Camperplaats Aalten

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Camperplaats Aalten



Bericht door Stieneke en Donald »

De camperplaats in Aalten (P1 Soc Cult Centrum de Ahof) bij de kinderboerderij is volgens CC gratis.
http://www.campercontact.nl/cc_reacties ... 1&sc=14116

Volgens www.campervriendelijk.nl kost het daar € 10,00

Kan iemand zeggen hoe de vork……………………., hoed en de rand, enz. :wink:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
anwi
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 04 apr 2007, 18:15
Locatie: Achterhoek

Camperplaats Aalten



Bericht door anwi »

Raadsmededeling - openbaar
Nummer : 187/2010
Datum :
B&W datum : 2-11-2010
Portefeuillehouder : G. Berghoef
Onderwerp : Camperplaatsen
Aanleiding
In de beleidsnota Recreatie en Toerisme 2009-2011 is een heroverweging op het camperbeleid
aangekondigd, in relatie tot het regionale project ‘inrichting camperplaatsen’, geïnitieerd door het
Recreatieschap Achterhoek Liemers.
Inhoud mededeling
Wij hebben besloten van 10 gratis gemeentelijke camperplaatsen terug te gaan naar twee (één in de
kern Dinxperlo, bij de Eurohal en één in de kern Aalten, bij de Ahof) met elk 4 plaatsen, met een
voorzieningenzuil tegen een vast tarief. Het RAL voorziet in een camperplek bij de Slingeplas,
waarmee ook de kern Bredevoort is voorzien. Wij schaffen de gratis camperplaatsen in de gemeente
af. Hiermee komen wij tegemoet aan het lokale toeristische bedrijfsleven dat de campers graag op
haar campings ontvangt. Om toch enige mogelijkheid te bieden voor het verblijven in de centra van de
kernen en deze locaties gelijktijdig beter te reguleren, is voor deelname aan het RAL-project gekozen.
Dit gewijzigd beleid gaat in per 2011. De zuilen worden in afwachting van mogelijke
herinrichtingsplannen bij de Ahof en Eurohal, voor seizoen 2012 geplaatst. 2011 is daarom
overgangsjaar.
De volgende stukken zijn voor u bijgevoegd:
De volgende stukken zijn voor u ter inzage gelegd:
Collegevoorstel en –besluit d.d. 2-11-2010

Dit heb ik van de site van de Gemeente Aalten gehaald. Nadere info is me momenteel nogn niet bekend, maar volgens mij sta je nog steeds gratis bij de Ahof.
Groet, Wim
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland



Bericht door kanjer »

wij staan daar nu en zijn er heel tevreden over zeker omdat Aalten een heel leuk stadje is
en de camperplaats gratis is zoals camperplaatsen horen te zijn :lol:
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk



Bericht door Stieneke en Donald »

Hartstikke bedankt mensen! Ik weet genoeg nu. :wink: En geniet er van in Aalten.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek



Bericht door mcn »

kanjer schreef:wij staan daar nu en zijn er heel tevreden over zeker omdat Aalten een heel leuk stadje is
en de camperplaats gratis is zoals camperplaatsen horen te zijn :lol:
Zal toeteren en zwaaien als ik straks langsrij! Aaltens is trouwens geen stadje! Bredevoort wel....en daar willen ze dat weten ook...
Niet meer in het bezit van LT 35 diesel 1985 7 persoons alkoof.
Citroën C4
héél véél leuke koopjes
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland



Bericht door kanjer »

heb net vernomen dat inderdaad volgend jaar betaald gaat worden met voorzieningen dan

zwaai zwaai
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Camperplaats Aalten



Bericht door Jeannette »

Aalten moeten we ook maar eens doen, ook als het straks niet meer gratis is. Ik hoef niet alles voor niets te hebben, als er maar een redelijke prijs/kwaliteit/service vehrouding is.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: Camperplaats Aalten



Bericht door kanjer »

het is een camperplaats bij een kinderboerderij leuk dus maaaaaar er is ook een scatebaan je weet wel die ijzere banen waar ze camperraars zo graag naast zetten zoals in Bergen op zoom maar dan maar 50 meter van je camper af
wij hebben dus snachts om 2uur veel last van jeugd daar gehad er werd met bierblikjes gesmeten enz.tot om 3uur men ging zeggen zullen we die geitjes eens over het hek tillen?
om 3.30 heeft de buurmancamperaar de politie gebeld
inmiddels werd hij al met een looie pijp bedreigd
politie kwam jongens weg
einde verhaal
weet niet of ik er nog eens ga staan
voel me op zo'n plaatsen vaak van:die camperaars kunnen wel bij hangjongeren en dan nog 10 euro voor die nachtelijke ellende betalen?dacht het niet
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Camperplaats Aalten



