Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
FHDesign
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 14 feb 2011, 8:38
Locatie: Hulst
Contacteer:

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door FHDesign »

CP Lotum Noord Limburg bij Jaap.


Wij gaan hem testen en zal later jullie berichten.
Grz. Frans & Tanja
http://www.fransentanja.nl
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Jeannette »

Wat een leuk verslag!
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Rozendorp

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Rozendorp »

Goldedition schreef:We hebben ooit op de Verte gestaan toen het nog "natuurcamping" was en campers gedoogd werden naast de tentjes en caravans.
Mooie ligging, maar je kreeg inderdaad wel het gevoel, hier mag niets..... het hele terrein hing vol met verboden en geboden.

Camperen met de kinderen betekent quality time met de kinderen, je mag je dan een dagje zelf bezig houden met het entertainment van je eigen kinderen
Wie dat vroeger gedaan heeft, en zijn kinderen heeft zien opgroeien mag daar nu van uitrusten, moet niet zo nodig die van een ander ook gaan opvoeden.

Dat komt wel, met de kleinkinderen.
Ik begrijp en ondersteun zijn bedoeling, alleen zegt ie het soms nogal eens ........
Hoi heer Goldedition.. Klopt... alleen dat was in de tijd van de caravans waar het een en ander tov andere kampeerders mis ging. verboden en geboden hangen er niet meer, en dat leg ik graag uit ::) . gelijk heeft u, en andere, maar die tijd heb ik achter mij gelaten. Een regelgeving: ooit heb ik dit ook met tegenzin gedaan om de klachtenregen van andere caravan kampeerders tegemoet te komen. ja.. je moet het voor de opnemen en al die zeikborden was voor een paar kampeerders nodig om dat ze dachten dat ze op een stuk niemandsland alles kon doen wat ze wilde. ze houden geen rekening met andere. Dat was de reden van wat aanscherping. Ik heb zelf een paar keer overwogen de plek te sluiten en er privé-grond van te maken. Tot dat de redder ( een camperaar ) mij er van overtuigde dat het slimmer was er een camperplaats van te maken. En zo doende.

Mijn bedrijf als fotograaf en designer voor vaste klanten, wordt drukker en drukker en dat zou een juiste keuze zijn. Ik ben er niet afhankelijk van, en zonder die camperaar had het nu privégrond geworden.
Geen voortenten, geen reserveringen, en iedereen zelfvoorzienend. We draaien nu een goed half jaar met uitsluitend campers,,, maar er is een wereld voor me opengegaan. Ik heb nog wel de nijging om mijn omschrijvingen te letterlijk op te pennen, maar dat is puur om af te tasten wat de buurman wil en accepteert.
Na jullie bevindingen kan ik jullie in eerste instantie gelijk geven. Ik pas ook dagelijks dingen aan, en ook nu weer.. afgelopen weekend stond het vol en waren er campers met kinderen. Geen enkel probleem ondervonden omdat de professionelere camperaar gewoon rekening met zijn buren houdt. Bij mij is het heel makkelijk... vindt de buurman het goed.. dan vindt ik dat ook. Honden loslopen het zelfde.. ik houd nu zelfs rekening met plekken zodat hondenbezitters een mooi stuk grond hebben waar ze evt los kunnen lopen.. ( natuurlijk met samenwerking buren camperaar ). We hebben het bere gezellig gehad en ook ik ben er achter gekomen dat het nu vlotter en beter loopt dan in de tijd met die sleurhutten :silent: We hebben zelfs nog een potje gebald met die knullen, naast de camperplaats.. :mrgreen:

Ik sta open voor tips en pas dingen aan mochten er onduidelijkheden zijn. het is voor mij een gewenning maar dat zalwel loslopen. Ik heb al heel wat gezellige mail wisseling gehad met Giely, onze Country kampeerders :wink: Ze stonden hier vorige maand. Ik ben nu zelfs met een Facebook pagina begonnen wat ik vroeger nooit deed. ik volg camperaars door heel Europa, Ik maak nu ook reportages van camper-evenementen en heb mij draai gevonden in de wereld van leuke mensen die wat verder vooruit denken.
Mocht ik iemand benadeeld hebben in het verleden,,, Sorry sorry sorry... :oops: Ja soms moet je keuzes maken. neem het niet letterlijk, en geef me de kans om jullie op een andere manier te ontmoeten zonder borden ;;-) het is nu een camperplaats. Voor jullie, over jullie, en ontworpen voor jullie.
Graag tot ziens.. Jaap & Anita Lottum ( zonder reclame )
Laatst gewijzigd door Rozendorp op do 18 apr 2013, 7:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Vopper »

