Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door hwendt »

Tja er zijn gelukkig altijd verschillen van inzicht en beleving.
Wij hebben de Verdon al een keer of 6 gereden , tussen Castellane en Moustiers-Sainte-Marie,en aan de andere zijde weer terug.
In mijn beleving is het makkelijk te doen. Lastig is het als er een bange zandhaas tussen zit die gewoon niet aan de kant gaat uit angst en dus 2 meter van de rotswand af blijft. Dan is de route dus makkelijk te doen maar die andere maakt de problemen door onervarenheid. dit is wat Jan en Simonne overkwam.
Ja het is op sommige plekken hoog. Ja als je dan hoogtevrees heb is het niet ontspannen rijden.
Natuurlijk is het berg rijden hier wat ingewikkelder dan op een tolweg een heuveltje te nemen. Ben je angstig...? Niet doen. Hou je van een ervaring met een fantastisch uitzicht ? Doen, je mist echt iets als je het niet aandurft.
De Route Du Gred ( schrijf ik het goed ? ) is de mooiste route die ik ooit gereden heb. Wilde berggeiten en Vale Gieren zijn met wat geluk te zien. Deze route kun je halverwege oppakken en kom je later weer terug op de route du Verdon.
De rotsen die over hangen kun je makkelijk onderdoor. Immers er rijden touringcars over de zelfde route en die zijn tocht echt wat groter dan een camper. Maar ook die hebben soms chauffeurs die weinig of geen ervaring hebben
En Wingman je kunt in Castelane met je camper gaan staan 10 euro en je staat midden in het stadje. Kun je met je motor de hele Verdon in de rondte rijden.
Verder zijn er genoeg campings met de prijzen voor aan de camping zodat je in 1 oogopslag ziet wat de prijzen zijn.


Groetjes Hugo
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Bluesart »

Je kunt veel beter aan de andere kant van de Canyon op een camping of camperplaats aan lac Ste Croix gaan staan als vertrekpunt. Dan kun je andere/de rest van de dag(en) ook lekker aan één van de mooiste meren (van Frankrijk) vertoeven en mooie plaatsjes zoals Moustiers Ste Marie bezoeken. Vlakbij le pont de Galetas kun je kano's, waterfietsen en bootjes huren en kun je zo de kloof in varen of zwemmen. In de zomer is het er namelijk meestal zo'n 30 tot 40 graden.
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door hurktoilet »

hwendt schreef: De Route Du Gred ( schrijf ik het goed ? ) is de mooiste route die ik ooit gereden heb.
Eh nee, dat schrijf je niet goed. je bedoelt de Route des Crêtes, neem ik aan.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Bluesart »

De meeste campings in De Verdon zijn niet duur te noemen.
Bijvoorbeeld aan lac ste Croix: camping municipal les Ruisses http://www.campinglesruisses.fr/ en camping municipal Le Galetas http://www.aiguines.com/galetas.html
Ook zijn er verschillende camperplaatsen en vrije plekken aan het meer.

De route du Crêtes in de Verdon zijn wij eens de verkeerde kant ingereden.
Een gedeelte is namelijk eenrichtingsverkeer.

Voor de Gorges du Tarn vind ik camping Saint Lambert http://www.campingsaintlambert.fr/ vlakbij Millau een aanrader.
(Op onze reis in 2006 bezocht) Ligt aan een rivier om afkoeling te zoeken en heeft ook zwembadje (en een speeltuintje).
Gunstig gelegen en die heeft nu ook een speciaal campertarief voor aankomst na 18.00 uur en vertrek voor 10.00 uur van € 8,-
En inderdaad de gorges du Tarn van West naar oost rijden en dan via de gorges de la Jonte terug.

Afbeelding
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Jan en Simonne »

Die Routes des Crétes was idd schitterend!
We hebben daar genoten van de arenden, die onder ons in de rotswand nestelden.
Die was ook prima te rijden.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door mariët »

Het zou zo maar eens kunnen dat wij dat soort mensen zijn die het voor een ander moeilijk maken, door heel langzaam en voorzichtig te rijden. We gaan het dus gewoon niet doen, nu niet alleen voor onszelf maar dus ook heel duidelijk voor een ander. Mooi, dat is geregeld.

Camping La Galetas vonden wij zo mooi, (niet de camping op zichzelf maar het uitzicht) dat we er 3 nachten zijn gebleven. We stonden op een hoog plateau (dus flink sjouwen, bult op....) en hadden naar twee kanten een droom uitzicht. Ik zou er zo weer heen gaan.

Camperplaatsen waar je voor 10 uur weg moet zijn zijn voor ons niet geschikt, wij zijn slow-starters en zijn meestal niet voor het middaguur aan vertrekken toe.

