Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door mariët »

http://www.france-voyage.com/frankrijk- ... ircuit.php

Komende zomervakantie willen we deze route ongeveer gaan rijden. Natuurlijk zijn er uit- en inbreekmogelijkheden maar globaal moet dit het worden. Tenminste..... weet iemand hoe de Gorges du Tarn te rijden is met de camper t.o.v. de Gorges du Verdon? Die hebben we vorig jaar gedaan van Castellane naar Moustiers ste Marie en dat hebben we niet als zeer prettig rijden ervaren. Om het maar eens voorzichtig uit te drukken. We zijn geen berggeiten en vooral Jan heeft heel erg last van hoogtevrees maar ja, je wil ook wel eens wat zien toch :crazy:
Met name de smalte van de weggetjes en de diepte van de ravijnen deed ons de billen samenknijpen. Is dat in de Tarn even heftig? Ik wil niet weer spierpijn in de bips :oops: ;;-) :-B
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Gorges du Tarn tov Gorges du Verdon.



Bericht door wingman01 »

de Tharn is heel anders, en zeker niet extreem.
wij stonden vorig jaar op camping Deux Rivieres in Millau (aanrader) en hebben de Thann gereden met onze 75 pk, geen probl;eem, ook nog een binnendoorroute gedaan naar de Grot van Dargillan (een hele grote aanrader!!) allemaal goed te doen.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Gorges du Tarn tov Gorges du Verdon.



Bericht door Yvonne57 »

Ook wij hebben vorig jaar een stuk van de gorges du Tarn gereden. Was niet eng hoor! Wel geweldig mooi!
Yvonne
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Gorges du Tarn tov Gorges du Verdon.



Bericht door Camperaapje »

mariët schreef:http://www.france-voyage.com/frankrijk- ... ircuit.php

Komende zomervakantie willen we deze route ongeveer gaan rijden. Natuurlijk zijn er uit- en inbreekmogelijkheden maar globaal moet dit het worden. Tenminste..... weet iemand hoe de Gorges du Tarn te rijden is met de camper t.o.v. de Gorges du Verdon? Die hebben we vorig jaar gedaan van Castellane naar Moustiers ste Marie en dat hebben we niet als zeer prettig rijden ervaren. Om het maar eens voorzichtig uit te drukken. We zijn geen berggeiten en vooral Jan heeft heel erg last van hoogtevrees maar ja, je wil ook wel eens wat zien toch :crazy:
Met name de smalte van de weggetjes en de diepte van de ravijnen deed ons de billen samenknijpen. Is dat in de Tarn even heftig? Ik wil niet weer spierpijn in de bips :oops: ;;-) :-B
wat een leuke site!! Dank!
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Gorges du Tarn tov Gorges du Verdon.



Bericht door Camperaapje »

Ow ja...en de gorge du Tarn hebben wij alleen met de losse auto gereden, vorige jaar de Verdon met de camper. Vonden wij wel goed te doen, maar hier geen last van hoogtevrees.

Gewoon gaan proberen en als het niets is, gewoon het stuur omgooien :-B
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8265
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Gorges du Tarn tov Gorges du Verdon.



Bericht door hurktoilet »

Om te beginnen: hoogtevrees is voor iedereen anders. Ik sta doodsangsten uit in stoeltjesliften en in het treintje op de Mont-Blanc heb ik de handen van mijn vrouw fijn geknepen, maar bij de Gorges du Verdon geen enkel probleem gehad. Sterker nog: ik vind rijden in de bergen gewoon leuk! Maar dat kan voor jou best andersom zijn...
Als je in de Verdon last hebt gehad, is dat vermoedelijk op de (erg mooie) slinger bij Le Palud. Zo stevig heb je het aan de Tarn niet (al kun je ook daar best enge plekjes opzoeken).
Meer in zijn algemeenheid: het Franse woord gorges staat voor kloof of ravijn. Soms valt dat mee, zoals bij de Ardèche, maar meestal gaat het inderdaad om ravijnen. Hoe mooi ook, dan is hoogtevrees een handicap.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door mariët »

Ik hoor van een vriendin dat er veel overhangende rotsformaties zijn op die route, onze camper is 3.30 hoog, geeft dat ook geen problemen? Die weg is in het hoogseizoen natuurlijk hartstikke druk of valt dat mee?

Als ik dit zelf zo teruglees dan denk ik: 'Mens ga niet, blijf op de vlakte.' Maar ik wil ook niet altijd toegeven aan die angst(jes) dat is nl. helemaal niet zen. Rijden er trouwens geen bussen of zo van A naar B(eter)? Dan kopen we een retourtje en laten de camper mooi waar ie is.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Jan en Simonne »

Wij hebben de Gorge du Verdon gereden, dat was heel mooi, maar nooit meer.
Overhangende rotsen en bange tegenliggers hebben ons bijna in het ravijn doen belanden.
Ik heb me voorgenomen dit soort stunts niet meer uit te halen, want ik wil gewoon kunnen genieten onderweg.
En dat was daar zeker niet het geval.
Ik (die nooit bang was) ben daar nu bang voor...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Yvonne57 »

Hm, 3.30 is misschien wel lastig. Staat overigens wel goed aangegeven op de michelinkaarten is mijn ervaring.
Misschien is dit iets:
http://www.jeka.be/nl/reisdossiers/zome ... /excursies
Yvonne
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door MonRoe »

Mariet gorges du Tarn zou ik met jullie camper niet doen. wij rijden best wel veel kleine en smalle weggetjes maar dat is meestal in het voorseizoen. ik moet er niet aan denken om die weggetjes in juli of augustus te rijden.

wij hebben beide gorges gereden, zowel met een camper maar ook met de motor. met onze huidige camper zou ik decaden niet gaan rijden.


monique
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door mariët »

Oké dat is duidelijk dan gaat dat uit de route. Ik vind het ook niet leuk als ik vol-gas terug moet omdat Jan bezweken is. Bedankt voor de heldere info. Misschien dat we een kano kunnen huren of zo. Ook leuk.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8265
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door hurktoilet »

in de gorges du Tarn is een kano huren geen enkel probleem.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door r3mco »

In de Verdon is een kano ook geen probleem. En als je niet de Gorges wil rijden kan je gerust gaan.

Verstuurd van mijn GT-I8190 met Tapatalk
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door wingman01 »

ik denk dat ik de camper maar in Castellane drop en er met de motorscooter op uit trek om de Verdon te bekijken.
iemand een tip voor een leuke camping of mooie CP.
heb al wat gevonden maar ervaringen zijn voor mij waardevoller dan mooie plaatjes in een boekje.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Plaats reactie