Mooi initiatief om de verschillende doelgroepen aparte veldjes/plekken toe te wijzen, niet iedereen denkt/doet hetzelfde en zo kun je kiezen. :thumbup:
Op een kampeerplek van SBB heb ik het ook zo meegemaakt, ideaal :P

gr. Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Giely
Berichten: 1076
Lid geworden op: za 07 aug 2004, 17:17
Locatie: Vlijmen, Brabant

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Giely »

FHDesign schreef:CP Lotum Noord Limburg bij Jaap.


Wij gaan hem testen en zal later jullie berichten.
Zeker doen! Hopelijk lees ik hier wel wat jullie vonden.
Gebruikersavatar
Giely
Berichten: 1076
Lid geworden op: za 07 aug 2004, 17:17
Locatie: Vlijmen, Brabant

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Giely »

Rozendorp schreef:
Ik sta open voor tips en pas dingen aan mochten er onduidelijkheden zijn. het is voor mij een gewenning maar dat zalwel loslopen. Ik ben nu zelfs met een Facebook pagina begonnen wat ik vroeger nooit deed. ik volg camperaars door heel Europa, Ik maak nu ook reportages van camper-evenementen en heb mij draai gevonden in de wereld van leuke mensen die wat verder vooruit denken.
Mocht ik iemand benadeeld hebben in het verleden,,, Sorry sorry sorry... :oops: Ja soms moet je keuzes maken. neem het niet letterlijk, en geef me de kans om jullie op een andere manier te ontmoeten zonder borden ;;-) het is nu een camperplaats. Voor jullie, over jullie, en ontworpen voor jullie.
Graag tot ziens.. Jaap & Anita Lottum ( zonder reclame )
Ik vind dat een hele sympathieke post, hoor. En verder vind ik eigenlijk dat het jullie CP is en dus ook jullie regels. Dat zou ik - als ik ooit in de gelegenheid zou zijn een CP te runnen - ook precies zo doen. Je kan het immers nooit iedereen naar de zin maken?
Wat ik bedoel: kies je bijvoorbeeld voor "geen honden" : blijven de hondenbezitters weg en trek je juist de mensen aan die bijv. bang zijn voor honden. Heb je regels voor wel/geen kinderen: idem dito. Ik vind dat jij dat mag bepalen.

Ik heb je CP in elk geval een positieve review gegeven in mijn verslagje. En dat is een eerlijk verslag, want als ik jouw CP 3 x niks had gevonden, had ik dat ook gezegd, hoor. :-B En onze site wordt toch best goed gelezen door andere camperaars. En buiten wat in ons gastenboek geschreven wordt, krijg ik via mail ook reactie, dat zijn mensen die het gastenboek niet tekenen, maar via mail contact leggen. En ik heb er zo al 5 die naar jou toekomen. En terecht, want het is een fijne plek voor camperaars.
Rozendorp

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Rozendorp »

FHDesign schreef:CP Lotum Noord Limburg bij Jaap.


Wij gaan hem testen en zal later jullie berichten.
Hoi Frans... zit jij hier ook al :-B O ja,, de datum van het Ducato treffen wordt spoedig bekent. Ik stuur jou de datums en inhoud. Het wordt waarschijnlijk begin november. Ik ben druk aan het plannen met Clarck van de FD-club. Wordt gaaf 8-)
Groetjes Jaap
Rozendorp

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Rozendorp »

Vopper schreef:Mooi initiatief om de verschillende doelgroepen aparte veldjes/plekken toe te wijzen, niet iedereen denkt/doet hetzelfde en zo kun je kiezen. :thumbup:
Op een kampeerplek van SBB heb ik het ook zo meegemaakt, ideaal :P

gr. Vopper
Hoi Vopper,, Een apart klaphekje in een ander de hoek van kavel heeft als voordeel dat hondenbezitters niet de CP over hoeven.. desgewenst kunnen ze evt ook bij elkaar staan zodat ze de honden evt ook los kunnen laten ravotten. De viervoeters hebben natuurlijk ook vakantie :wink:
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Goldedition »

Omdat ikzelf ook een bedrijf heb, en met gelijkaardige klantenproblemen geconfronteerd wordt als Rozendorp, is het onderwerp rond deze camperplek (ex camping) voor mij van meer interesse dan gemiddeld.

