Binnendoor van Poitiers/Limoges naar Benidorm

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Binnendoor van Poitiers/Limoges naar Benidorm



Bericht door MonRoe »

Dit jaar gaan we voor het eerst met de camper naar Spanje, ons einddoel is een paar dagen een bezoek brengen aan mijn ouders in Benidorm.
Ik heb grofweg de volgende route in gedachte:
Rotterdam / Antwerpen / Brugge / Calais / Rouen / Tours / Poitiers / Pau / Huesca / Zaragoza / Teruel / Utiel / Almansa / Benidorm

Op de terugweg willen we in Spanje langs de costa's blijven rijden.

Nu hebben we voor de heenreis ongeveer 10 dagen. Het eerste stuk frankrijk zullen we autoweg nemen. Zijn er in het stuk spanje dat we rijden nog mooie bezienswaardigheden die we zeker niet over mogen slaan, wij houden van mooie natuur, maar een authentiek stadje vinden we ook mooi. Grote steden zijn niet echt ons ding (alhoewel we op de terugweg waarschijnlijk wel Barcelona gaan bekijken).

Of hebben jullie een andere suggestie om te rijden? De heenweg willen we eigenlijk door het binnenland, op de terugweg wordt het daar te warm.

Onze reistijd is de hele maand juni. Ook mooie plekjes om te overnachten lezen wij graag, vooral die niet op websites zoals campercontact worden genoemd ;-)
Laatst gewijzigd door MonRoe op za 20 apr 2013, 8:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Binnendoor van Pau naar Benidorm



Bericht door wingman01 »

ik zou op de terugreis zekker Taragona (de oude binnenstad) niet overslaan.
vanaf Valencia is de 420 (langs de kust) een goede route waar je volop overnachtingplaatsen tegen komt.
Tortosa en Cambrills zijn ook een bezoekje waard.
de hele Costa Dorada tussen valencia en Barcelona is net even anders dan de andere costa,s.
iets minder druk, maar zeker zo mooi.
campings is misschien niet jullie ding, maar in Juni sta je voor relatief weinig op topcampings waar het in Juni nog lekker rustig is.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
crooswijk
Berichten: 2
Lid geworden op: do 18 apr 2013, 23:13

Re: Binnendoor van Pau naar Benidorm



Bericht door crooswijk »

Monroe.

In Spanje zijn erg veel mooie plekken,voor Huesca het
middeleeuwse stadje Jaca ,met grote camperplek.
Westelijk voor Teruel licht het zeer mooie Moorse
stadje Albarracin zeer de moeite waard.
Goede camping aan de rand.

Goede reis.


Ik wil me even voorstellen,Willem is de naam Ri
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Binnendoor van Pau naar Benidorm



Bericht door Starline 660 »

Die heenreis binnendoor is een mooie relax route.

Langs de kust rij ik persoonlijk liever over de betaalde autobaan dan langs de kustweg, je wordt knettergek van debiele vrachtwagen bestuurders, ( of hoe moet je ze noemen wat er tegenwoordig achter het stuur zit?)

Al rij je 90/95 dan hangen ze nog een meter achter je bumper te hijgen!
De autobaan is daar en tegen heel rustig, zeker tot Valencia is dat voor mij de beste optie.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Binnendoor van Pau naar Benidorm



Bericht door Marjorie »

Wij rijden altijd over de N340 en hebben daar nooit problemen mee, maar wij rijden dan ook niet harder dan 90 km/uur op dat soort wegen en tuffen gewoon met de vrachtwagens mee. Er zijn trouwens al hele stukken vernieuwd tot 4-baans wegen tussen Valencia en Taragona.

Leuke plekjes weet ik wel, Monique (zie mijn reisverslag van afgelopen winter). Of er verschil is in gedoogbeleid in de wintermaanden en in de zomermaanden, weet ik niet. Afgelopen maart merkten we af en toe wel verschil t.o.v. december j.l.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Binnendoor van Pau naar Benidorm



Bericht door bertt »

Monique,
Ik heb nog een nachtmerrie overgehouden aan Rouen. Hoop dat het verbetert is. Enige jaren geleden was het een ramp om door die stad te komen. (Vond ik)
Je zegt dat je wat snelwegen neem in Frankrijk, dan lijkt het me dat als je over Calais en Rouen ga, je een pruppie omrijd, maar kan mooi zijn natuurlijk. Houd er rekening mee dat hoogstwaarschijnlijk na Bordeaux naar beneden een heel stuk N10 vanaf de zomer Tol is geworden (denk ik). Afgelopen Maart stonden de tolpoorten al op de weg en werd je er omheen geleid omdat ze er nog niet helemaal klaar mee waren. Het leek mij een kwestie van enige weken.

Tunnel onder de Pyreneen is 11 of 16 km lang en is perfect te rijden. De aanrijroute aan de Franse kant is een pittige. De weg van Jacca-Zaragoza richting Valencia vinden wij niet uitblinken van mooi-jigheid (mooi woord). Maar je schiet op.

Oloron-Saint-Marie is een redelijk mooie plaats aan de Franse kant van de Pyreneen en is een redelijke gratis CP. Door de tunnel in Jacca, kan je goedkoop tanken bij Eroski. Wij hebben overnacht in Jerica, een gewoon Spaans dorp. Je staat er zeer rustig. Vandaar is Oloron goed te doen. Vanaf Jerica naar Benidorm over de "kustweg" vinden wij een mooie route en door een paar dorpen moet je geen haast hebben.