Tip: Riez. Op zaterdagochtend markt zo ongeveer naast de camperplaats en heel leuke terrasjes. Riez wordt met gemeenschapsgeld helemaal gerestaureerd en dat gaat mooi worden. De camperplaats stelt helemaal niks voor maar het dorpje is leuk en wordt per jaar leuker, let maar eens op.

Als je een dag heerlijk wilt ontspannen aan het water ga dan naar Digne les Bains, camperplaats bij Plan d' Eau. Een heerlijk aangelegd meer wat als zwembad en waterfietsmeer wordt gebruikt. Ligstoel huren, biertje bestellen en genieten maar. Brandschoon. De camperplaats heeft geen voorzieningen (je schijnt wel ergens water te kunnen innemen) maar als je de kont een beetje over het grasveld heenschuift heb je daar een heerlijk plekje om te eten en te borrelen in de schaduw van de bomen. Enig gespuis heeft er wel mijn asbak (van de Action) vanonder de camper gestolen. Nou ja, ik rook niet meer dus dat is niet erg. Zie hieronder de foto van het 'zwembad'

[img][IMG]http://img849.imageshack.us/img849/2580/4uhx.jpg[/img][/img
Uploaded with ImageShack.us
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Camperaapje »

Ik heb de link van je foto even aangepast :-B

Afbeelding
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door mariët »

Oh fijn, ik hoopte al dat iemand dat zou doen. Mij lukte het natuurlijk weer niet. Gedoe...
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door hwendt »

hurktoilet schreef:
hwendt schreef: De Route Du Gred ( schrijf ik het goed ? ) is de mooiste route die ik ooit gereden heb.
Eh nee, dat schrijf je niet goed. je bedoelt de Route des Crêtes, neem ik aan.

Ja je hebt gelijk. Nu ik het weer zie staan.... :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Grumble »

hurktoilet schreef:je bedoelt de Route des Crêtes, neem ik aan.
Die hebben we ook gereden vorig jaar, prachtige route, èn..... éénrichtingsverkeer!! :thumbup:
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 23:30
Contacteer:

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Jeanette »

Wij hebben deze route gereden in 2011, zie http://blog.giodio.nl/?p=4415 Behoorlijk rustig, maar 1 bocht vond ik behoorlijk heftig om te doen, eenrichting uiteindelijk. De route prachtig, gieren waren er ook veel te zien. Een verrekijker is dan geen overbodige luxe, wij waren deze helaas vergeten. We hadden camping en ook de camperplaats in Castelane, daarna de camperplaats bij lac-saint-croix met werkelijk prachtig uitzicht.
zo‘n land zou ik ook wel thuis willen hebben’” ( zoon, 4 jaar)



http://blog.giodio.nl/?tag=camper
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Opgezegd »

Wij hebben zowel George du Tarn als George du Verdon al meerdere malen gedaan, zowel met de Mirage als met de FFB, Goed te doen als je op de hoogte let. Ook met 3.30 meter is het naar mijn mening geen probleem als je oplet. Is prachtig daar.
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Rotec 590 »

Persoonlijk vind ik de rotsweg door de Verdon mooier dan die door de Tarn.
De Tarn is ook veel drukker en toeristies, maar lukt wel met uw camper.
Als je van drukte houdt moet je zeker gaan in het hoogseizoen. Wij doen deze kloven niet meer. te veel gedoe met passeren en uitkijken met die rotsen.
Maar als je van rots- en kloofwegen houdt moet je hem wel een keer gezien hebben.
even offtopic: Ik ken veel mooiere routes door kloven, maar dan in Spanje. Waar je nog op de weg kunt uitstappen en op je dooie gemak met een statief en telelens gieren kunt fotograferen.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door mariët »

Allemaal reuze bedankt voor het meedenken. Wij gaan het dus niet doen (zie bericht van 20 juni). Dat is beter voor ons én dus ook voor andere weggebruikers. De schoonheid van Frankrijk is niet afhankelijk van een aantal Gorges dus wij gaan genieten van dorpjes en terrasjes, meren en caves, krekels en rivieren en hopelijk hier en daar een paar ezeltjes.
De eerstkomende jaren hebben we nog genoeg te wensen over, ook zonder spierpijn in de billen te krijgen. Nogmaals allemaal bedankt.

Goeie tips over camperplaatsen, kleine gezellige campings, leuke terrasjes en mooie plekjes, dorpjes, oevers enz. blijven natuurlijk altijd welkom. De route is als volgt
http://www.france-voyage.com/frankrijk- ... ircuit.php
maar dat is maar een handleiding natuurlijk. Daar wijken we zoveel vanaf als we zelf willen.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Plaats reactie