Guedelon: ze bouwen een fort!

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Ben en Ingrid
Berichten: 967
Lid geworden op: di 11 jul 2006, 11:30
Locatie: Beek-Berg en Dal
Contacteer:

Guedelon: ze bouwen een fort!



Bericht door Ben en Ingrid »

Bekijk onderstaande link.
http://www.guedelon.fr/de/abenteuer-guedelon_01.html


Wij zijn hier wezen kijken. Dit is een geweldig bouwspektakel. Zeer interessant.
Zijn hier al eens forumleden geweest?
Groet Ingrid.

Don't follow me, I'm lost too.

Hymer B 584 (2004).
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Guedelon, ze bouwen een fort.



Bericht door durisotti »

Ik heb op de duitse TV hier eens een documentaire over gezien, staat nog op het verlanglijstje voor een bezoek.
patrick_carla
Berichten: 13
Lid geworden op: di 02 aug 2011, 12:05

Re: Guedelon, ze bouwen een fort.



Bericht door patrick_carla »

Wij zijn er in 2006 geweest en het is echt de moeite om te gaan bezoeken.
een echt huzarenstukje wat die mensen aan het doen zijn daar. :bow:
Onze reisverslagen
Onze GPS-tracks

Je komt nooit op je bestemming als je alleen op zonnige dagen reist.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Guedelon, ze bouwen een fort.



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik lees het net, interessant.
Heb net gekeken en zit er 184 km vanaf.
Ga er morgen dus een bezoekje brengen.

Bedankt voor de tip.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
mattiebentum
Berichten: 12
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 11:16
Locatie: Noord Brabant

Re: Guedelon, ze bouwen een fort.



Bericht door mattiebentum »

@ hoofdnoorman

Misschien dat je dit nog leest voordat je morgen, eigenlijk vandaag, gaat. Het is echt aan te raden om tussen 10 half 11 er te zijn. Wij zijn er vorig jaar geweest en wij waren er rond die tijd en toen was de parkeerplaats al voor 2 derde gevuld. Toen we eruit kwamen was de parkeerplaats vol en stond er langs de doorgaande weg aan beide kanten ongeveer 500m aan geparkeerde auto's in de berm.

Maar het was echt de moeite waard, je kunt mooi zien hoe ze alles maakte in die tijd bijv. steen, touw etc.

Toen wij er waren hadden ze de achterste twee torens bijna klaar, ben eigenlijk wel benieuwd hoever ze nu zijn, in ieder geval zal het geen verloren dag zijn als je er naartoe gaat,

Gr, mathijs
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Guedelon, ze bouwen een fort.



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb het dus nog wel gelezen. Nu kwart voor één 's nachts. Je kunt dus wel nagaan dat ik dus morgen daar zeker niet op tijd ben. Rond die tijd denk ik eens aan opstaan,als ik niet het bed uitzweet. En dan nog dik 3 uur rijden?
Nee, als het daar te druk is, ga ik daar gewoon overmorgen kijken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Guedelon, ze bouwen een fort.



Bericht door jepebe »

Erg leuk, we waren hier in 2009. Met alleen middeleeuwse technieken wordt een kasteel gebouwd. Je kunt smeden, houtbewerkers, kledingmakers en een keuken aan het werk zien, en natuurlijk hoe alles gebouwd wordt.

WE stonden op de camperplaats van Saint Fargeau, en fietsten erheen. Goed te doen, mooi tochtje door de bossen en landerijen. In Saint Fargeau, een leuk stadje, is ook een 'echt'kasteell, waar je een leuke rondwandeling doorheen kunt maken. De kapconstructie van eikenhout was indrukwekkend, vooral als je er onderdoor mag lopen over de vliering. Er is een groot 'son et lumiere'spektakel. Omdat ons kind er te jong voor was hebben we dat gemist. De camperplaats beviel ons goed. Soms is er 's morgens markt, daar kun je dan lekker inkopen doen., Saint Fargeau heeft ook een boerderij die bij het kasteel hoort, erg leuk voor jong en oud.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Guedelon, ze bouwen een fort.



