Reis Kroatie tot Dubrovnik

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Reis Kroatie tot Dubrovnik



Bericht door Stieneke en Donald »

Hallo Coentjes,

Op het eiland Coivo, dat voor Trogir ligt en met een brug verbonden is, is een camping. Deze camping ligt aan het strand. http://www.camp-rozac.hr/en/
GPS ingang camping: 43.505103, 16.258279


Ik ben niet op de camping geweest maar er diverse keren langs gereden. Zelf sliep ik op een Kroatische kazerne in de buurt van Trogir. Zo kreeg ik de kans om enkele keren Trogir te bezoeken. Trogir is beslist de moeite waard om te bezoeken!
Telkens als ik de camping passeerde dacht ik bij mezelf dat als we (vrouw en ik) ooit met vakantie zouden gaan naar Kroatië we deze camping moeten aandoen want het zag er gezellig uit. En op loopafstand van Trogir. Is er helaas (nog) niet van gekomen.

Veel reisgenoegens! :thumbup:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
fendje
Berichten: 1114
Lid geworden op: zo 16 dec 2007, 0:04
Locatie: Goirle

Re: Reis Kroatie tot Dubrovnik



Bericht door fendje »

AfbeeldingAfbeelding

Is deze camping......In Trogir bruggetje over en na een paar km. aan rechterzijde....kan niet missen.

Neem ook eens de boot van Trogir naar Split, en dan s'avonds terug.......kun je de son in de see sien sakke...Prachtig met al die kustlichtjes
op de achtergrond.

grtz. Johan
Sommige dingen gaan wat minder als je ouder wordt,
behalve het vergeten, dat lukt steeds beter
Gebruikersavatar
peterrulezzz
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:51

Re: Reis Kroatie tot Dubrovnik



Bericht door peterrulezzz »

Wij hebben vorig jaar juli een tocht door centraal Europa gemaakt waarbij wij op de terugweg door Kroatie zijn gekomen.

Tips: als jullie in Dubrovnik zijn, steek dan eens de grens over naar Trebinje. Erg leuk stadje en relatief weinig toeristen.

Mochten jullie net zo gecharmeerd raken van Bosnie als wij zijn, rij dan eens binnendoor naar het noorden. Een bezoekje aan het supertoeristische Mostar is toch wel leuk en overnachten kan dan mooi en voordelig op het vriendelijke Autocamp Blagaj.

Mochten jullie echt in Kroatie willen blijven dan is de laguna bij Nin wellicht een aanrader, zeker met jonge kinderen.

Voor Istrie hebben we geen tips, zeker in het hoogseizoen blijven wij hier liever weg.

Een mooie vakantie gewenst.
Peter
My home is where my camper is...

https://www.huuronzecamper.com
MarjoSy
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 22:11
Locatie: 010

Re: Reis Kroatie tot Dubrovnik



Bericht door MarjoSy »

Hallo,

Wij zijn van plan de volgende route te doen:
Thuis- rothenberg ob der tauer- ergens in Oostenrijk/ Slovenië - Plitvice, dan via bihac naar Jajce in Bosnië, dan Saravjevo of Mostar naar Dubrovnik- orebic - Split, Trogir - Zadar - rustig aan naar huis (minimaal 3 dagen)

Zoals te lezen, ik heb hier goede ideeën opgedaan! :thumbup:

Dit alles willen we in 3 en een halve week doen met 2 kinderen van 2 en 6. Vanaf Plitvice "moet" er niets meer, dus route aanpassen doen we ook wel ter plekke. Vorig jaar voor het eerst met de camper weggeweest, toen bleven we maximaal 2 dagen dus 3 nachten ergens staan, dat beviel ons allemaal goed.

Paar vraagjes:
Is het een realistische route?
Wat is mooier, Mostar of Sarajevo?
Wel of geen fietsen mee? Jongste zit achterop oudste heeft aanhangfiets. Is het fietsen niet te stijl en veilig? Gebruik je de fiets vaak of is het lopen en met de camper? Vorig jaar in Frankrijkmhebben we veel gefietst: voor boodschappen, maar ook naar strand of stad. Vooral omdat we het makkelijk vonden de camper te laten staan als we op de camping stonden in de buurt van een bezienswaardigheid/ activiteit. Hoe is dat in Kroatië? Kan je daar in de buurt van een stad/ strand je camper zetten en dan fietsen? De rede om ze niet mee te nemen is gewicht! Een optie kan zijn 1 fiets voor de boodschappen?

Wij gaan over 4 weken, ik heb al heel vel zin!!

Groetjes Marjolein
Plaats reactie