Rondreis Kroatie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
guybri
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 11:24

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door guybri »

Niet zozeer een kleine camping, maar toch wel erg rustig (juni 2012).
Camping Stupice (http://www.zoover.nl/kroatie/istrie/pre ... ce/camping) in het zuiden van Istrie.
Mooie plaatsen met zeezicht en voldoende schaduw.
Premantura is op wandelafstand en Pula hebben we toen met de fiets bezocht (ongeveer 45 min).
Ook het natuurpark Kamenjak ligt naast de camping en is een ontdekkingstocht zeker waard.

Nog een bedankje aan Annelies voor haar uitgebreide info over het trajekt tussen Plitvice en Dubrovnik.
Het wordt een goed gevulde reis dit jaar.
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 897
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 21:34

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door Bram »

Inderdaad heel mooi plekje..
Als we in de buurt zijn gaan doen we die aan.
Tenminste als dan ACSI geldt, want vindt het met hond
Wel lekker prijzig.
Hoe ligt trouwens het prijsniveau in juni bij kleine
Niet luxueuze campings en cp
Mijn Hobby was een Hobby maar nu een Adriatik
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door truus53 »

Zijn ons nog volop aan t oriënteren.Wat me opvalt is dat de campings ze zo duur zijn! Gewoon een eenvoudige camping kost voor 3 pers. al meer dan 30 euro!
En die lus, ja ik kom er maar niet uit. Het moet wel te doen zijn in 3 weken. Het is vakantie en we kunnen niet heel kroatie in een keer zien. Keuzes maken dus. Ik krijg niet zo'n hoogte van de afstanden. We willen ons echt houden bij Kroatië. Wat we zeker willen zien zijn de plitvic meren en de watervallen krka. Vanuit plitvic naar beneden in de binnenlanden kan ik geen enkele camping vinden, dus ik vraag me af of je via de binnenland vrij snel zuidelijker komt?

Optie :
-Karlovac: camping slapic
-Plitvic: Cvetkovic ,camping turist , korona (erg duur!)
-Obrovac of in buurt novigrad: Camping zrmanja of am wasserfall (of doorrijden naar krka??)
-camping in buurt van Krka watervallen
-omhoog richting zadar
-Omhoog richting rijekja
via kustweg met evt. overstap naar een eiland (kan niet kiezen)
Doel: cultuur, natuur, zwemmen, eten, relaxen
Wensen dochter van 10: zwemmen (ook met NL kinderen als dat mogelijk is) in rivier, zee of zwembad
Wij : kleinere campings, niet van die resorts, evt. op loopafstand van dorpje waar je lekker kunt eten, mooie routes

Ik heb wel onder de knop reisverslagen gekeken, maar zou t niet makkelijker zijn dit op landen te verdelen? Of zoek ik op de verkeerde manier?
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door cjoosten »

In de buurt van Krka zijn 2 heel goedkope campings. Eigenaren zijn al aan het zwaaien als je er langs rijdt.

Als je vanaf de snelweg naar Krka rijdt dan kom je er langs. Naam weet ik niet meer.

Overigens bij de grote waterval in Krka mag je zwemmen. neem dus je zwemspullen mee als je er naar toe gaat.
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door koopspijker »

Adriatik Coral 680SP schreef:Om dit topic weer een beetje omhoog te stuwen :) het volgende:


Dus tips over kleine rustige plekken zijn zeer welkom !

bvd
Obrovac : Am Wasserfall
kijk eens in de omgeving van Sveti Filip i Jakov (omgeving Zadar) . Daar verhuurt bijna iedereen een plekje in zijn tuin.........
Of autokamp Skovrdara op noordpunt van eiland Pag.
of zuidelijker, omgeving Dubrovnik, in Mlini en Kupari vind je kleine, rustige campings. Wij waren er in het hoogseizoen...........
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door de hoekies »

cjoosten schreef:In de buurt van Krka zijn 2 heel goedkope campings. Eigenaren zijn al aan het zwaaien als je er langs rijdt.

Als je vanaf de snelweg naar Krka rijdt dan kom je er langs. Naam weet ik niet meer.