Bericht door Hoofdnoorman »

mattiebentum schreef:@ hoofdnoorman

Misschien dat je dit nog leest voordat je morgen, eigenlijk vandaag, gaat. Het is echt aan te raden om tussen 10 half 11 er te zijn. Wij zijn er vorig jaar geweest en wij waren er rond die tijd en toen was de parkeerplaats al voor 2 derde gevuld. Toen we eruit kwamen was de parkeerplaats vol en stond er langs de doorgaande weg aan beide kanten ongeveer 500m aan geparkeerde auto's in de berm.

Maar het was echt de moeite waard, je kunt mooi zien hoe ze alles maakte in die tijd bijv. steen, touw etc.

Toen wij er waren hadden ze de achterste twee torens bijna klaar, ben eigenlijk wel benieuwd hoever ze nu zijn, in ieder geval zal het geen verloren dag zijn als je er naartoe gaat,

Gr, mathijs
Mou Mathijs, ze zijn niet opgeschoten hoor! Misschien is het weer afgebroken?
Ene achterste toren is halfweg en de andere driekwart. Wel is het gebouw erin helemaal klaar.

Desalniettemin een bijzondere ervaring.

Kon de camper op de parking kwijt, dankzij de regen. Was er om twee uur en had alles om kwart over vier bekeken. Maar ja, ik ben alleen en een aantal dingen ken ik wel. Zo heb ik zelf vroeger nog aan een ouderwetse lijnbaan gestaan.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
mattiebentum
Berichten: 12
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 11:16
Locatie: Noord Brabant

Re: Guedelon, ze bouwen een fort.



Bericht door mattiebentum »

O dan waren ze in mijn herinnering toch verder dan de werkelijkheid.

Wij konden vorig jaar bij de ene toren, rechtsachter, helemaal omhoog klimmen en dan via het midden gedeelte naar de andere toren, linksachter, lopen. Ze waren toen bezig met het dak.
De Grote Zwerver
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:51
Locatie: Evergem

Re: Guedelon, ze bouwen een fort.



Bericht door De Grote Zwerver »

Kijk eens naar mijn blog en klik op PPS guédelon
jacky1
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 12:30
Locatie: Apeldoorn

Re: Guedelon: ze bouwen een fort!



Bericht door jacky1 »

Goedenmorgen,ik heb een vraag.

Wij willen dit jaar een kijkje gaan nemen bij het Fort. Nu is mijn vraag is daar een Camperplaats.

En zijn mijn gegevens corect dat het deze coördinaten zijn N 47.58244 E 03.15493

B.v.d. Willem
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Guedelon: ze bouwen een fort!



Bericht door Hoofdnoorman »

Ja, op ongeveer 4 km afstand is daar een camperplaats.
Het zit bij het dichtsbijzijnde dorpje naast de begraafplaats op het terrein van de Brandweer. Officieel zijn er (ik meen als zodanig ingericht) 6 plaatsen. Maar het veld is dusdanig groot dat er wel 20 campers kunnen staan. Vanzelfsprekend ruimte vrijhouden voor de uitruk.
's Avonds rond acht uur komt de burgemeester langs een papieren tas met folders brengen en een hartelijk woord van welkom. Als je in de weg staat geeft hij aan dat je moet even iets moet verzetten. Aan de overzijde rand begraafplaats kun je water innemen en afstorten.
Supervriendelijk allemaal.
De ruimte zelf is niet zo speciaal. Het is een gemeenteterreein en daar liggen verkeersborden, grind, etc etc.

Op de parkeerplaats van het fort is een speciaal gedeelte uitgeruimt voor campers. Dit ivm de manouvreer ruimte. Echter, wees er op tijd bij. Als het vol is moet je een eind lopen, want parkeren aan de doorgaande weg is ten strengste verboden. Jouw coördinaten zitten aan het eind van de parking.
Deze coördinaten bij de ingang voor de campers. N 47.581194 E 3.155619

Deze link wijst je de weg.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jacky1
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 12:30
Locatie: Apeldoorn

Re: Guedelon: ze bouwen een fort!



Bericht door jacky1 »

Hoofdnoorman, Bedankt

Willem.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Guedelon: ze bouwen een fort!



Bericht door Hoofdnoorman »

Doar hej'et veur. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie