Oekraine

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
koenrik ukraine
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 12:15

Oekraine



Bericht door koenrik ukraine »

Hoi ,zijn er mensen die al in Ukraine hebben rondgereden met de camper ?


grtz Koen
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: ukraine



Bericht door Marjorie »

Big Traveller :DD
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
1741ws
Berichten: 27
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 23:57

Re: ukraine



Bericht door 1741ws »

Hoi Koen,
Wij hebben in 2011 +/- 7 weken door de Ukraine gezworven en kunnen het iedereen aanbevelen.
Prachtig land aardige mensen sommige wegen slecht en politie soms vervelend.
Maar het avontuur van het land en altijd vrij staan vergoed veel.
Het mooiste gedeelte is de Krim wij waren in het voorjaar en zijn naar huis gegaan vanwege de hitte
s,avonds laat nog 28-30 graden anders waren we nog langer gebleven.
Opm: grensovergang kan lang duren ivm taalschrift verschil en het is het beste om een extra Wa verzekering
af te sluiten kosten +/- 20 euro voor een heel jaar. (kan onderweg naar gevraagd worden )en dan
is het lastig ivm taalproblemen ,want de overheid spreekt bijna alleen maar russich.
Onze terugweg hebben wij via Moldavie gedaan ,wat ook weer een avontuur op zichzelf is.
Als je gaat veel plezier en wees niet bang! ( wij voelen ons in Spanje vaak onveiliger dan op deze hele reis.)
Met Vr.Groet jan
koenrik ukraine
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 12:15

Re: ukraine



Bericht door koenrik ukraine »

Nou Jan ,
hartelijk dank voor de informatie , en ja we willen naar de krim ook .Vooral naar Evpatoria en Sudak .

grtz Koen
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: ukraine



Bericht door Ruud Adam »

Niet met de camper, maar wel veel rondgereden in Oekraine.
(Oekraine is de belangrijkste reden dat ik nu zelf een camper aan het bouwen ben. Hotels zijn slecht OF superduur. Daar tussen in zit nauwelijks iets)

Grensovergangen kunnen inderdaad lang duren. Vooral die grensovergangen met Polen omdat daar nu eenmaal het meest verkeer doorgaat. Ook die met Wit-Rusland duurt een paar uurtjes, maar de rit door Wit-Rusland maakt superveel goed.
Oekraine is een veilig land. De grootste boeven hebben een uniform aan en heten 'Politie".
Hou je nauwgezet aan de regels en je komt er redelijk weinig mee in aanraking.
Campings zijn er nauwelijks en een camperplaats heb ik er nog nooit gezien.
Maar ze houden van pleinen daar en sinds de standbeelden van Lenin verdwenen zijn, plek zat.
Niemand zal zich ergeren aan een camper langs de weg of op een plein.
Behalve bij grote steden als Kiev, L'viv of Odessa.

Wil je een indruk krijgen, kijk hier eens: http://www.uitzending.net/programma/Ned ... _Krim.html

Yevpetoria is erg gezellig.
Maar vooral de zuidkust met Yalta en Balaklava zijn mooi en interesant.
Ook Sewastopol is een aanrader.
Groet, Ruud
Johnny24
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 18:57

Re: ukraine



Bericht door Johnny24 »

Heb veel rondgezworven in de Ukraine zowel met Camper als de auto. Alleen opletten
als buitenlander word je soms aangezien voor een melkkoe )politie te hard rijden'. Verder heb je er bewaakte parkeerplaatsen
bij Hotels-restaurants kun je voor een klein bedrag overnachten. De bevolking is erg gastvrij. De Krim is een groot vakantieplek. Daar zijn ook enkele campings. In west Ukraine in de buurt van LVOV in onze taal Lemburg zijn enkele zogenaamde vakantieparken en daar kun je ook met de camper staan. Hier word ook veel
Duits gesproken. In het algemeen kun je vooral bij de jongeren in de rest van het land je behelpen met Engels. In de grote steden kun je alles krijgen, leuke terrassen en er zijn voldoende geldautomaten.
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Oekraine



Bericht door burow »

Wij vertrekken eind van deze maand voor een lange reis via Kroatië, Albanië , Bulgarije. Roemenië, Oekraïne. Dus ook Odessa, De Krim en terug via Polen.

