Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door KTManiac »

Zow, nu zo'n anderhalve week onderweg in Noorwegen en vanaf Kristiansand via de westkant omhoog aan het rijden.
We zitten nu in Kristiansund en gaan weer zo'n beetje door het midden-westen afzakken richting Kristiansand of Oslo. (Dat zien we onderweg nog wel)
Volop genieten hier, het weer is de na wat regen de eerste dagen nu heerlijk en de vooruitzichten zijn ook niet verkeerd. :thumbup:

Hieronder onderweg naar de Geiranger, op de 258 tussen Hjelle en Grotli.
Schitterend weggetje, d'r wordt overal geroepen over de Trollstigen, maar die vond ik echt een deceptie na de 258.
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 829
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door De Boer op toer »

Wij zijn helaas weer thuis van 4 weken Zweden en Noorwegen.
De Boer op toer
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
winger66
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 19:08
Locatie: Zaanstreek

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door winger66 »

Schitterend vakantie verhaal met mooie foto's.
Gr Peter en Alexandra
Miertje
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 18 aug 2010, 3:12
Locatie: Aadorp

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Miertje »

a.de.boer; prachtige foto's. Ik heb genoten! Dank.
Het is veel belangrijker om geïnteresseerd, dan interessant te zijn.
Gebruikersavatar
Rini
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:37
Locatie: Terneuzen

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Rini »

Mooi verslag gelezen en mooie foto's er bijvan de Boer op toer.
We zouden dit jaar ook naar Zweden gaan maar wegens fam omstandigheden ging het niet door.
Maar volgend jaar zullen we zeker gaan.

Groetjes Rini
Twee weten meer dan een.
Gebruikersavatar
winger66
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 19:08
Locatie: Zaanstreek

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door winger66 »

Over ongeveer 2 1/2 week is het zover, dan gaan we weer naar Zweden, dit keer ook als Geocachers. Ik kan wel zeggen dat ik eraan verslaafd ben geraakt. Vanaf begin mei begonnen en vandaag mijn 76e cache in een boom gevonden, dus neem ik ook mijn klimspullen mee voor als ik daar in een boom moet klimmen. We gaan de wildernisroute volgen die Aloys in zijn campersite vermeld heeft http://www.campersite.nl/bestemmingen/s ... sroute.php

Ditmaal hopen we het zonder pechgeval te ondernemen, we houden jullie middels deze pagina op de hoogte en hopen dat andere camperaars dit ook weer gaan doen. Ik heb vrijdag nog een usb preypaid stick van T Mobile gekocht om wat vaker van het internet gebruik te kunnen maken, zeker erg handig voor het geocachen :P
Gr Peter en Alexandra
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door de hoekies »

Wij zjn nu in Karlstad , onze trip rondje Denemarken en zuid Zweden tot nu toe is te lezen op onze site
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
winger66
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 19:08
Locatie: Zaanstreek

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door winger66 »

Duidelijk verslag Peter, prettig om te lezen.

Dank je en we blijven jullie volgen :thumbup:
Gr Peter en Alexandra
Gebruikersavatar
winger66
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 19:08
Locatie: Zaanstreek

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door winger66 »

Wij zijn al 14 dagen onderweg in Zweden en ik wou een reisverslag maken om af en toe op het forum te plaatsen maar de accu van mijn laptop houdt het niet langer dan 1 uur vol.
Omdat we vaak “wild” staan heb ik dus geen walstroom tot mijn beschikking en het duurt lang voordat de accu onderweg opgeladen is middels een omvormer.
We hebben de wildernisroute gereden welke Aloys op zijn webpagina vermeld heeft. Met een dongel van T Mobile hadden we daar over het algemeen geen internet bereik alleen op de picknickplaats in Malgovic. Wel kon ik af en toe op facebook een klein verslag met enkele foto’s plaatsen en een paar geocaches opzoeken maar dan hield het echt wel op met mijn laptop.

Als we eind juli thuis zijn dan werk ik het reisverslag met een paar foto’s uit, jammer maar het is niet anders. Op het moment staan we op een camping in Lungsund met walstroom en internetbereik dus kan ik het nu wel plaatsen.