Enerzijds denk ik dat het belangrijk is je bedrijf te profileren, want in een oververzadigde (camping)markt moet je eruit springen, en dat kan.
Toen wij kozen voor deze plek, geef ik grif toe, dat het feit dat kinderen "niet welkom" waren een reden was om deze camping te kiezen. We hebben zelf 3 kinderen, 3 schoonkinderen en 6 kleinkinderen (en als ze oud genoeg zijn even energiek als ikzelf). En dus als we met de camper weggaan, dan graag even zonder.
En ja, dan zeker zonder de kinderen of honden van de buur te moeten opvoeden.

Als je je bedrijf profileert, dan moet je dat profiel ook proberen waar te maken. Ook dat kan op allerlei manieren.
Je wil alles in de hand houden, en ook ik wordt gek van het gedrag van sommige klanten.
Als je nooit een dergelijk bedrijf hebt gerund, dan kan je het niet voorstellen wat je allemaal tegenkomt.
Om maar een voorbeeld te geven, nog niet zolang geleden, vond een klant niet hoe hij een doodgewone thermostatische kraan moest opendraaien, heeft ze dan maar "vernield" en uit frustratie ongeveer 10.000l warm water laten stromen in het bad van zijn badkamer, om de boel op te warmen.
En dat allemaal terwijl wij wel degelijk telefonisch te bereiken waren, als fysiek aanwezig. Maar goed, dat kom je dus tegen.

Uiteraard zijn het uitzonderingen. net als die uitzonderingen die toch voetballen waar het niet mag, honden vrij laten lopen waar het niet toegelaten is, eisen dat hun kinderen WEL op de camping mogen ondanks aangeven dat ze -16 niet binnen mogen en noem maar op.
Want HUN hond, kind, voetbal kan geen kwaad; de eigenaar moet hier maar een uitzondering voor maken.
Wel dat is CONTRAPRODUCTIEF

Je profileert jezelf als een camping (of hotel/chaletpark of noem maar op) zonder kinderen/ballen/loslopende honden, maar in de praktijk laat je het dan (omwille van de lieve vrede) toch toe. Of wordt je steeds dwingender in je poging het te vermijden.
Beide zijn in mijn ogen SLECHT

Wat je wel moet proberen, is met grote inspanning ervoor zorgen, dat ongewenst gedrag zo weinig mogelijk voorkomt door positieve acties.
Zoals vermijden dat er naast de tent gevoetbald wordt, door een megacool en supergeschikt voetbalveldje aan te leggen, waar de kinderen eerder zullen gaan spelen, dan naast de tent. Of een alternatief voor balspelen, iets wat jongeren "mega-keitof" vinden.

Door een systeem met tijdsschakelaar voor het warm water, zodat de klant geen uur onder de douche staat, maar tussen 2 douchebeurten minstens 5 minuten zit. In plaats van een bordje "douchen gelimiteerd tot 3 minuten" of iets dergelijks.

Door je camping totaal niet aantrekkelijk te maken voor loslopende honden, spelende kinderen en wat nog meer.
Maar door te proberen alles te controleren frustreer je jezelf, en doe je je harde inspanningen teniet.

Rozendorp,
Ik geef je groot gelijk als je de nieuwe CP wil profileren tot CP met een zeer specifiek doelpubliek, maar ga dan niet zelf tegen je onderrichtingen in, door te handelen tegen je profiel in.
We waren niet toevallig in je buurt toen, we wilden graag een kantmuseum dichtbij bezoeken, en we hebben genoten, ook en vooral van de rust en ligging.
Maar stel dat ik kies voor een "kindvrije", of "hondenvrije" of "balspelvrije" CP, organiseer dan ook niet uitzonderlijk zelf een voetbalspel, maar kies een alternatief dat past bij het imago dat je wil

Zonder twijfel komen we zeker nog een keer terug, de ligging en implanting alsmede voorziening zijn schitterend


ps de voorbeelden van "honden/kinderen/ballen" niet toegelaten zijn loutere voorbeelden, en niet van toepassing op Rozendorps CP
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Rozendorp

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Rozendorp »

Goldedition schreef:Omdat ikzelf ook een bedrijf heb, en met gelijkaardige klantenproblemen geconfronteerd wordt als Rozendorp, is het onderwerp rond deze camperplek (ex camping) voor mij van meer interesse dan gemiddeld.


