Picos de Europe

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Constant
Berichten: 178
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 23:06
Locatie: Sint Oedenrode
Contacteer:

Picos de Europe



Bericht door Constant »

Ik wil al jaren naar de Picos de Europe maar aangezien mijn zoon gehandicapt is nooit gedaan. Hij kan wel korte afstanden lopen maar voor langere afstanden moet hij in een rolstoel. Kan iemand aangeven of wandelroutes in de Picos ook met een rolstoel te doen zijn?

Groeten,
Constant
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Picos de europe



Bericht door Zwerfsteen »

Als ik het mis heb moeten anderen me maar verbeteren maar volgens mij is de Cares kloof heel goed te doen met een rolstoel.
Het is alweer wat jaren geleden dat ik er ben geweest en ik moet dus in mijn herrinering graven.
Wij liepen deze kloof destijds met jonge kinderen en het pad was volgens mij nagenoeg vlak.

http://home.planet.nl/~bruit024/wandele ... ares_l.htm

Op het internet kwam ik dit album met afbeeldingen van deze kloof tegen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=NBMBFS3R
Groet,
Leny en Pieter
Fermo
Berichten: 109
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 22:20
Locatie: Eindhoven

Re: Picos de Europe



Bericht door Fermo »

Beste Constant,

Ik neem dat je bedoeld Picos de Europa (in het spaans)

We zijn er afgelopen jaar geweest. Aanrader is de camping in Potes la Viorna vanwaar je trips kunt maken met de Camper naar Fuente De. Met de kabelbaan ga je omhoog en kun je afhankelijk van de gekozen route kiezen voor een lange of korte wandeling. Je kunt er ook voor kiezen om boven met de Jeep mee te gaan die je naar een hotel hoog in de bergen brengt. Hier kun je overnachten en volgende dag wordt je weer met de Jeep naar beneden gebracht.

Groet, Fred
FIAT DUCATO 2.8 JTD - Burstner A530
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Picos de europe



Bericht door Rotec 590 »

Zwerfsteen schreef:Als ik het mis heb moeten anderen me maar verbeteren maar volgens mij is de Cares kloof heel goed te doen met een rolstoel.
Met een camper is de weg wel erg stijl naar beneden toe richting de kloof.
Wij hebben dat destijds met de Ducato 2,5D niet aangedurft en zijn gaan lopen naar de kloof.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Raf
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 18:54
Locatie: Belgie (west-vlaanderen)
Contacteer:

Re: Picos de Europe



Bericht door Raf »

Constant schreef:Ik wil al jaren naar de Picos de Europe maar aangezien mijn zoon gehandicapt is nooit gedaan. Hij kan wel korte afstanden lopen maar voor langere afstanden moet hij in een rolstoel. Kan iemand aangeven of wandelroutes in de Picos ook met een rolstoel te doen zijn?

Groeten,
Constant
Of er veel wandelroutes zijn die geschikt zijn voor rolstoelgebruikers weet ik niet meer en ik heb er ook niet zo opgelet,
maar neem eens een kijkje op onze site, onder reisversagen 2005.
Groetjes
Raf

http://www.opwegmetdecamper.be/
ab
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:55
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Picos de Europe



Bericht door ab »

Voor een verslag van vorig jaar oktober zie mijn website...heb trouwens niet zo van het wandelen dus over hier kan ik niets van zeggen.

http://www.campersiteabkoomans.nl

gr.

Ab
Kijk voor onze reisverslagen op www.campersiteabkoomans.nl
Eddy en Nancy
Berichten: 381
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 8:25
Locatie: España + België
Contacteer:

Re: Picos de Europe



Bericht door Eddy en Nancy »

Antwoord komt waarschijnlijk veel te laat maar toch : wij hebben vandaag de wandeling door de kloof (Garganta del Cares) gemaakt, deze is ABSOLUUT NIET GESCHIKT voor mensen in/met een rolstoel ! Maar wel heel mooi.

Eddy
groetjes van Eddy, Nancy en Macho

http://www.hetvervolg.xyz
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Picos de Europe



Bericht door De Boer op toer »

Hallo Eddy,

Waar zij jullie de wandeling gestart?
Zijn jullie met de camper naar de startplek gereden?
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Eddy en Nancy
Berichten: 381
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 8:25
Locatie: España + België
Contacteer:

Re: Picos de Europe



Bericht door Eddy en Nancy »

Wij zijn gestart en geëindigd in Poncebos. Met de camper is er absoluut niet te parkeren in de weekends. De weg loopt dood en werkelijk overal staan wagens geparkeerd, zodat keren niet mogelijk is. Wij staan op de camping in Avin en zijn met een taxi naar de kloof gereden want op openbaar vervoer kan je hier niet rekenen. Ik heb op mijn blog net het hele verhaal gezet.

Eddy
groetjes van Eddy, Nancy en Macho

http://www.hetvervolg.xyz
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Picos de Europe



Bericht door Rotec 590 »

Eddy en Nancy schreef:Wij zijn gestart en geëindigd in Poncebos. Met de camper is er absoluut niet te parkeren in de weekends. De weg loopt dood en werkelijk overal staan wagens geparkeerd, zodat keren niet mogelijk is. Wij staan op de camping in Avin en zijn met een taxi naar de kloof gereden want op openbaar vervoer kan je hier niet rekenen. Ik heb op mijn blog net het hele verhaal gezet.

Eddy
Een hele goede tip: taxi. :thumbup:
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

Re: Picos de Europe



Bericht door Agnes »

Eddy en Nancy schreef:Wij zijn gestart en geëindigd in Poncebos. Met de camper is er absoluut niet te parkeren in de weekends. De weg loopt dood en werkelijk overal staan wagens geparkeerd, zodat keren niet mogelijk is. Wij staan op de camping in Avin en zijn met een taxi naar de kloof gereden want op openbaar vervoer kan je hier niet rekenen. Ik heb op mijn blog net het hele verhaal gezet.

Eddy
Wij zijn ook gestart in Poncebos en stonden op de kleine parking bijna op het einde van de doodlopende weg. Als je zorgt dat je 's avonds aankomt heb je alle plaats. Wij hebben daar heel rustig overnacht. Wij zijn daar in de namiddag aangekomen en hadden dus geluk dat er nog een plaatsje was.
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Plaats reactie