Bericht door Stieneke en Donald »

kanjer schreef:het is een camperplaats bij een kinderboerderij leuk dus maaaaaar er is ook een scatebaan je weet wel die ijzere banen waar ze camperraars zo graag naast zetten zoals in Bergen op zoom maar dan maar 50 meter van je camper af
wij hebben dus snachts om 2uur veel last van jeugd daar gehad er werd met bierblikjes gesmeten enz.tot om 3uur men ging zeggen zullen we die geitjes eens over het hek tillen?
om 3.30 heeft de buurmancamperaar de politie gebeld
inmiddels werd hij al met een looie pijp bedreigd
politie kwam jongens weg
einde verhaal
weet niet of ik er nog eens ga staan
voel me op zo'n plaatsen vaak van:die camperaars kunnen wel bij hangjongeren en dan nog 10 euro voor die nachtelijke ellende betalen?dacht het niet
Dat is geen leuk verhaal om te lezen! :evil: Zo´n plek wordt op deze manier de nek omgedraaid. Geen Aalten voor ons dus, jammer.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
mariotruus
Berichten: 418
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 2:40
Locatie: Brabant

Re: Camperplaats Aalten



Bericht door mariotruus »

"Aalten zwicht voor campingeigenaren"
Is de kop van een artikel in campeerauto, jaargang 36, januari 2011, nummer 1.
In 2009 was Aalten nog verkozen als meest camper vriendelijke gemeente van nederland.
Met voorheen 10 plekken in de gemeente waar 30 campers konden staan voor de tijdsduur van 72 uur. Helemaal gratis! :D
Dikke pluim voor de gemeente zou je zeggen. Maar helaas. :(
De camping mafia heeft de gemeente de duimschroeven aan gedraaid en die is daarop door de knieen gegaan. :twisted:
Met als gevolg er nu nog twee plaatsen over zijn. Een daarvan is bij de kinderboederij in Aalten zelf. De andere in Dinxperlo, Gemeente Aalten.
Over mensen die nu nog in Aalten overnachten, bij de kinderboederij, hoor en lees ik niet veel goeds.
De locatie is zo slecht doordat hangjongeren de boel verzieken dat zelfs al kost het nu nog niks, je er niet graag gaat staan.
Vanaf volgend jaar mag je er dan ook nog 10,- euro voor gaan betalen. O,ja en je mag er dan niet meer langer als 24 uur staan.
Met dank aan de locale campings aldaar.
Ik citeer: "Aalten wil deze beperkte maatregelen vooral tegemoet komen aan de bezwaren van campingeigenaren, die met lede ogen aanzien dat de camperaars op de gratis plekken overnachten en niet naar hun bedrijven komen."
Wat mij betreft krijgt Aalten dit jaar dan ook de prijs MEEST CAMPERONVRIENDELIJKE GEMEENTE VAN HET JAAR.
Ik heb totaal geen begrip voor het besluit van de gemeente en mij zal je daar dan ook niet tegen komen.
En al HELEMAAL niet op die "fijnne" campings daar.
Mario & Truus
Dethleffs Esprit H5940 Fiat Ducato 2.8 JTD
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: Camperplaats Aalten



Bericht door kanjer »

ben het helemaal eens met bovenstaand
laten we zo'n prijs maar eens maken
en ik kan en vind het nog steeds te gek dat een gemeente zich door een camping laat ringeloren niet te geloven
en deze campings?van me nooit niet dat ik daar heen zou gaan
alleen zijn ze blijkbaar te dom of eurotekens op hun pupillen om dat te kunnenj snappen
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: Camperplaats Aalten



Bericht door leven »

hoi wij waren pas op de nieuwe camperplaats in Bredevoort aan de Slingeplas. Vroeger kon je staan op kleine plekjes en vooral die aan de gracht vond ik erg mooi. Nu dus een tientje betalen maar daarvoor krijg je wel stroom en er is water en een stortput. Is 10 Euro veel? De Slingeplas is een mooi recreatiegebied vooral als je met kinderen onderweg bent en de camperplaats is er nu direct naast. Autos betalen overigens 4.50 en na 19 uur nog eens 2 euro . Als je zoals ik net 40000 Euris hebt gedokt voor de camper, 110 euros in de tank hebt gegoten zeur je dan nog over 10 E parkeergeld?
ja wij zijn met z,n zessen onderweg en hebben dus echt iedere dag water en afwater nodig. Die tien euro? ik vind het ok.
Alle duitse camper gooiden trouwens braaf hun 10 euro in de automaat,bij verschillende nederlandse voertuigen was het lampje uit.... :bang: zou daar misschien een verschilletje in zitten waarom in Duitsland campers overal welkom zijn en bij ons wat minder?
leven en laten leven
Plaats reactie