14 dagen Zuid-Frankrijk

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
bandit12
Berichten: 23
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 20:08
Locatie: SCHERPENHEUVEL(Belgie)

14 dagen Zuid-Frankrijk



Bericht door bandit12 »

Ik ben zinnes om half juli voor 14 dagen naar het zuiden van frankrijk te trekken met de mobilhome, mijn eerste keer. Ik zou rijden tot nancy en dan verder via gewone wegen (geen tolwegen)naar het zuiden tot aan de middelandse zee. Kan er iemand mij een moeie routebeschriving geven vanaf Nancy.
Groetjes.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Ik zou nog even doorrijden tot Toul (19km), daarna wordt de snelweg een tolweg, zie Michelin-kaart.
Vanaf Toul over de D960 naar Vaucouleurs. In het dorp linksaf. via de D964 naar het zuiden.
Vanaf Neufchateau de D74 naar het zuiden volgen. (Je kunt de Michelinkaart verschuiven als je de linker muisknop ingedrukt houdt!).
Vanaf Langres de N74 naar Dijon. Dijon is de mosterdstad, wel leuk om te bezoeken.
Je zit nu in de Bourgogne-streek, aan de rechterkant zie je doorlopend wijngaarden (tot aan Lyon!)
Van Dijon naar Beaune (met het beroemde Hospice de Beaune!)

Afbeelding

Vanaf Beaune kun je op de N74 blijven.
Het wijngebied voordat je bij het stadje Macon bent heet de Macon, ook een
Bourgognewijn, net als de Beaujolais. Voorbij Macon kom je in de Beaujolais,
ongeveer tot aan Lyon.
Beroemde Beaujolais-plaatsjes aan je rechterhand, kijk eens op de Campersite-Beaujolais pagina.

Tegen de tijd dat je bij Lyon bent zou ik toch weer de snelweg opgaan, al was
het maar om deze grote stad te omzeilen. Of je moet 'm natuurlijk willen bezoeken!

Wie heeft er leuke tips voor het laatste deel van de reis? Met wat camperplaatsen
erbij kan ik van deze route ook wel een Campersite-pagina maken bij Frankrijk!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

naar zuid-frankrijk via RN



Bericht door bertt »

Wij gaan al vele malen naar de Provence (ook Ramatuelle bij St-Tropez) via Nancy richting Epinal en overnachten dan op een van de mooiste camperplaatsen in Charmes aan de Moselle(Moezel)
Vandaar naar Vesoul, Becanson, Lons, Bourg en Bresse, Lyon. Dit is een mooie en toch vlot te berijden route.
Dan zou ik een stukje tolweg nemen en naar believen weer linksaf de mooie gebieden nemen.
Je kan ook bij Bourg en Bresse richting Chambery en dan naar Grenoble en via de route Napoleon naar beneden. Zeer mooi en goed te berijden.
Overnachten bij b.v. Fontaine bleu. 3 euro zo lang als je blijf staan.
Fontaine bleu is die onmeetlijk diepe bron waar Cousteau de tevergeefs de bodem heeft willen bereiken.
Overnachten aan Lac St-Croix of even verder gratis in Castellane.
Het is erg mooi in die omgeving.

Bert
Gebruikersavatar
lenaers
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 19 jan 2005, 14:34
Locatie: neeritter



Bericht door lenaers »

Wij gaan de eerste 2 weken van sept dezelfde kant op, en we zijn van plan om de eerste stop te maken in Charmes, en dan door te rijden via Belfort naar Annecy waar in de buurt de overnachting is, de volgende dag het begin van de Route napoleon richting Gap tot aan de canon du verdon waar weer een overnachting volgd met daarop een rustdag in de omgeving, mischien doen we over dit stuk enkele dagen. Hierna een bezoek aan Grasse ( parfumstad) en via st tropes en ramatuelle (overnachten) enkele dagen rust. De terugweg gaat via de mont ventou (overnachten voor de zonsopgang te zien) en Avignon weer terug naar boven , waarschijnlijk paralel aan de tolweg. Wij gaan 2 weken met een gehuurde camper, en zijn benieuwd hoe dit gaat bevallen, als we terug zijn zal ik een mooi verslag maken en op het web zetten met natuurlijk veel foto`s. Als er nog mensen zijn met tips? We leren er allemaal van.
Groetjes Wim en Marianne
De mens werkt om op vakantie te kunnen gaan.
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:



