdat de "ACSI-plaatsen" vol waren. Er waren genoeg lege plekken en ik heb geen verschil kunnen ontdekken tussen deze en andere plaatsen. Ook de nederlandse receptioniste (Vacance Soleil) kon mij bij het uitchecken niet het verschil vertellen. Heb op 12 juni een schriftelijke klacht ingediend bij ACSI Holding BV en hen gevraagd het verschil op mijn bankrekening te storten. Ben benieuwd hoe ze hier mee omgaan want ik heb nog geen reactie gezien.........!
Ik stel voor dat kampeerders die zo iets ook overkomt hetzelfde doen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door de Jonckheer »

GoRi schreef:
Voor campers met aanhangwagen en caravan rijders die voor Duitsland een 100 Km certificaat (+ sticker) hebben of overwegen.....Honderden kilometers autobaan in Duitsland zijn inmiddels voorzien van borden waarop aangegeven dat er tussen 07:00 en 19:00 uur niet ingehaald mag worden door voertuigen met een aanhanger!! Dit heeft dus tot gevolg dat je met caravan of aanhanger met je voor "tig" Euries aangeschafte 100 Km sticker gewoon met 80 Km/uur tussen de vrachtwagens moet blijven rijden :x
Dat valt wel mee. Er zijn maar weinig vrachtwagens die werkelijk 80 rijden, eerder 95. Dus of die 5 km/pu nou wat uitmaakt? Ik denk niks want jouw niet geijkte teller zal dan 100 aangeven.
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door GoRi »

Hallo Hans, ik heb inderdaad ook een klacht naar ACSI gestuurd, zelfde resultaat helaas......nog niets vernomen!? Laten we het er maar op houden dat het druk is bij ACSI :thumbup:

En wat het antwoord v.d. Jonckheer op de snelheid betreft......je hebt 100% gelijk als het om ons vlakke landje gaat. Maar bijna direct achter onze landsgrenzen wordt het wat heuvelachtiger en dan is het absoluut geen pretje om tussen de vrachtwagens te zitten met je 100 km sticker ;;-)
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door leven »

Ja daar zijn vele duitse camperaars ook boos over. je mag tegenwoordig met een camper boven de 3.5 ton wel 100 kmh rijden maar niet inhalen. (wanneer borden dat aangeven en dat is bijna overal het geval.)
Met die oprekking van de snelheid schiet je dus niks op als je achter een langzame vrachtwagen rijdt.
Tenzij je natuurlijk alle regels aan je laars lapt zoals (bijna) alle truckers.......
leven en laten leven
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door Starline 660 »

En wie heeft er van de Deutsche Polizei al een bekeuring gehad voor inhalen?

Ik denk niemand met een camper, veel inhaal verboden zijn aangegeven met 7,5 ton en waar het niet staat is het 3,5 ton maar een camper die er vlot voorbij gaat heeft nooit een probleem.

Wel PKW met sleurhut want dat is een aanhangwagen en dan mag het niet.

En wat een onzin dat de meeste truckers de regels aan hun laars lappen, de meeste betalen de bekeuring zelf.

Soms gaan ze er toch voorbij omdat er eentje voor rijdt die 78 km/h aanhoudt om de boel te zieken, of een tankwagen die krap staat afgesteld.
En niet te vergeten een 60 plusser met zijn sleurhut die met 75 km/h omhoog gaat.

De meeste nieuwe trucks gaan met 40 ton TTM sneller omhoog dan veel campers die dan behoorlijk in de weg zitten en ' s nachts een broodnodige parkeerplaats bezetten.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door Bakkertjes »

Wij hebben nu 4 acsi campings bezocht en maar 1 maal het juiste tarief betaald , in Duitsland en Oostenrijk.
Ze verzinnen er telkens weer wat anders bij als toeslag.

Hans van uit Kartitsch Oostenrijk
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door hathi »

Bakkertjes je hoef niet op de Camping je kan v hetzelfde geld 1 week ,ncamperplaats nemen
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door Bob Diesel »

en als die dat niet wil :shh: wat jij wilt :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1688
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door Bakkertjes »

Niet iedereen wil op een cp staan :wave:
Sommige willen het iets luxer hebben :cheers:
Kan je met dit weer ook lekker de luifel opzetten , tegen de REGEN :bang:
Hans
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door hathi »

Vroeger was dat zo maar tegenwoordig zijn de C plaatsen ook voorzien v die luxe wasmachine droger en Luifel uitzetten was altijd al wat je wil staat allemaal aangegeven indien aanwezig ieder z,n keuze P.S.omdat je over die verhoogde campingprijzen schreef vandaar Mijn reactie
Hans
arli
Berichten: 649
Lid geworden op: di 20 mar 2007, 12:09
Locatie: weg gehaald

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door arli »

de Jonckheer schreef:
Dat valt wel mee. Er zijn maar weinig vrachtwagens die werkelijk 80 rijden, eerder 95. Dus of die 5 km/pu nou wat uitmaakt? Ik denk niks want jouw niet geijkte teller zal dan 100 aangeven.
Het aantal vrachtwagens dat 80 rijdt wordt steeds groter. ( lees shell tankwagens en schenk en zo)
Het aantal vrachtwagens dat niet harder rijdt dan 83 om geen bekeuring te krijgen wordt ook steeds groter.
Op ring amsterdam krijg je tegenwoordig ook snel een bekeuring met vrachtwagen sinds een maand of 3.
Het aantal vrachtwagens dat 95 rijdt is gering. Nagenoeg alle gangbare vrachtwagens zijn begrenst op 89 km per uur.
Als je met de auto er achter rijdt lijkt het dat ze 95 rijden maar als je de navigatie aan heb dan zie je dat het bijna altijd 89 per uur gaat.
Vaak geven auto en camper tellers meer aan dan de werkelijke snelheid.
verwijderd
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door GoRi »

Beste mede camperaars/caravanners,

het heeft even geduld gekost maar eindelijk is er dan toch reactie van het ACSI gekomen. De campings die klanten lokken met misleidende CC tarieven gaan worden benaderd......afwachten dus of er iets gaat wijzigen en of er structureel iets aan gedaan gaat worden. Afgaand op gesprekken met mede camperaars/caravannes en op de ervaringen op deze website blijkt het lokken met CC tarieven dus helaas al vaker voor te komen.
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: CC (ACSI) tarieven Italie!



Bericht door Camperco »

Ook ons werd verteld op een camping in Italie aan het Lago Magiore dat er aparte plekken waren voor de ACSI voordeel kaarthouders.
Waarom is een raadsel want er was plek zat. Wel werd het tarief gerekend zoals dat in het boekje stond.
Ja ik kan me voorstellen dat mensen die het volle pond betalen graag iets meer willen hebben dan die voordeelklanten ( :lol:
Het is net als in een stadion betaal je iets meer dan zit (of sta ) je beter. En ach het is vaak maar voor 1 overnachting.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Plaats reactie