Bert
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: Binnendoor van Pau naar Benidorm



Bericht door cjoosten »

Trek voor Barcelona gerust drie dagen uit. Zet de camper op een camping buiten de stad en ga iedere dag lekker met de bus de stad in.
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Binnendoor van Pau naar Benidorm



Bericht door MonRoe »

Wij zijn heel blij met de tot nu toe gegeven tips. Straks even naar de anwb om wat wegenkaarten te halen zodat we de tips daar op kunnen zetten.
Als er iemand een andere mooie alternatieve (binnendoor) route heeft vanaf Poitiers of Limoges naar Benidorm, dan horen wij dat ook graag.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Binnendoor van Poitiers/Limoges naar Benidorm



Bericht door bertt »

Ik wilde wat anders en we zijn in maart via Tours en Poitiers terug gekomen.
Daar ben ik van terug gekomen. Geen mooie route en bij Poitiers zou je een stuk snelweg moeten nemen, want dat houdt wel erg op is onze ervaring en dat was in de rustige tijd.

Ik kies voor Parijs (bijna nooit geen problemen gehad) even opletten op welk tijdstip je langs Parijs ga en op de TT en ik rij (alleen snelweg) fluitend langs Parijs (rondweg) zonder tol.
Orléans
Chateauroux
Limoges
Périgueux
Bergerac
Marmande
Pau (langs)
Oloron

Bert
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Binnendoor van Poitiers/Limoges naar Benidorm



Bericht door cobes »

ga maar effie recht zitten dan :mrgreen:

vanaf Pau via de D-934 naar Biescas
hele mooie route kom je ook nog langs een stuwmeer met hotel enz. daar kun je overnachten er is ook een loosplaats, en eventueel nog met een kabelbaan naar boven, erg mooi daar.
dan richting Huesca
dan de A-131 naar Sariñena
dan de A-230 op naar Caspe
van Caspe naar Alcañiz
van Alcañiz naar Calanda
dan linksaf de A-226 op richting Mas de las Matas
de A-226 blijven volgen tot Teruel
dan de N-330 op richting Villastar
pas dan op!!
net voorbij Torre Alta splitst de weg hier links aanhouden richting Los Pajares dan zit je nog steeds op de N-330 deze blijven volgen tot Manzaneruela
daar kun je rechtdoor naar Graja de Campalbo via de CU-V-6001
dan kom je bij Talayuelas de N-330 weer op dan blijven volgen
en bij Utiel de snalweg op richting Valencia en bij afslag 285 er weer af( je kunt ook dat stukje binnnendoor rijden via de N-11 maar dat is wat lastig uit te leggen) dan richting Pontón daar rechtsaf de N-322 op en na een paar kilometer linksaf de N-330 weer op.
bij Jalance even opletten aan de rechterkant is een prachtige camperplaats met loosplek naast een zwembad en bar rustige plek en een leuk dorpje met een kasteel ruine die het bekijken waard is.
aan het einde van de N-330 linksaf de A-35 op dan afsplitsen richting Alicante via de A-31 dan er weeraf via de CV-80 naar Alcoy en vandaar afzakken via de CV-70 naar benidorm.

dit is een mooie route maar je moet geen haast hebben dan heb je een leuk stukje van Spanje gezien. :thumbup:
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
bruno barranco
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 15 jul 2012, 12:05
Locatie: Almere

Re: Binnendoor van Poitiers/Limoges naar Benidorm



Bericht door bruno barranco »

Vanuit Oliva (bij Denia) terug naar huis hebben wij in Spanje recent voornamelijk de N340 gereden. Prima te doen. Wij houden ook niet zo van grote steden maar zijn wel gestopt onder Valencia (tussen Pinedo en El Saler, camping Col Vert, elk uur prima busverbinding met hartje stad voor een schijntje) en Barcelona (camping Tres Estrellas, ook prima busverbinding met hartje stad maar let op: de bus terug rijdt -bemerkten wij na een uur wachten- vanaf een straat verderop! En de opstijgende vliegtuigen buigen net voor de camping af naar zee, prachtig!). Ter compensatie hebben we tussendoor de rust opgezocht in Playa Eucaliptus in de delta van de Ebro, een aanrader voor natuurliefhebbers. We betaalden met onze ACSI-kaart overal voorseizoensprijzen (max. €16). Veel plezier!
Guus-Kitty
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 20:27
Locatie: ALMERE

Re: Binnendoor van Poitiers/Limoges naar Benidorm



Bericht door Guus-Kitty »

cobes schreef:ga maar effie recht zitten dan :mrgreen:

vanaf Pau via de D-934 naar Biescas
hele mooie route kom je ook nog langs een stuwmeer met hotel enz. daar kun je overnachten er is ook een loosplaats, en eventueel nog met een kabelbaan naar boven, erg mooi daar.
dan richting Huesca
dan de A-131 naar Sariñena
dan de A-230 op naar Caspe
van Caspe naar Alcañiz
van Alcañiz naar Calanda
dan linksaf de A-226 op richting Mas de las Matas
de A-226 blijven volgen tot Teruel
dan de N-330 op richting Villastar
pas dan op!!

enz.enz.enz.........

:thumbup:
Vraag me af of deze route ook omgekeerd de moeite waard is.................
ADRIA compact SL, automaat met 3l IVECO motor. Bouwjaar 2009.
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Binnendoor van Poitiers/Limoges naar Benidorm



Bericht door Bob Diesel »

Dat met die kabel baan Hè :idea: om dat anders om te doen lijkt me lastig,je moet eerst omhoog ,zo als beschreven :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Binnendoor van Poitiers/Limoges naar Benidorm



Bericht door cobes »

Ja hoor andersom is de route ook mooi moet je alleen achteruit kijken natuurlijk :lol3:
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Plaats reactie