Tips voor camperreis door de Balkan en Hongarije?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BoukeT3
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Tips voor camperreis door de Balkan en Hongarije?



Bericht door BoukeT3 »

Hoi allemaal,

Binnenkort vertrekken mijn vriendin en ik naar de Balkan, om daar ongeveer 1 maand rond te reizen met de T3. We gaan naar Servië, Kosovo, Macedonië, Albanië, Montenegro en Bosnië en Herzegovina. Ook gaan we naar Hongarije.
Uiteraard komen we langs Kroatië, maar omdat we daar vorig jaar drie weken zijn geweest gaan we hier waarschijnlijk niet lang zijn.

Heeft iemand ervaringen/tips over bezienswaardigheden/plaatsen etc. die we niet mogen missen?
Heeft iemand ervaring met de criminaliteit in deze omgeving? Is het veilig om de camper achter te laten als we bijv. iets bezoeken?
En weet iemand camperplaatsen? Weet iemand of hier een website voor is?
Heeft iemand misschien ervaring met bij mensen in hun tuin/op hun land te kamperen?

Alle tips zijn welkom!
Heel erg bedankt alvast!
Groetjes,
Bouke
- Volkswagen T3 hoogdak 1984. 1.9D ombouw, zelfbouw zonnepanelen, cruise, leer
- Volkswagen LT 4x4 2,4TD 1988. Expeditiecamper in aanbouw
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tips voor camperreis door de Balkan en Hongarije?



Bericht door de Jonckheer »

Ik kan je alleen een tip geven over Bosnie. Sarajevo (waarin het oude Turkse centrum Baščaršija) is zeer de moeite waard. In het nabijgelegen Ilida is een goede en betaalbare camping. Daar vlakbij kun je met de tram naar Sarajevo en kom je in het centrum. Nabij Ilida ontspringt de rivier Bosna en dat is zeker een bezoek waard (zoek met Google op Vrelo Bosna en klik op afbeeldingen).
Natuurlijk is er nog heel veel meer te zien in Bosnie maar dit is zomaar een tip. Hoewel je hier en daar nog de gevolgen van de burgeroorlog ziet (kapot geschoten huizen en huizen en gebouwen met kogelgaten) hoef je er niet bang te zijn en heb je met aardige en behulpzame bewoners te maken. Nog een culinaire tip: Ga in Baščaršija cevapcici eten bij Zeljo1 of 2, naar verluid is dat de beste cevapcici van heel Bosnie maar of dat waar is? Wel heel erg lekker en spotgoedkoop.

Afbeelding
Vrouwlief en dochterlief nemen het er goed van! :cheers:
Plaats reactie