Overigens bij de grote waterval in Krka mag je zwemmen. neem dus je zwemspullen mee als je er naar toe gaat.
Die camping heet Camp Marina ,is simpel met nieuw sanitair en gebruik wi-fi voor €12,- per nacht, zij ziet je aankomen en gaat op de weg staan om je uit te nodigen

Afbeelding

zwemmen kan /mag inderdaad tot de lijn en je bent nooit de enigste

Afbeelding
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Anja & Henk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
Locatie: Wijhe

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door Anja & Henk »

Wij willen voor het eerst naar Kroatië. We vertrekken donderdagavond en hopen 12 mei weer thuis te komen. Ik ben benieuwd hoe ver we komen want we willen naar het eiland Krk en ook naar de watervallen bij Krka. Zullen de meeste campings al open zijn? Of kunnen we ook bij een boerderij aankloppen of we op zijn erf mogen staan?
Wij rijden in een Hymer 544, bj 1996
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door truus53 »

Hallo allemaal,

Even nog een paar vraagjes voor ons vertrek. Heb hier een aantal mooie foto's gezien dus ben erg benieuwd!

1. Ik twijfel over de "start" van onze route. Starten bij de kust en eindigen bij plitvic of starten bij plitvic?

optie 1: Via Zagreb richting plitvic, zadar, krka, paklenica en weer omhoog langs kust.

Optie 2: Via Zagreb plitvic, dan richting kust (senje of lager krasno polja, maar is die weg goed om te rijden?), paklenica, zadar, krka en dan weer omhoog (dat omhoog zal dan wel snelweg worden, anders rijden we 2x t zelfde)

Optie 3: Via Rijeka kustlijn naar beneden tot aan krka of verder en dan weer omhoog naar plitvic

Misschien nog trogir erbij pakken maar dat ligt aan de tijd..
ckonings
Berichten: 4
Lid geworden op: di 02 jul 2013, 11:32

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door ckonings »

leuke route lijkt me, ik ben van plan om volgend jaar naar kroatie te gaan!
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door de lasertjes »

Ik zou kiezen voor optie 1 of
optie 2 maar dan vanaf krka weer terug naar Zadar via Rab omhoog dan pont naar vasteland en weer verder via kust naar Rijeka.
Sabina
Gebruikersavatar
gerrit en corine
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 09 nov 2008, 15:43

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door gerrit en corine »

Hoi, volgens mij route 1. Je kunt tussen Zadar en Krka ook overnachten op camping jazina bij Tisno. Of op het eiland murter. Vanaf Jazina is het te lopen naar het dorp. Halverwege zit aan het water een restaurant waar zeer goed te eten is. Antonio heet het.
Vanaf Tisno is het niet heel ver meer naar KrKa en je kunt op de camping goed zwemmen tot aan een zwemlijn.
Je kunt op de terugweg ook net voorbij Zadar bij Paklenica de kustweg pakken richting Rijeka. Wij hebben het nog niet gedaan omdat de kids dat niet zo interesseert en we met een boottrailer rijden. Maar we gaan dat beslist doen, want we horen van de Duiste gasten bij ons op de camping dat dat erg mooi is. Prachtige uitzichten.
dream it, wish it, do it!!
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door Will »

Wij gaan dit jaar via Zwitserland en Italie naar Kroatië.
Het is overigens niet zo ingewikkeld in Kroatië het is eigenlijk een lange kustweg waar alles langs ligt.
Wij gaan nu voor de vierde keer.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Guus-Kitty
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 20:27
Locatie: ALMERE

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door Guus-Kitty »

Heb wel eens begrepen, dat de heenweg lastiger is dan de terugrit via de kustweg en dat men daarom vaak heen een andere route kiest........ :shock:
ADRIA compact SL, automaat met 3l IVECO motor. Bouwjaar 2009.
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!
Gebruikersavatar
jphoto
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 21:07
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Rondreis Kroatie



Bericht door jphoto »

Zie onze reis naar Kroatië van dit jaar

de route:

http://www.camperphoto.nl/kroatie-2013/ ... avelmap-2/

De overnachtingsplaatsen zijn ook beschreven.

Verder een fotoverslag van de diversen plaatsen

http://www.CamperPhoto.nl

mvgr.

Jelle
Plaats reactie