Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Grumble »

We hebben vorige week de gorges du tarn gereden, en ik vind het vele malen makkelijker rijden als de route des grande alpes en de route napoleon.
Om te beginnen veel vlakker zodat je minder hoeft te schakelen en meer aandacht voor de weg houdt.
Ook hebben we de route met de rivier aan de rechterkant gereden, zodat de overhangende rotspunten voor de tegenliggers waren.
En verder: gewoon de tijd nemen, gngetje 30-40kmh en steeds waar mogelijk even opzij gaan om de "fans" af te schudden.
We hebben zelfs nog een plakje langs de rivier gezocht om de nacht door te brengen (in het wild).
Ik heb nog gezocht naar een rood plakaatje met de text "campicg chauffage interdit" (of iets dergelijks) maar kon dat niet vinden.
'smorgens waren we lekker aan het zwemmen met de hond toen er twee mannen in lichtblauwe overhemden bij de camping stonden die ons riepen.
Onze hond, Hugo, die los liep en ook aan het zwemmen was rende luid blaffend de heuvel op richting mannen, wat twee gendarmes bleken te zijn.
Ze vertelden ons uiterst vriendelijk dat we daar niet mochten overnachten en wilden slechts onze paspoorten zien.
We beloofden dat we dat niet meer zouden doen, maar onze nachtelijke rrvaring hadden we toch al gehad...
Dit zie je als Hugo op je af komt:
Afbeelding
Toen we bij de gendarmes arriveerden hadden ze hun pistolen overigens nog in de holsters :roll:
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: Gorges du Tarn versus Gorges du Verdon



Bericht door Gerard056 »

wingman01 schreef:ik denk dat ik de camper maar in Castellane drop en er met de motorscooter op uit trek om de Verdon te bekijken.
iemand een tip voor een leuke camping of mooie CP.
heb al wat gevonden maar ervaringen zijn voor mij waardevoller dan mooie plaatjes in een boekje.
Louis,
Wij hebben in Castellane eens op camping Notre Dame gestaan,

http://www.camping-notredame.com/index.html

leuke nette en schone kleine camping met vriendelijke eigenaars, op kleine loopafstand van het centrum van Castellane aan de weg richting de Verdon.

mvg. Gerard.
Plaats reactie