Welkom in Zeeland

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door hymertje644g »

Alles is relatief natuurlijk! Wat is het alternatief? Vrij staan mag niet. Een camping zoals Jan noemde is inderdaad niet eens zoveel duurder, maar dan roepen diverse camperaars dat ze die voorzieningen allemaal niet nodig hebben. Bovendien lijkt mij een camperplaats in z'n algemeenheid genomen rustiger als een camping.
Als je hier vaak of lang gaat staan ben je flink wat kwijt. Als wij de gemiddelde prijs voor camperplaatsen in een seizoen berekenen, dan komt dat neer op zo'n 9-10 euro per overnachting. Daar zitten dan zowel gratis overnachtingen als camperplaatsen en campings in.
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door Opgezegd »

Ja goedkoop is het zeker niet, maar ik verwacht dat hij toch grotendeels vol zal staan. Dus zijn er voldoende camperraars bereid dat te betalen. Het park is vlak bij zee en het Veerse Meer. Er komen erg veel Duitse gasten in die omgeving.
Jvdberg

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door Jvdberg »

En vergeet niet, Veerse meer > ideaal om te surfen, verder waterskiebaan voor de deur, en met een paar minuten aan het Noordzeestrand
Gebruikersavatar
Werner-
Berichten: 560
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 22:47

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door Werner- »

In Zeeland bij het Grevelingenmeer , overnachten voor 8 euro allin, 4 pers, als je wilt electra erbij, nette douches enz.
Na 17/18 uur erop en voor 10 uur wegwezen, het is een camping met een veld achterin waar je zelf een plaatsje mag zoeken.
Wij eten meestal aan het water voor we naar deze camping gaan, en zijn 's morgens al rond 8 uur weer weg om met de kids lekker buiten te ontbijten,... aan het water met strand!
Buiten de diesel om voor 8 euro onder de pannen voor een weekend water en strand, wat wil je nog meer ?
Ook wij hebben wel eens 60 euro betaald voor twee nachten op Port Zeelande op de camperplaats daar.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Welkom in Zeeland

Bericht door Jeannette »

Mij zal je er in ieder geval niet zien, hou niet van massa toerisme en zeker niet van die prijzen. Voor dat geld sta ik dan toch echt tien keer liever op een boerencamping. Als we al op een camping gaan staan. En echt, ook wij staan wel op camperplekken bij particulieren, kost ook geld of bij jachthavens. Alleen zo een massa camperpark-camping? Nee dank je! Ik weet wel zeker dat het vol zal staan, want voor surfers zal het giga leuk zijn. Ik kan mijn camper betalen en onderhouden, maar alleen omdat ik zoveel mogelijk vrij sta. :-)
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
Ronny B
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 23:35
Locatie: Axel(zeeuws-vlaanderen)

Bericht door Ronny B »

Helemaal mee eens,Jeannette! :cheers:
Wij gaan ook naar boerencampings,rustig,persoonlijk,luifel uit,radiotje aan,heerlijk!Laat de boer maar dorsen :lol:
Je krijgt bij de boer ook korting ,die aangesloten zijn bij b.v. Vekabo.
Go,with the flow
Eerst:Pilote R390 op Peugeot J5 1991
Nu: Challenger Mageo 107 op Fiat Ducato 130mjt 2008
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door Goldedition »

Ik kom, met de camper, minstens 1 maal per maand op Zeeland, en ik vind steeds
vekabp, SVR of natuurkampeerterreinen waar we voor 10/15 euro op een prachtig stukje natuur staan en steeds erg rustig
en zelfs dikwijls alleen of met zijn 2/3 voor pakweg 25 plaatsen

Maar deze CP camping is een alternatief voor de winter
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door wingman01 »

ach.....waarom zou je normale prijzen hanteren als je weet dat er genoeg zijn die wel die dure prijs willen betalen 8-)
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door waarnaartoe »

bovenstaande opmerking klopt...
zolang er een publiek is die dat betaalt waarom zou men dan minder vragen

maar algemeen aangenomen is het duur naar campernormen

heb onlangs ingeschreven voor natuurkampeerterrein (groene boekje) en verwacht daar echt mijn ding te vinden
rust, stilte en natuur

(ik hou niet van radiootjes op de camperplaats... zelden hoor ik muziek die ik mooi vind... ik hoor liever de vogels)
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door Goldedition »

Waarnaartoe,

ik onderschat je capaciteiten niet, maar een goede tip

Kijk goed naar de mogelijke terreinen waar je naar toe wil, want soms is het begrip "natuurkampeerterrein" erg rekbaar
Ik heb al terreinen gezien, waar het een grote bidonville camping was, met ernaast een veldje onder de noemer "natuurkampeerterrein"
Sommigen misbruiken het lidmaatschap om hun doodgewone boerencamping duur te verkopen

Zeker in het begin, google even op de naam van de camping en gebruik
http://www.showmystreet.com
dat kan nog wel eens helpen, om ontgoochelingen te vermijden

Maar ik heb er al de prachtigste plekjes mee gevonden
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door Opgezegd »

Zeeland heeft van alles van Camping en Camperparken tot vrije plaatsen. Dus iedereen kan best iets naar zijn zin vinden. zie http://www.kampeerautosite.nl/ met plaatsen en tips. De komende tijd komt er weer nieuwe informatie bij.
Gebruikersavatar
Ronny B
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 23:35
Locatie: Axel(zeeuws-vlaanderen)

Bericht door Ronny B »

Maar we dwalen af van het onderwerp. ;;-) Het ging over de cp Kamperland.Je zit er wel centraal,langs het Veerse Meer en je kan een oversteek maken met een fietspontje naar Veere.Dan richting Vrouwenpolder de Veerse Dam over en weer terug naar Kamperland.Mooi
Go,with the flow
Eerst:Pilote R390 op Peugeot J5 1991
Nu: Challenger Mageo 107 op Fiat Ducato 130mjt 2008
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door gitana »

Ik vind het wel super duur voor een cp :shock: :shock: .
Is het een "elite-cp"?
Het is niet dat ik het niet KAN betalen, maar niet zoveel WIL betalen op een cp. :thumbdown:
Dan ga ik toch liever op een camping staan.
Maar ieder zijn heug, hè.
Gelukkig maar dat we kunnen kiezen.
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Welkom in Zeeland

Bericht door wingman01 »

er is aan het begin het woord camping gevallen.
ik zie daar niks van terug.
geen restaurant, geen kinderanimatie, geen zwembad, geen minigolf enz....
het is dus een gewone CP die veel te duur is.
dan kan er wel alles zijn zoals douche en Wc en weet ik allemaal nog meer, maar dan nog is tie veel te duur.
,t zal wel een cp worden waar je door de beheerder in het Duits word aangesproken....
,t ziet er heel mooi uit, dat geef ik grif toe, de ligging is ook mooi, maar dat rechtvaardigd de prijs niet.
net zo als met een camping die 50 of 60€ p/n vraagt vraagt voor een nacht kamperen, ook dat is veel te duur.
waar gaat het over .....je huurt voor 1 nacht een lapje grond waar je rommel net kan staan,
voor de hele toestand er omheen moet je extra betalen, en niet te weing, kijk maar eens naar de stroomprijs per 24 uur, daarvoor sta je in Duitsland zowat 4 dagen aan de stroompaal.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gesloten