Rozendorp,
Ik geef je groot gelijk als je de nieuwe CP wil profileren tot CP met een zeer specifiek doelpubliek, maar ga dan niet zelf tegen je onderrichtingen in, door te handelen tegen je profiel in.
We waren niet toevallig in je buurt toen, we wilden graag een kantmuseum dichtbij bezoeken, en we hebben genoten, ook en vooral van de rust en ligging.
Maar stel dat ik kies voor een "kindvrije", of "hondenvrije" of "balspelvrije" CP, organiseer dan ook niet uitzonderlijk zelf een voetbalspel, maar kies een alternatief dat past bij het imago dat je wil

Zonder twijfel komen we zeker nog een keer terug, de ligging en implanting alsmede voorziening zijn schitterend


ps de voorbeelden van "honden/kinderen/ballen" niet toegelaten zijn loutere voorbeelden, en niet van toepassing op Rozendorps CP
Bedankt voor uw reactie..
Natuurlijk is het niet makkelijk om alles in goede orde te laten verlopen.. maar let wel.. het was om de mede kampeerder niet te laten klagen ::)
Ons imago is grote plekken, geen speel-faciliteiten, maar wel veel natuur, 15000m2 bloemen en een beetje rust voor de camperaar. Als iedereen zich daar in kan vinden zijn wij tevreden. balspelen blijft een groot gevaar tussen all die kostbare campers. Maar rond om de CP is enorm veel ruimte.
De bloemweide waar we honderden euro's per jaar in steken hopen we in stand te laten.

En wat een toestand met die Thermkraan :angel:

Wij werken nu met een 1 euro automaat voor ruim 5 minuten top warm water.
Nou in iedere geval bedankt dat u het in dit geval goed opvat en we hopen u spoedig terug te zien zodat we ook uw bevindingen kunnen delen.

Beste camperaars.. Top voor jullie reacties. daar moeten we het toch van hebben.

Nou,, ik ga een bak koffie zetten.
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Goldedition »

Voor wie "grote plekken, geen speel-faciliteiten, maar wel veel natuur, 15000m2 bloemen en een beetje rust voor de camperaar", komt zeker goed terecht bij jullie

en als er al een voordeel is aan een CP tegenover een klassieke camping, dan is het wel dat de meeste camperaars houden van rust, en de meeste CP een rustige sfeer hebben, zelfs als het er druk is
uitzonderingen daargelaten
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
FHDesign
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 14 feb 2011, 8:38
Locatie: Hulst
Contacteer:

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door FHDesign »

Rozendorp schreef:
FHDesign schreef:CP Lotum Noord Limburg bij Jaap.


Wij gaan hem testen en zal later jullie berichten.
Hoi Frans... zit jij hier ook al :-B O ja,, de datum van het Ducato treffen wordt spoedig bekent. Ik stuur jou de datums en inhoud. Het wordt waarschijnlijk begin november. Ik ben druk aan het plannen met Clarck van de FD-club. Wordt gaaf 8-)
Groetjes Jaap

Ja Jaap, ik zit hier ook nog. Binnenkort op het skellerforum misschien meer.
Deze zag ik voorbijkomen op het internet.
Grz. Frans & Tanja
http://www.fransentanja.nl
Rozendorp

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Rozendorp »

FHDesign schreef:
Hoi Frans... zit jij hier ook al :-B O ja,, de datum van het Ducato treffen wordt spoedig bekent. Ik stuur jou de datums en inhoud. Het wordt waarschijnlijk begin november. Ik ben druk aan het plannen met Clarck van de FD-club. Wordt gaaf 8-)
Groetjes Jaap
FHDesign schreef:Ja Jaap, ik zit hier ook nog. Binnenkort op het skellerforum misschien meer.
Deze zag ik voorbijkomen op het internet.
Mooi man... Ik help je wel met de opzet en promotie van het nieuwe vrije kampeerautoforum. Dan verkassen we binnenkort alles naar jou. :shh: we trekken zelf al ruim 800 a 1000 bezoekers. Ook hier dik aan het prikbord.
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Drie camperplaatsen gechecked in Noord Limburg



Bericht door Goldedition »

Rozendorp schreef:
Mooi man... Ik help je wel met de opzet en promotie van het nieuwe vrije kampeerautoforum.
een nieuw kampeerautoforum ?
waar, wat, hoezo
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Plaats reactie