Ik hou me nog steeds voor tips aanbevolen. Check ook dit Duitse blog eens: http://www.mytravel-magazin.de/?p=2018 voor leuke tips en coördinaten e.d

allen een goede reiszomer gewenst, rob
Weggaan is ook thuiskomen
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Oekraine



Bericht door burow »

Opm: grensovergang kan lang duren ivm taalschrift verschil en het is het beste om een extra Wa verzekering
af te sluiten kosten +/- 20 euro voor een heel jaar. (kan onderweg naar gevraagd worden )en dan
is het lastig ivm taalproblemen ,want de overheid spreekt bijna alleen maar russich. ( dit is een citaat)

Hoi wat bedoel je met de extra Wa verzekering? De normale verzekeringen zijn daar toch gewoon geldig?
Weggaan is ook thuiskomen
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Oekraine



Bericht door Ruud Adam »

burow schreef:Wij vertrekken eind van deze maand voor een lange reis via Kroatië, Albanië , Bulgarije. Roemenië, Oekraïne. Dus ook Odessa, De Krim en terug via Polen.
Ik mis in dit lijst Moldavië nog.
Roemenië grenst namelijk wel aan Oekraïne, maar dat is een rivier. Die rivier kent geen enkele brug.
Je moet dan door een paar honderd meter Moldavië bij de stad Giurgiuleşti.
Los van de grens-verwikkelingen, mag je daar ook weer een milieu-bijdrage aftikken.

In het stukje land ten noorden van de Donau Delta in Oekraïne heb ik de slechtste wegen aller tijden gezien.
Ik was met mijn Jeep, maar ook internationaal transport moest erdoor.
Knap hoe ze het voor elkaar kregen.
Persoonlijk zou ik er geen camper aan wagen.
Ik zou dan eerder van Odessa naar Chisinau in Moldavië rijden. En dan door naar bijvoorbeeld Iasi in Roemenië.
Je komt dan wel door Transnistrie (effe Googlen) maar is zeer avontuurlijk en een reis terug in de tijd.
Groet, Ruud
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Oekraine



Bericht door burow »

Montenegro en Moldavië ,Slowenie e.d heb ik inderdaad niet gemeld. welk jaar bent u daar geweest?

We willen wel graag de Donaudelta bezoeken en dan is de andere route logischer denk ik. Dat is een volgens mij info ook een speciale transit route.
Weggaan is ook thuiskomen
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Oekraine



Bericht door Ruud Adam »

In die regio 2010 voor het laatst.
De Donau Delta is prachtig en van zeer hoge biologische waarde.

Voor de laatste info over dit soort gebieden kun je beter terecht op forums over de betreffende landen.
Of op zo'n prikbord-forum.
En als het over de Donau Delta gaat, probeer ook je info te vinden bij vogelaars.
Want die schijnen dit gebied als zeer bijzonder aan te merken.
Misschien hebben zij tips over routes.

Ik kan er naast zitten, maar volgens mij is het grootste gedeelte van de Donau Delta op Roemeens grondgebied.
Groet, Ruud
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Oekraine



Bericht door burow »

Klopt ;;-)
Weggaan is ook thuiskomen
peter en branko
Berichten: 4
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 17:39

Re: Oekraine



Bericht door peter en branko »

Hallo Koen,

Wij Peter en Branko hebben dat zeker al gedaan,
met de Ebro f 275 een geweldige vakantie, als je facebook hebt kun je onze foto's zien van onze gehele Oost Europa reis ( dus ook Ukraine) :thumbup:

als je informatie wilt hebben lichten wij je graag in.

Groeten Peter en Branko
peter en branko
Berichten: 4
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 17:39

Re: Oekraine



Bericht door peter en branko »

Hallo koen

wij zijn vanuit Rusland binnen gekomen,

we zijn naar naar kiev, pervomaysk ( raketbasis, normaal $160,- voor de rondleiding maar wij hebben het met ons opperste beste Russisch kunnen afkopen tot €7,50 ) en dat was echt super!!!!!!!!!!!!!! daarna richting de krimp, Sevastopol terug naar Odessa,
via Moldavie ( 60 km door heen gereden ) naar Roemenië.

Ja idd niet bang zijn maar kijk goed uit je ogen omdat de wegen daar super slecht zijn zeker voor de nieuwere campers die laag bij de grond hangen.
Wij hadden de perfecte camper De EBRO F-275 van 37 jaar oud.

P.S. wij kunnen geen wooooord Russisch :lol:

vergeet ook het panorama museum niet dat was ook super...!!!

wij hebben nog veel meer gezien maar dan moet je toch echt de foto's bekijken :thumbup:
Plaats reactie