Parijs - de campings?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Parijs - de campings?



Bericht door peter »

we gaan met de hersftvakantie naar parijs. we twijfelen nog aan camping bois de boulogne of camping international op het eiland in de seine.

wie kan me vertellen wat de voors en tegens van beidde campings zijn. ik heb gelezen hoe ver de campings van de metro zijn maar ik zou het ook leuk vinden naar het centrum te fietsen. is toch tof om met de kinderen te doen. weet iemand of er misschien nog een andere camping is die ik vergeet en die dichterbij het centrum van de stad is.
improvise, addept and overcome
Gebruikersavatar
Europe Flyer
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 9:09
Locatie: het mooie tukkerseland



Bericht door Europe Flyer »

camping '' bois de boulogne '' ligt het dicht's bij het centrum , het is een simpele camping , wel erg druk , maar je staat er goed en er rijdt om het half uur een bus naar de metro ( en terug ) , en met een meerdaagse of week kaart brengt die je in no time overal waar je maar wezen wilt in parijs , op de fiets zou ik niet doen , fransen zijn gekken en ze rijden ook zo :wink: , mocht je kinderen meenemen moet je zeker een ritje met metro lijn 14 ( paars ) doen , dit is een volledig automatische metro zonder bestuurder , de kinderen kunnen dan helemaal voorin zitten.

suc6

bertram.
groeten van Bertram en Mariska.

-------------------------------------------------------
'' Het ware geluk bestaat slechts in de illusies die men zich daarover maakt.''
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: parijs



Bericht door kees & corona »

peter schreef:we gaan met de hersftvakantie naar parijs. we twijfelen nog aan camping bois de boulogne of camping international op het eiland in de seine.

wie kan me vertellen wat de voors en tegens van beidde campings zijn. ik heb gelezen hoe ver de campings van de metro zijn maar ik zou het ook leuk vinden naar het centrum te fietsen. is toch tof om met de kinderen te doen. weet iemand of er misschien nog een andere camping is die ik vergeet en die dichterbij het centrum van de stad is.
Peter,

3 jaar geleden gestaan op camping "le Parc" in Villevaude ten oosten van Parijs.
We waren op een fietsvakantie Alkmaar-Parijs en terug.
Camping ligt naast de A104 en erg geschikt voor uitstapjes naar Prijs.
Binnen 10 minuten fiets je naar de Quai de L'oise en die route vervolg je maar tot aan de Opera de Bastilles.
Deze hele route is door een park en alleen toegangkelijk voor fietsers, wandelaars en skaters en brengt je in de binnenstad, zolang je het kanaal maar volg.
Begint in het 19e district.
Camping goed verzorgt.
Weet alleen geen prijzen meer en of het mogelijk is met de camper te staan.
Kan je helaas niet verder helpen want verdere info ligt thuis en de internet hier is super traag.
Dus even naar mappy of google E.D

Mvrg,
Kees
Fnadder
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 aug 2006, 0:02
Contacteer:



Bericht door Fnadder »

knausie schreef:camping '' bois de boulogne '' ligt het dicht's bij het centrum , het is een simpele camping , wel erg druk , maar je staat er goed en er rijdt om het half uur een bus naar de metro ( en terug ) , en met een meerdaagse of week kaart brengt die je in no time overal waar je maar wezen wilt in parijs , op de fiets zou ik niet doen , fransen zijn gekken en ze rijden ook zo :wink: , mocht je kinderen meenemen moet je zeker een ritje met metro lijn 14 ( paars ) doen , dit is een volledig automatische metro zonder bestuurder , de kinderen kunnen dan helemaal voorin zitten.

suc6

bertram.
Leuk, is ook wel wat om naar toe te gaan.
Nog even tussendoor een website van die camping gevonden.
Dateert nog uit 1998.
Wel even Ffr omrekenen naar Euro en per jaar ca. 10% bijtellen.
Ik denk dat je dan wel ongeveer op de juiste prijs zit. ;-)
http://www.paris-tourisme.com/campsite/indexf.html
Afbeelding

