Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arvor
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 22:16
Locatie: Den Helder

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Arvor »

Wij hebben 5 weken door Zweden gereisd. Op de heenweg de ferry Grena-Varberg gepakt, TIP: bij Stena in Nederland 1 week van te voren boeken kost een enkele reis € 79,-, wij wilden ons niet zo vast leggen en besloten bij de terminal te boeken. Daar aangekomen bleek de overtocht maar liefst € 139, te kosten. We vertelde de Deense mevrouw dat dit toch wel een heel groot verschil met Nederland was, ze kon er ook niets aan doen vertelde. Wij naar de MacDonalds, vlakbij de terminal en gingen daar even gebruik van de WiFI maken. Daar naar Stena gesurft en voor € 89, de overtocht geboekt. Zweden vonden wij vooral erg schoon en netjes, zo zagen wij een mevrouw op de fiets die losliggend vuil liggen van de fiets afstapte en het in een prullenbak doen, wauw hier kunnen we nog wat van leren. We zijn overgestoken naar de oostkust en hebben deze tot Umea gereden. Mooie kustplaatsen waarbij op de stromingen zijn haringen gevist hebben, de Hoga Kusten zijn prachtig. Daarna zijn we richting Vilhelmina gegaan en hebben daar de wildernis route gereden. Daarna via het midden naar het Varnmeer, deze aan de oostkant gereden en zo naar de west kust. Hier vonden we nog een pareltje 30 km boven Gotenburg
Arod, een absolute idyllisch gelegen gehuchtje waar 125 mensen wonen, maar o zo mooi. Wat het weer betreft hadden wij het niet getroffen veel regen, soms natte sneeuw en hagel. Ook de nachten waren erg fris. De nacht van 20-21 juni (langste dag viel de TomTom van het raam omdat deze bevroren was. De terugvaart hebben we Trelleborg-Travemunde gedaan . Zowel de heen als terug reis in Duitsland bij Sittensen (wasssermuhle) en Leer gestaan.
Zweden hebben we mooi gevonden, maar na 6 x Noorwegen is dit anders, hier waren de o,o,o,'s en aaaa's veel vaker te horen.
Pössl Roadcruiser, automaat
arli
Berichten: 649
Lid geworden op: di 20 mar 2007, 12:09
Locatie: weg gehaald

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door arli »

In Gysinge is het brandweermuseum; http://brandnostalgi.com/
Was voor ons leuk omdat ik met me werk ook met brandweer heb te maken.
Vlak daar bij, aan de overkant kan je goed lunchen in een oude orangerie. ( betaalbaar!!)

In Gävle hebben heerlijk geluncht bij http://www.engeltofta.se/
Echt heerlijk alles er op en er aan voor 2 peronen circa 23 euro betaald
je kan er met de camper vlak bij staan.
Er werden wel appartementen tussen de parking en engeltofta gebouwd. Er is nog een strand ook bij.
Toen wij er waren was het heel druk met badgasten vanwege het heerlijke weer.

Camping hedesunda is ons ook goed bevallen.
verwijderd
Britttt
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 okt 2013, 7:54

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Britttt »

Wij zijn onderweg in Zweden richting het noorden. Vanmiddag waren we nietsvermoedend in het dorpje Sala om de zilvermijn te bezoeken, blijkt er al een aantal dagen een grote bosbrand te woeden in de regio. Rond 18 uur zijn wij richting kust "gevlucht" vanwege de rook die het dorp had bereikt. Mochten mensen nog plannen hebben om in deze regio te reizen, bekijk dan even wat de huidige situatie is.

Fijne en veilige reis allemaal,
Britta
Gebruikersavatar
swallow
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:21
Locatie: ZW Friesland

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door swallow »

Wij zijn onderweg in Zweden. Vanmorgen weer uit Stockholm vertrokken, nadat we er vrijdag zijn aangekomen.

Na tips van dit forum (Aloys bedankt), hebben we gestaan op Strandvägen. Geweldig, blij dat we dit gedaan hebben.

Niet meer meer contant geld te betalen, maar met een creditkaart. 120SEK per dag. We betaalden vrijdag voor één dag en konden hiermee direct het hele weekend blijven tot maandag dezelfde tijd.

Afbeelding
groet,
Iwan

VW T4, MB Sprinter 311, Hymmer Tramp 664SL
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Ruud-572 »

Net terug van 3 weken Noorwegen... Heen via Puttgarden, Kopenhagen, Malmö, Götenborg en Oslo. Daarna via o.a. Lillehammer omhoog tot aan de Noordkant van de Trollstigen, en via Olden, Bergen, Flam, Geilo, Odda, Preikestolen en Stavanger langs de kust naar Kristiansand.

Eerste keer Noorwegen voor ons, een geweldige ervaring!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Aloys »

swallow schreef:Na tips van dit forum (Aloys bedankt), hebben we gestaan op Strandvägen. Geweldig, blij dat we dit gedaan hebben.
Mooi, kijk eens aan! Ben ik niet meer de enige die dit beweert :mrgreen:
Een geweldig plekje, nu niet meteen allemaal tegelijk die kant op, want dan is het gauw afgelopen, ben ik bang!

Ik stond er nog in maart van dit jaar...

Afbeelding
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door KTManiac »

Aloys schreef:Mooi, kijk eens aan! Ben ik niet meer de enige die dit beweert :mrgreen:
Een geweldig plekje, nu niet meteen allemaal tegelijk die kant op, want dan is het gauw afgelopen, ben ik bang!
Heb 'm toch echt op de planning staan voor over een weekje of 2. :-B
Gebruikersavatar
swallow
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:21
Locatie: ZW Friesland

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door swallow »

Inderdaad, het is echt haast een te geweldige plek om nog lang zo te blijven.

@KTManiac, probeer er uiterlijk 9.30 uur aan te komen, dan is er nog volop plek. Daarna is een plekje als een lot uit de loterij.
s' avonds later zijn er ook wel weer plaatsen vrij.

Leuk Aloys dat je er in maart ook nog weer bent geweest.
groet,
Iwan

VW T4, MB Sprinter 311, Hymmer Tramp 664SL
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door KTManiac »

Dank je voor de tip! Ik hou er rekening mee.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wie zijn er onderweg in Zweden en Noorwegen?



Bericht door Aloys »

Er zijn veel kort parkeerders. Ik ben er ook wel geweest, dat het vol stond. Dan blijf ik een
poosje staan aan de rechterkant, achter een paar bankjes. Binnen 10 of 15 min. gaat er wel
weer iemand weg.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie