Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door hurktoilet »

Het was al weer een tijd geleden dat ik op een P langs de snelweg overnachtte (in mijn besteleend deed ik het vaak in de jaren 80), maar afgelopen najaar deed ik het met de camper op de frans-belgische grens. Werd daar midden in de nacht wakker van boel lawaai, maar niets verdachts gezien. Bleek de volgende ochtend dat een te hoge vrachtwagen de oude grenspost geramd had...
Nu ja, van criminaliteit langs de snelweg heb ik tot nog toe dus geen last gehad, maar het is algemeen bekend dat op drukke plekken veel criminelen rondzwerven. dan kun je dus beter ergens wild gaan staan. Maar een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. En zo lang jij je dakluik open laat staan, moet een crimineel voor kapitalen aan lachgas je camper in spuiten voor jij een beetje slaperig wordt...
Wel een reëel risico in Frankrijk (enkele jaren gelden zelfs veelvoorkomend op de Route du Soleil): nep-agenten die je op de vluchtstrook laten stoppen om je daar te strippen. Weet dat een echte agent in Frankrijk dat nooit zal doen: de vluchtstrook is veel te gevaarlijk. Mocht het je gebeuren, bel direct nummer 17 en roep attaque par gendarmes faux.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Dutch Trucker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 08 mei 2013, 22:02

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door Dutch Trucker »

Hallo Allemaal
Na 40 jaar internationaal langs de wegen gereden te hebben en nu met de camper is het niet zo moeilijk om toch even naar een camperpark of camping te gaan
Wat is er nu duurder je camper leeg gehaald terug te vinden met alle schade van dien :lol:
of een paar euro`s uit te geven om veilig te staan
Groeten
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door Starline 660 »

Helemaal gelijk Dutch Trucker, maar er blijven er genoeg roepen dat het allemaal wel meevalt, die moeten het gewoon uitproberen, door schade en schande wordt je wijs :-B

En er zijn er ook genoeg die het al heel lang doen en nooit iets hebben meegemaakt, allemaal mogelijk, maar waarom zou je het risico willen lopen?
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door jepebe »

je kunt toch gewoon een goede kaart kopen van de gebieden waar je doorheen reist, en als Klaas Vaak langskomt kijk je bij een afrit of er een dorje in de buurt is en daar ga je staan?

Langs de snelweg lijkt het me erg onrustig, zeker als truckers daar komen en gaan, en hoe meer mensen daar overnachten, hoe groter het jachtterrein van het dievengilde.

Gewoon even weg van de snelweg
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door Starline 660 »

Een kaart kopen :shock: weet je wel wat dat kost ? Ik heb ze wel hoor :-B maar ik kom ze onderweg ook tegen met alleen de gratis routekaart van de ANWB :thumbdown:

Misschien komt het door de truck navigatie dat ze niet op dorpspleintjes terecht komen maar op autobaan parkings ;;-)
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
helmstok
Berichten: 53
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 14:45

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door helmstok »

Een kennis van ons stond ook langs de snelweg tussen vrachtwagen op een beveiligde parkeerplaats waar politie geregeld langs rijdt en toch is er in hun caravan gas gespoten en de hele caravan is doorzocht en hebben de caravan losgekoppeld en de auto gestolen.
Groetjes Joke
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door Starline 660 »

Een parkeerplaats waar de politie geregeld langs rijdt is geen beveiligde parkeerplaats.

Beveiligd is achter een slagboom en omheining, bewaakt door camera's.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
kanarie

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door kanarie »

regelmatig de route gereden van en naar marokko etc. in frankrijk camperplekken op de RN
spanje altijd probleem
camping de oplossing
langs de snelweg niet aan te bevelen
groet kees
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door peter »

gewoon nooit langs snelwegen gaan staan. is gewoon gevaarlijk en vragen om problemen. juist in spanje. ga van de snelweg af en ergens in een dorp/stad staan of ga gewoon op een camping staan.
Gebruikersavatar
Surfbus West
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 20 mei 2011, 18:55

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door Surfbus West »

Bedankt voor alle reacties!

Ben net terug van de reis. Op de heenreis langs de officiële camperplekken in Palencia en Valladolid gereden. Omdat we midden in een hittegolf zaten zijn we van Palencia doorgereden naar Valladolid.

In Palencia een mooie plek met water en een aantal andere campers, wel aan de rand van de stad en naast een schimmig parkje. Ik zou er zo overnachten.
Mijn vriendin wilde doorrijden naar Valladolid. Prima plek midden in het centrum, lijkt mij erg veilig. Water en stortmogelijkheden. Op de heenreis afgeladen met campers. Mijn vriendin wilde 's avonds toch maar doorrijden naar de grens met Portugal. Het was erg benauwd en we hoopten in het grensgebied wat meer frisse lucht te pakken.
Ergens in de middle of nowhere tussen Valladolid en Salamanca een klapband om 23:00. Gelukkig veilig op de vluchtstrook aanbeland.
Het was linksachter en met die langsrazende vrachtwagens besloot ik maar de anwb te bellen.
Het was een zenuwachtige anderhalf uur alleen met vriendin en dochter (5maanden) langs de snelweg. Gelukkig was het warm en hadden we een klamboe voor over de maxicosi. We hadden onszelf bewapend met een broodmes en hakbijltje. Uiteindelijk goed geholpen en verderop in een klein gehucht naast de kerk overnacht. Eerst nog bij een stel vrachtwagens op een parkeerterrein gaan staan. Toch geen goed gevoel bij en doorgereden naar het dorpje, bleek het 's ochtends het parkeerterrein van een grote sexclub te zijn :lol:

Op de terugweg hebben wij Portugal/Spanje in 2 keer gereden en in Valladolid prima overnacht.
Dethleffs Globetrotter op Fiat Ducato 2.5 D, 1992
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door wingman01 »

een broodmes en een hakbijltje ?????...net of dat zal helpen ....maar kan het wel een beetje snappen als je al die verhalen leest .....en ze allemaal gelooft......
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door Starline 660 »

In je eerste bericht schrijf je dat je het liefste "wild " staat, als ik nu lees ziet je vriendin dat minder zitten?
En als je 6 weken onderweg bent zou ik ook niet om 23.00 nog ergens rond rijden, wij zorgen altijd om rond 17.00 uur een goed plekje te hebben en dat kan een een kleine camping zijn of een leuke groene CP.
Maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk, wij snakken om die tijd naar een wijntje en dan rustig het avondmaal voorbereiden :lol:

Maar goed dat hier geen chauffeurs vrouwen mee lezen :DD
Eerst nog bij een stel vrachtwagens op een parkeerterrein gaan staan. Toch geen goed gevoel bij en doorgereden naar het dorpje, bleek het 's ochtends het parkeerterrein van een grote sexclub te zijn
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Surfbus West
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 20 mei 2011, 18:55

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door Surfbus West »

Nou ja wild, dat moet je meer lezen als gratis :lol:

In Portugal een hele mooie plek in de duinen gevonden, vriendin toch zenuwachtig en met ondergaande zon weer naar een stadje vertrokken.


Normaal rijden we ook niet zo laat, maar het was zo verschrikkelijk warm, en geen zuchtje wind door de vele gebouwen. We hoopten elders wat meer verkoeling te vinden.


Je bewapent jezelf toch met wat je hebt, ik draag iig nooit een vuurwapen bij me. Bij een beroving zal ik direct de sleutels van de camper overhandigen maar van vrouw en kind blijven ze af en dan sta ik liever met een bijltje dan blote handen...
Dethleffs Globetrotter op Fiat Ducato 2.5 D, 1992
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Veilige camperstops Spanje A-67 en A-62?



Bericht door wingman01 »

misschien moet je je afvragen of je met zo,n ''zenuwachtige'' vriendin niet op een andere manier moet reizen.
dus gewoon lekker op tijd naar een camping.
zal iets meer kosten , maar dan maak je de reis wat korter,
lijkt me voor allebei een stuk meer rust.
ik zie helemaal voor me hoe dat is gegaan ......
jij rijden en zij zeuren dat het al zo laat is.......
heb je een plekje gevonden begint zij weer of dat wel veilig is.....
jij een dikke kop van dat gezeur , en met een kwaaie kop ga dan maar weer verder op zoek naar een veilige plek.... ;;-) :lol:

en jij bent niet de enige ............ :shh:
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Plaats reactie