Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
fransvd
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 sep 2006, 15:30
Locatie: Nijmegen

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door fransvd »

Wij zijn nu 3 weken thuis na 8 weken Denemarken, Zweden en Noorwegen. Moesten door familie omstandigheden 2 weken eerder versneld terug naar huis. Maar de bergen en de rust beginnen weer te trekken, dus wie weet
Groet Frans.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smuggler
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 24 mei 2013, 18:20
Locatie: 't Fean

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Smuggler »

net terug :( van onze 'maiden trip' door Zweden en klein stukje Noorwegen, 't campertje heeft het zeer goed gedaan! 1:5 benzine dat wel, maar dat wist ik vooraf :roll:
een paar nachten wild gestaan, dat zijn de mooiste momenten. leuke reacties op de camper gehad, zelfs een duim plus claxon van een trucker!
ik vond Denemarken erg duur, met name de campings twee keer zo veel als in Zweden. brandstof is weer iets goedkoper in Dk.
op voorhand wilden we een groter stuk Noorwegen doen maar de prijzen daar hebben ons terug naar Zweden gebracht, €2,25 voor een liter benzine is te gortig.

Afbeelding


is hier een plek waar leuke plekjes gedeeld kunnen worden?

groet, Jacco.
as it net syle wol, moat men lawjearje.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door rob2 »

net terug :( van onze 'maiden trip' door Zweden
Wij ook ! misschien een minder spectaculaire natuur dan Noorwegen ( waar ik 3x ben geweest )
maar wat een fijn land is Zweden.
We hebben Zweden beleefd als een land met aardige mensen, met humor. Er is heel veel te zien,
we hebben supermooi weer gehad ( in Noorwegen veel regen )
Je kan er heerlijk eten, mooie natuur...tja superlatieven genoeg.
Misschien 1 nadeel, we moeten wel terug :-B het land is zo groot.
Vooraf het plan om misschien wel tot Stockholm te gaan.
Uiteindelijk hebben we een rondje zuidkust en Öland gemaakt en "moesten" we bij Västervik
oversteken naar de Westkust, want ik moet vandaag weer werken.....

zomaar 2 mooi camperplaatsen ( met in ieder geval dank aan Aloys & Femma's site :thumbup: )

Afbeelding
ergens op Öland

Afbeelding
een plekje bij Simrishamn
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
nummer36
Berichten: 413
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 19:40
Locatie: Pernis
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door nummer36 »

Leuk om jullie verhalen te lezen ik ga mij voorbereiden voor Zweden volgend jaar te doen, kijken of we over varen of via de bruggen rijden. Als ik vragen heb horen jullie mij wel het lijkt mij een fantastisch land
Groetjes van Brenda en een poot van kleine Max.

Kijk ook op http://www.effeweg.net hij is weer aangepast op 18 april 2016
Afbeelding Afbeelding
christine1
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 23 feb 2011, 20:19
Locatie: zutphen
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door christine1 »

We zijn 3 juni vertrokken uit Nederland en hebben ruim 5 weken de tijd om heen en terug te rijden naar de Lofoten. We zijn voor het eerst met de veerboot naar Zweden gevaren (de vorige keren hebben we de brug genomen). Omdat we zoveel mogelijk op de Lofoten en de VEsteralen willen zijn, zijn we zo snel mogelijk door Zweden gereden, via de E45 tot Storuman en vanaf daar doorgestoken naar Mo I Rana in Noorwegen. In Bodo hebben we de veerboot naar Moskenes genomen. We staan nu in Fredvang aan de Noorse zee.

Voor wie wil zijn we te volgen via http://christinedaaleman.jouwweb.nl

Groet Christine en iedereen heel veel mooie camperreizen
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Aloys »

Hoi Christine, heb net je hele verhaal gelezen, erg leuk!

Voor camperplekken op Lofoten en Vesteralen zie ook:
http://www.campersite.nl/bestemmingen/s ... ofoten.php
http://www.campersite.nl/bestemmingen/s ... eralen.php

Wij vonden de Vesteralen ook erg mooi, mooie camperplekjes ook!
Veel plezier, goede reis!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
christine1
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 23 feb 2011, 20:19
Locatie: zutphen
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door christine1 »

Hallo Aloys,
Ik heb jouw camperadressen keurig uitgeprint bij al mijn reispapieren. Ook op onze vorige reis door Zweden en Noorwegen zijn ze van dienst geweest. Het is alleen jammer dat steeds meer mensen er gebruik van maken :( , bij sommige plekken staat nu expliciet een bordje dat je er niet meer met een camper mag overnachten. Maar toch bedankt want het heeft ons al op mooie plekken gebracht of geïnspireerd om zelf op zoek te gaan.

Groet Christine en jullie ook weer heel veel camperplezier!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45217
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door thole »

Erg leuk geschreven jullie reisverslag Christine, we blijven het volgen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Leo van Houtert
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:23
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Leo van Houtert »

Wij zijn op 13 juni uit Holland vertrokken richting Denemarken, daar hebben we een aantal leuke en mooie camperplekken aan gedaan. Vanuit Hirtshals naar Kristiansand de overtocht gemaakt en op een aantal schitterende camperplekken, en veel vrij gestaan onderweg. Ook een tweetal campings bezocht voor de was en nu staan we in Lodingen na in Bodo de boot naar Moskenes genomen te hebben. Wat een geweldige mooie natuur en wat een mooie overnachtingsplekken op de Lofoten. We weten het nog niet zeker, of de boot hier naar de Versteralen, of richting Narvik en dan vanuit Zweden weer langzaam afzakken naar beneden. We gaan eerst het Nederlands elftal zien winnen hier en dan nog een nachtje hier en dan maar eens kijken wat we gaan doen. Wat mij wel verwonderd is dat we nog steeds tv kunnen kijken via Astra met de Cap710. Misschien nog iemand leuke tips? Wij houden ons aanbevolen. Hebben ook net als vorig jaar een prepaid kaartje gekocht van NetCom voor de Ipad van 3 Gb en dat gaat uit de grote kunst, de kosten hiervan zijn omgerekend een €40 voor één maand internetten, vaak 3G soms 4G en ook wel eens een E wat dan een trage verbinding is. Hier in Lodingen een mooie snelle 3G verbinding.
Groeten vanuit een zonnig met een stralende blauwe hemel en 23C op de Lofoten
FRANKIA I590
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Aloys »

Wij staan nu aan het begin van rijksweg 17, de kustroute van Steinkjer (iets boven Trondheim) naar Bodø (bij de Lofoten).
Pakweg 7 veerverbindingen en 800km prachtige kust met prachtig weer voor de boeg! John uit het forum komt ons
tegemoet, vanuit het noorden. Nog meer forummers onderweg in dit prachtig stuk Noorwegen?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Patrick 508
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 20:00

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Patrick 508 »

Hallo Aloys,

Ik ben momenteel ook onderweg in Noorwegen, ben nu op het uiterste puntje van de Lofoten 8-)

mijn plan is om komende week via Narvik weer af te dalen richting Trondheim, dus we zullen elkaar wellicht passeren!

PS waar zit John op dit moment?

Groet,
Patrick
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Aloys »

John en Anneke hebben we vandaag ontmoet onderweg op de laatste 50km van rv17. Ze staan op dit moment
op een camping bij Trondheim.

Wij zitten nu vlak voor de Ferry van Holms naar ... (Vanuit het zuiden gezien).
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Navigator »

Wij zijn net een week terug van onze 'maiden trip' door Zweden, Finland, Noorwegen en Denemarken. 33 dagen, 8500km rijden, 500km varen, 100km fietsen en 25km wandelen :-B . Fantastisch gebied voor de camper. Af en toe wel slechte wegen, ook de doorgaande, ook in Noorwegen (!). 30 graden en zon, maar ook 3 graden met sneeuw, hagel en regen. Twee campings gehad en de rest vrij gestaan. Kortom, een geweldige vakantie!

Blog: http://www.iroquois.nl/blog/index.html


Afbeelding

Afbeelding
Forum verlaten.
JohnB
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 23:35

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door JohnB »

Wij zijn onderweg naar kristiansand voor de overtocht, donderdagavond omstreeks 20 uur worden we op de boot verwacht. We hebben een rondrit gemaakt via Zweden, de E45 , naar de Lofoten, en via de rv17 ,de kustweg weer naar beneden. Het is konstant genieten, we staan nu pas voor de derde keer op een camping omdat we geen geschikte plek konden vinden, en we het zat waren.
We hebben niet meer tijd dan drie weken voor deze trip, het gaat wel, maar het is eigenlijk te kort.
Je moet elke dag wel wat kilometers maken, maar laat je niet afschrikken, de kilometers die je hier maakt, zijn niet te vergelijken met de kilometers in Nederland of bv Duitsland. De wegen zijn zo lekker rustig, en helemaal niet saai. Maar let wel op voor overstekende Rendieren en schapen.
Gisteren idd Aloys en Femma onderweg ontmoet, was gezellig.

Groet John en Anneke, we gaan weer verder.
Plaats reactie