Gaan we naar Zuid-Italie?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Marianne-Matty
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 16:39

Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door Marianne-Matty »

Een nieuw camperjaar en volop plannen. We hebben reeds reizen gemaakt naar noord en zuid Italië maar het zuiden van Italië is helemaal nieuw voor ons. Wie heeft er goede tips en/of ervaringen voor ons?
Bedankt alvast en ook veel plezier met het maken van plannen.
M&M
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Gaan we naar zuid Italië?



Bericht door de hoekies »

Ik heb een tip mits je er nog niet bent geweest en dat is Pompei .
Een geweldige ervaring om de "verloren stad "te bezichtigen , ideaal vanuit camping zeus te doen op loopafstand .
Kun je je camper laten staan tussen de sinasappelbomen
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

Re: Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door Agnes »

Hallo,

We zijn reeds tot Zuid-Italië gereden. Namelijk Campanië, Puglia en een stukje Basilicata. Dit voorjaar trekken we opnieuw naar deze regionen en bezoeken we ook Calabrië.
Jammer genoeg is mijn reisverslag nog niet gemaakt. Maar mijn reisverslag naar Pompeii (was verste punt) is bijna klaar. Wanneer trekken jullie naar ginder? Indien het niet te vlug is zullen deze verslagen misschien klaar zijn. Anders wil ik wel een korte samenvatting geven.
En...wat wil je dan voornamelijk weten. Wat te bezoeken, overnachtingsplaatsen???
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
kosmopoliet
Berichten: 168
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 21:27
Locatie: Wervershoof
Contacteer:

Re: Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door kosmopoliet »

Als je naar het zuiden gaat vergeet vooral Paestum niet, zeker zo indrukwekkend als Pompei.
In dit reisverslag naar Sicilië http://www.chieldegraaf.eu/index.php/sicilie-2001 vindt je misschien wat aanvullende informatie.
Is wel van 2001 dus niet bijster actueel meer.
Goeie reis.
Chiel.
Doe veel dingen met mate maar geniet volop.
Mijn reisverslagen staan op www.chieldegraaf.nl
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door freedom2 »

DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door DHM »

Vorig jaar zaten wij in Calabrië op een boeren cp, voor een klein bedrag eet je daar ook echt Italiaans zoals je in films ziet.
Kijk maar eens op http://www.agriturismoacampora.it en vergeet je wandelschoenen niet !!

gr.Diederik
Gebruikersavatar
fransfit
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 14:53
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door fransfit »

Wij zijn vanaf de pont naar Sicilie alleen maar langs de kust naar beneden/oost/boven gereden en hebben een onvergetelijke tijd gehad, zoveel heerlijke plekken aan de zee voor het uitzoeken. Groet van Frans.
Te Koop 70m2 bungalow op park wat hele jaar open is.

http://Grootslag-372.jouwweb.nl
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door DHM »

Frans, wij hebben vanaf sicilië vorig jaar de westkust en soms het midden van het land naar huis gereden op aanraden van veel duitse camperaars.
De reden was dat de oostkust dus de adriatische kant geheel bezaaid lag met plastic afval.
Klopt dit? wat was jullie ervaring?

gr. Diederik
Gebruikersavatar
Piet Liberty
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 25 apr 2005, 21:47

Re: Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door Piet Liberty »

Wij zijn 4 keer op Sicilie geweest. Prachtig eiland, ga ook het binnenland in. Zeer mooi plekken, aardige mensen. Wat ik wel mee wil geven blijf op de hoofd of doorgaande wegen. Zelf de fout gemaakt om de kleine straten in te gaan. Dan sta je goed vast. Heb geen haast om ergens te komen.

Gr veel plezier
Gebruikersavatar
tpas
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 29 okt 2008, 19:33

Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door tpas »

Zeker ook Paestum doen!! Je kan daar bij een Mozarella boer staan, bijna tussen de buffels, met de lekkerste Mozarella die wij ooit op hebben.
Ook Sicilie is echt een aanrader.
Gebruikersavatar
fransfit
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 14:53
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door fransfit »

In mijn beleving begon het plastic pas zo rond Ancona en dan bedoel ik de enorme hoeveelheid plastic strandmeubilair. De Duitsers van je advies begrijp ik niet. We hebben daar honderden km kust gereden en er waren volop staplekken aan een prachtige zee meestal op kiezestranden, eenvoudige dorpjes, veel eten te koop, min of meer, langs de weg. Afvalplastic hebben we niet méér gezien dan overal op plekken waar weinig mensen komen. Wij zijn bij Ancona niet via binnenland verder omhoog gegaan maar de volgende keer doen we dat wel. Tot het deltagebied van de Po vonden wij het niet zo leuk en veel te druk op veel te kleine en smalle wegen. De Po delta vonden we daarentegen bijzonder mooi en interessant, we hebben er uitgebreid rondgeneust en een heerlijke tijd gehad, daarna was het ook weer over met het mooie en rustige. Nee, geef ons maar het ondebeen van Italie. En Sicilie vonden we ook heel mooi, absoluut meer dan de moeite waard.
Te Koop 70m2 bungalow op park wat hele jaar open is.

http://Grootslag-372.jouwweb.nl
Marianne-Matty
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 16:39

Re: Gaan we naar Zuid-Italie?



Bericht door Marianne-Matty »

Hallo Chiel,
Mede door jouw informatie hebben een heel mooie trip gemaakt door zuid Italie. Paestum, bij de monzarella boerderij was echt super gezellig.
Bedankt en een campergroet van ons.
Marianne en Matty.
Plaats reactie