Het is hier gemiddeld een graadje of 23 lekker weer dus.
Gr Peter en Alexandra
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Lieke »

Hoi Winger,
Wij staan nu vlakbij Oskarshamn (op de plek die de Hoekies hadden genoteerd, echt prachtig!) en gaan ruwweg via Västervik, Vimmerby, etc in westelijke richting.
We internetten met een mifi, dus als je ons vindt, kan je meesurfen.8-) NB de vuilste camper met NL kenteken is die van ons. :grin:
Gr René en Lieke

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Gebruikersavatar
winger66
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 19:08
Locatie: Zaanstreek

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door winger66 »

Lieke,

Sorry dat ik nu zo laat reageer :oops: Dat kwam omdat ik te weinig beltegoed op mijn internetstick had gezet met het idee eerst uitproberen daarna onderweg opwaarderen. Ik had 2 weken internet en toen was het op. Kom ik er achter dat ik de e@dentifider van de bank thuis had laten liggen en om sms op te waarderen had je hem ook nodig.

Van de week druk bezig geweest met geocaching en de camper weer opruimen. In het centrum van Amsterdam wemelt het deze maand van de event caches i.v.m. de 31 days of geocaching, deze duren maar een kwartier. Als er iemand in geïnteresseerd is dan zoek ik even de codes op. Zaterdag is er zelfs een bikecache bij het Rijksmuseum van een half uur.

Ik heb dus ook nog geen tijd gevonden voor de foto's maar wat in het vat zit verzuurd niet zeg ik maar.

Groeten Peter
Gr Peter en Alexandra
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Aloys »

Wij staan op dit moment in Västervik op de kade, we zijn op de terugweg.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door gijsenbep »

KTManiac schreef:Zow, nu zo'n anderhalve week onderweg in Noorwegen en vanaf Kristiansand via de westkant omhoog aan het rijden.
We zitten nu in Kristiansund en gaan weer zo'n beetje door het midden-westen afzakken richting Kristiansand of Oslo. (Dat zien we onderweg nog wel)
Volop genieten hier, het weer is de na wat regen de eerste dagen nu heerlijk en de vooruitzichten zijn ook niet verkeerd. :thumbup:

Hieronder onderweg naar de Geiranger, op de 258 tussen Hjelle en Grotli.
Schitterend weggetje, d'r wordt overal geroepen over de Trollstigen, maar die vond ik echt een deceptie na de 258.
Afbeelding
Machtig mooi weggetje KTManiac is dat ,ben er dit jaar niet aan toe gekomen vanwege de nieuwe hobby in Noorwegen ,VISSEN , heb nooit geweten dat het zo verslavend kon werken dat gegooi met zo'n kunstvisje .
Moet nu noodgewongen komende zaterdagavond met onze kids en kleinkinderen aan de bbq de laatse 13 makrelen en kabeljauws op maken ,er zijn ergere dingen in het leven ,maar de hengel blijft in de camper i.i.g
Grortjes Gijs die wou dat hij nog in noorwegen zat.
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door KTManiac »

gijsenbep schreef:Machtig mooi weggetje KTManiac is dat ,ben er dit jaar niet aan toe gekomen vanwege de nieuwe hobby in Noorwegen ,VISSEN , heb nooit geweten dat het zo verslavend kon werken dat gegooi met zo'n kunstvisje .
Moet nu noodgewongen komende zaterdagavond met onze kids en kleinkinderen aan de bbq de laatse 13 makrelen en kabeljauws op maken ,er zijn ergere dingen in het leven ,maar de hengel blijft in de camper i.i.g
Grortjes Gijs die wou dat hij nog in noorwegen zat.
Vissen, dat moet ik echt nog 's leren Gijs.
Zag d'r regelmatig mensen lekker op d'r gemakkie 's avonds aan een fjord of meer voor hun camper een hengeltje uitgooien.
Vissen heeft me nog nooit echt getrokken, maar zo op vakantie je eigen eten vangen lijkt me wel wat.

Binnenkort me maar 's uit laten leggen hoe ik 't beestje van het haakje af krijg en 'm zover schoon krijg dat 'ie na een kort verblijf op de skottelbraai voor consumptie gereed is. :D
Hengeltje uitgooien zal me nog wel lukken, maar zodra 'k beet heb is 't paniek..... ;;-)

Groet, Etienne die zeker weer naar Noorwegen gaat maar binnenkort eerst maar weer 's Noord-Italie gaat verkennen.
Plaats reactie