Bericht door mari-anne »

Charmes hebben we nog steeds niet aangedaan maar wij blijven vaak een nachtje in Baumes-les-Dames , 30 km voor Besancon http://www.campercontact.nl/cc_overzicht.php?id=50
en daarna alleen voor een overnachting in Villard les Dombes. Lyon zou je eigenlijk een keer moeten aandoen, het is een mooie stad. Na Lyon hebben wij geen tips. Of je nu links of rechts van de Rhone rijdt het blijft een vervelende route. Ik moet zeggen dat wij jaren geleden, toen we voor de eerste keer die kant opgingen, de voorkeur gaven aan de linkerroute. Als we dus even de tijd hebben geven we ook de voorkeur aan de route napoleon.
Groetjes, Marianne
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Net terug van 4 weken Frankrijk en wij hebben de volgende route gereden:

Charmes € 6,00
via Nantua naar het meer van Annecy (camperplaatsen vol, dus naar camping uitgeweken) € 12,00
Lac St. Croix, waar je aan beide kanten van het meer camperplaatsen hebt. € 6,10
St. Maxime € 0,00
Ramatuelle € 7,00
Cuges les Pins € 3,00
St. Marie de la Mer - Camargue € 6,00
St. Jean du Gard - Cevennen (camping) € 14,00
Lac Naussac € 0,00
Lapanisse € 0,00
Montbard (wegens festiviteiten camperplaats bij Abdij niet beschikbaar, camping municipal) € 14,10
Lac du Der € 0,00
La Rochette (camping) € 13,50

Gemiddelde prijs overnachting voor 24 nachten vakantie € 6,05

Er staat al een klein stukje verslag op onze website, de rest wordt morgen aangevuld.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Raf
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 18:54
Locatie: Belgie (west-vlaanderen)
Contacteer:



Bericht door Raf »

Hallo bandit 12
Neem eens een kijkje op onze site reisverslagen 2005 zuid Frankrijk, je kan er misschien iets van opsteken.
Raf
http://users.telenet.be/reisverslag/intro.htm
bandit12
Berichten: 23
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 20:08
Locatie: SCHERPENHEUVEL(Belgie)



Bericht door bandit12 »

Beste vrienden, Erg bedankt voor de tips, we gaan er zeker van genieten.
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel

Re: naar zuid-frankrijk via RN



Bericht door Sjef »

bertt schreef:Wij gaan al vele malen naar de Provence (ook Ramatuelle bij St-Tropez) via Nancy richting Epinal en overnachten dan op een van de mooiste camperplaatsen in Charmes aan de Moselle(Moezel)
Vandaar naar Vesoul, Becanson, Lons, Bourg en Bresse, Lyon. Dit is een mooie en toch vlot te berijden route.
Dan zou ik een stukje tolweg nemen en naar believen weer linksaf de mooie gebieden nemen.
Je kan ook bij Bourg en Bresse richting Chambery en dan naar Grenoble en via de route Napoleon naar beneden. Zeer mooi en goed te berijden.
Overnachten bij b.v. Fontaine bleu. 3 euro zo lang als je blijf staan.
Fontaine bleu is die onmeetlijk diepe bron waar Cousteau de tevergeefs de bodem heeft willen bereiken.
Overnachten aan Lac St-Croix of even verder gratis in Castellane.
Het is erg mooi in die omgeving.

Hoi Bert Castellane is tegenwoordig niet meer gratis, maar via een slagboom te bereiken , en de kosten zijn 5 € per 24 uur.

GR
Bert
Plaats reactie