Vrijheid is blijheid ;-)
Eura Mobil 560 DS, Peugeot 2.5 turbo diesel (1991)
Grtz de M&M's
Gebruikersavatar
de Peultjes
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 26 dec 2003, 11:02
Locatie: Waalwijk



Bericht door de Peultjes »

Een aantal jaren geleden hebben wij gebruik gemaakt van de camping in Maisons Lafitte. Hier is een camping van de ACSI met Nederlandse mensen op de receptie. Het station is ongeveer 5 tot 10 minuutjes lopen. Vanaf hier kan je zonder overstappen tot hartje Parijs komen. Wij hebben gebruik gemaakt van een dag kaart voor het openbaar vervoer. Werkte perfect.

Veel Plezier.
de Peultjes on tour.
Gebruikersavatar
Gerard en Silvia
Berichten: 185
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 19:34
Locatie: Heemskerk



Bericht door Gerard en Silvia »

Beste Peter,

Wij hebben op beide campings gestaan en beide zijn ons goed bevallen. Bois de Boulogne is sneller om in het centrum te komen. Er gaat een bus buiten de camping naar een metrostation en van daaruit kun je alle kanten op. Camping International moet je 10 minuutjes lopen naar een treinstation. Van daaruit reis je naar een metrostation. Qua reis vind ik Bois de Boulogne makkelijker. De camping is eenvoudig (winkeltje is duur), zo ook het sanitair. Het is m.i. echt bedoelt als overnachtingsplek.
Camping International is iets omslachtiger maar op zich natuurlijk prima te doen. Deze camping vind ik meer camping. Als je gezellig bij je campertje wil zitten dan zit je daar wat gezelliger.

Maar ach, uiteindelijk gaat het je toch om Parijs. Als wij weer heengaan dan wordt het i.v.m. het gemak Bois de Boulogne. Met de fiets zou ik het centrum daar nooit in gaan, lijkt me echt levensgevaarlijk.

Er ligt ook nog een camping ten oosten van Parijs in Marne la Vallée. Een keurige camping met een goed restaurant, terras en met warm weer ook een lekker zwembadje. Vóór de camping is een treinstation. Je doet er dan wel een uur over om in centrum Parijs te komen. Echter, wil je Disneyland ook bezoeken dan is het geen verkeerde keuze. Tenminste, dat vonden wij. Het was toen ook zomer en mooi weer.

Groetjes,
Silvia
Elke keuze die je maakt verandert je toekomst!
Gebruikersavatar
Ina
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 14:50
Locatie: Zevenhuizen (Gr)



Bericht door Ina »

Wij waren 3 jaar geleden denk ik, een paar dagen in Parijs. Wij kozen voor camping International in Versailles. Dat heet nu camping Hutopia. 10 min. van treinstation lopen. supermarkt 7 dagen per week: 5 min. restaurants en bakker idem. Ideale ligging voor bezoek Chateau Versailles(bus) en natuurlijk Parijs. (40 min. met de trein) Is ons erg goed bevallen,echter het is wel een camping die echt bedoeld is voor : overdag Parijs of Versailles bezoeken en verder :overnachten.
Ina
Het leven is 1 groot feest....je moet alleen wel zelf de slingers ophangen!
Wimpy
Berichten: 163
Lid geworden op: za 18 jun 2005, 9:23
Locatie: Drechtsteden



Bericht door Wimpy »

de Peultjes schreef:Een aantal jaren geleden hebben wij gebruik gemaakt van de camping in Maisons Lafitte. Hier is een camping van de ACSI met Nederlandse mensen op de receptie. Het station is ongeveer 5 tot 10 minuutjes lopen. Vanaf hier kan je zonder overstappen tot hartje Parijs komen. Wij hebben gebruik gemaakt van een dag kaart voor het openbaar vervoer. Werkte perfect.

