Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
weiss
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 feb 2013, 18:52

Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?



Bericht door weiss »

goedendag, zijn er mensen die weten of er bij de ferry van Duinkerken camper plaatsen zijn en of je daar mag overnachten
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: camper plaatsen bij ferry Duinkerken



Bericht door hymertje644g »

Ja hoor, voor de ingang is een groot parkeerterrein. Daar is plaats genoeg en kun je vrij overnachten.
Er zijn echter geen voorzieningen aanwezig. Wel is er een (toen wij er waren een goor) toilet bij ticketbalie.
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: camper plaatsen bij ferry Duinkerken



Bericht door hurktoilet »

Mocht je de film Bienvenue chez les Ch'tis gezien hebben: die is opgenomen in Bergues op 9 km van Duinkerken. Daar mag je overnachten bij de Porte de Cassel. Voorzieningen vind je er net zo min als in Duinkerken, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: camper plaatsen bij ferry Duinkerken



Bericht door durisotti »

Je kunt direct bij het havengebouw overnachten, dit is dag en nacht open, de toiletten zijn inderdaad niet geweldig.
Ik heb hier vorig jaar 2 keer gestaan en dat ging prima.

http://www.dfdsseaways.fr/nos-ports/Dunkerque/
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: camper plaatsen bij ferry Duinkerken



Bericht door Hoofdnoorman »

hurktoilet schreef:Mocht je de film Bienvenue chez les Ch'tis gezien hebben: die is opgenomen in Bergues op 9 km van Duinkerken. Daar mag je overnachten bij de Porte de Cassel. Voorzieningen vind je er net zo min als in Duinkerken, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Toch even off topic:

Prachtige film met Dany Boon mensen, echt een aanrader. Het was 4 jaar geleden een groot succes in Frankrijk. Overal waar je kwam lag de DVD in de winkels. Toen ik eens keek zag ik dat daar ook NL titels op zaten dus gekocht en heerlijk avondje ouderwets gelachen. Trouwens Rien à déclarer is de volgende in de reeks, die overigens (qua satirische humor) wel wat weg heeft van "Hotel op stelten" met John Cleese.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: camper plaatsen bij ferry Duinkerken



Bericht door Aloys »

hymertje644g schreef:Voor de ingang is een groot parkeerterrein. Daar is plaats genoeg en kun je vrij overnachten.
Is dit vier jaar later nog steeds zo?
Wij zijn daar op donderdag 20 april 2017, we vertrekken op vrijdagochtend om 08.00 uur naar Dover.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Ricardo2016
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 14:00

Re: Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?



Bericht door Ricardo2016 »

Aangezien wij de boot op 27 april nemen ben ik nieuwsgierig hoe de ervaringen zijn. Hoor het graag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?



Bericht door durisotti »

Ik heb er vorig jaar overnacht, er is een splinternieuwe terminal met WC's die dag en nacht open is. Helaas zijn er geen douches meer.
Er is een groot en nieuw parkeerterrein waar je kunt staan.
Is wel lawaaierig, boten varen dag en nacht en toen ik er was waren er nog al wat Oostblokkers die herrie en troep maakten.

Bij Dover is deze camping waar ik heb gestaan :

http://www.kingsdowncamping.co.uk/

Een echte ontdekking, een betaalbare normale camping, ligt aan een fietsroute.
Echt Engels is dat de hele camping op een helling ligt, geen vlak stuk te bekennen.. Neem wat extra blokken hout mee !
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?



Bericht door AadenAnke »

Wij hebben afgelopen zomer overdag in Veurne gestaan en zijn bijtijds in de avond naar de terminal gereden (1/2 uurtje) en op de terminal geslapen. Tot een uur of 2, wij hadden de boot van 4 uur. Leuk stadje om wat rond te struinen. Doen we de volgende keer weer!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?



Bericht door swagmanneke »

Hallo

Op de terug weg mag je In Dover langs de promenade staan. Heb dit vorig jaar gevraagd aan de aanwezige politie agente, alleen niet vergeten om s'morgens een parkeer ticket te nemen.
Mooi uitzicht op haven.

Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?



Bericht door Aloys »

Ook een mooie tip!
Zou je een straatnaam kunnen noemen, in Google Maps heb ik jouw plek zo nog niet gevonden...

Bedoel je de Marine Parade?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?



Bericht door AadenAnke »

Ja die is het. Hebben wij op de terugweg ook gestaan. Let op geen camping gedrag. Er stond voort ons een Duitser die een losse schotel e.d. Tevoorschijn had gehaald, na dat er 3 politiewagens waren voorbij gekomen kwam de parkeer dienst langs. Werd er eerst een foto gemaakt en toen het bonnetje geschreven. Waarna er stevig werd aangeklopt om te sommerend het te verwijderen en het bonnetje te overhandigen. De rest van de camperaars (er stonden er een stuk of 15) werden vriendelijk gegroet en daar ging de parkeerdienst.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?



Bericht door hurktoilet »

Ik lees even mee gezien onze Ierland-plannen. Mooi plekje, die Marine Parade, alleen hoe neem je daar een ticket? Op streetview zie ik zo snel nergens automaten (maar ik heb amper engeland-ervaring, misschien kijk ik gewoon verkeerd).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Camperplaatsen bij ferry Duinkerken?



Bericht door Camperaapje »

Er staan er verschillende...om de zoveel meter...een (donker)blauwe paal...meter? hoog
Plaats reactie