Veel Plezier.
Ben hier 2 jaar geleden nog geweest. Prima camping, inderdaad 10 minuten naar de Metro. Niet dat het wat uitmaakt natuurlijk, maar er waren toen geen Nederlandse mensen op de receptie.
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6769
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

In Essonne liggen een paar campings aan de RERlijn naar Austerlitz, in de Yvelines zijn ook nog een aantal campings gunstig gelegen.
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
Europe Flyer
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 9:09
Locatie: het mooie tukkerseland



Bericht door Europe Flyer »

Van Aloys: er was een link naar een virus, maar die is inmiddels verwijderd. Helaas hebben sommigen er iets aan over gehouden, zoals de Knausjes hieronder...

nou ik was het niet hoor .. mijn zoon vond shakira wel interesant ,

maar euh ........ ik ben in totaal wel zo'n 6 a 7 uur bezig geweest om alles weer normaal te krijgen , en het werkt nog niet helemaal , ik kan b.v. als ik normaal naar de site van planet ga krijg je ook de mogelijkheid om allerlei filmptjes te bekijken ( geen sex !!!! ) maar op een of ander manier gaat dat niet meer , hij zegt dat die macromedia flash player mist ,als ik probeer om deze opnieuw te downloaden lukt mij dit niet , zo gauw ik op de site van adobe het download icoontje aan klikt gebeurt er niks meer , ik weet niet om dit wel werkend te krijgen.

overgens heb ik een versie van norton internet protectie voor meerdere computers , maar deze gaf totaal niet thuis toen alle virussen binnen kwamen.

kortom .....volgens mijn zoon was het shakira filmptje k.t , en zit ik met een hoop elende.[/b]
groeten van Bertram en Mariska.

-------------------------------------------------------
'' Het ware geluk bestaat slechts in de illusies die men zich daarover maakt.''
Gebruikersavatar
Europe Flyer
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 9:09
Locatie: het mooie tukkerseland



Bericht door Europe Flyer »

kreeg iedere keer melding van ... ''trojan,win32.exe'' this virus send data to other computers ......bla bla bla .

je begrijpt dat ik daarna de netwerk stekker eruit getrokken heb , computer deed ook zeer vreemd , nog nooit meegemaakt.
groeten van Bertram en Mariska.

-------------------------------------------------------
'' Het ware geluk bestaat slechts in de illusies die men zich daarover maakt.''
frankly
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 14:27
Locatie: Beilen

parijs



Bericht door frankly »

Wij zijn in juni 3 dagen op camping Bois de bolonge geweest met de camper.
Hebben alle dagen met de kinderen gefiets dwars door Parijs.
Heel veel bekeken, onze kinderen 9 en 12 jaar vonden het prachtig.

Vanaf de camping fiets je zo de stad in, Eerst via het bos ( voor donker thuis zijn want s'avonds is het er wel luguber met al die hoertjes ) maar overdag is het een prachtig bos met met veel wandelaars, skaters en fietsers.
Zondags is het bos gesloten voor gemotoriseerd verkeer.
De weg voor de camping is overdag heel erg druk.
Steek gelijk de weg over als je de camping uit fiets.
Loop met de fiets 50 meter naar links over een zandpad naast deze weg,
Fiets dan aan de linkerkant een eenrichtingsweg in (tegen het verkeer in ) .
En je zit direkt in het bos, Volg hier de fietspaden en je komt midden in Parijs uit.
Er zijn veel fietspaden in Parijs maar deze houden ook plotseling op.
Wij gingen dan een eindje per voet verder om later weer op de fiets te stappen. ( volgens mij wordt het elk jaar beter )
Koop een goede plattegrond van de stad.
Zondag is de beste dag om te fietsen.
Wil je meer weten dan mail je mij maar.
groeten Henk
Sharp
Berichten: 207
Lid geworden op: za 23 jul 2005, 15:34
Locatie: Westvlaanderen (B)



Bericht door Sharp »

knausie schreef: fransen zijn gekken en ze rijden ook zo

suc6

bertram.
Fransen zijn chauvinisten....en ze hebben gelijk, het is een zalig land.
Het zijn zeker geen gekken en rijden even bewust als een Nederlander of een Belg.


Eric
HYMER S-800 automaat
Plaats reactie