overnachting Nijmegen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
fransvd
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 sep 2006, 15:30
Locatie: Nijmegen

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door fransvd »

Richie schreef:De foto's uit de geplaatste link, zijn niet van de camperplaats, maar van de normale parkeervakken.
Ik ben er vandaag niet in de buurt geweest, morgen nog maar eens proberen.
De foto's van Kerl zijn wel van de camperplaats, daar mag je 's nachts overnachten als er plaats is. Maar.. denk aan de eventuele ongewenste bezoekers.
Groet Frans.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Klaas en Rika
Berichten: 218
Lid geworden op: di 24 jun 2003, 23:20
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door Klaas en Rika »

[quote="Richie"]De foto's uit de geplaatste link, zijn niet van de camperplaats, maar van de normale parkeervakken.
Ik ben er vandaag niet in de buurt geweest, morgen nog maar eens proberen.[/quote]

Volgens mij wel, hier zouden 6 plaatsen voor campers moeten zijn gecreëerd, naast normale parkeerplaatsen.

http://maps.google.nl/maps?q=Waalkade,+ ... 7,,0,13.89
ZIEN EN GEZIEN WORDEN, WEL ZO VEILIG!
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door peter »

ik heb tijdens de zevenheuvelenloop in nijmegen met de camper overnacht bij een kleine winkelcentrum in de
Archipelstraat/Molukkenstraat. als je daarlangs rijdt is een doodlopende parkeerplaats.

ging prima.
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door Richie »

Ik ben eindelijk aan de waalkade geweest gisteren: er staat nergens een bord, en voorzieningen zijn er ook niet.
Geen camperplaats te zien hoor!
Ik begreep dat het onder of vlak bij de brug zou zijn.
In het gedeelte onder de brug kan je ivm bussluis niet komen.....Mijn MB Vario lekker wel :P
Maar ook daar is niets te zien, behalve de standaard zwervers, alcoholisten, en ander vaag spul(onder de brug) en wat foute types in hun autootje(vlak vóór de bussluis).

nog even het artikel uit de Gelderlander van 10-10-2011:

NIJMEGEN - Bij de toeristenhaven aan de Nijmeegse Waalkade komt ruimte voor maar liefst zes campers. Het college van burgemeester en wethouders heeft dat maandagmiddag bekend gemaakt. Ook worden de mogelijkheden voor een stadshotel en een stadscamping onderzocht.

Het college wil al langer dat er in de Nijmeegse binnenstad ruimte vrijkomt voor de campers. Die standplaats is nu gevonden bij de kleine haven. Ze krijgen een plekje aan de voet van de Waalbrug. Er kunnen zes campers staan. De locatie is geopend van 1 mei tot 1 september. De gemeente onderzoekt een permanente oplossing.
Gebruikersavatar
Klaas en Rika
Berichten: 218
Lid geworden op: di 24 jun 2003, 23:20
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door Klaas en Rika »

Richie schreef onder anderen,
Maar ook daar is niets te zien, behalve de standaard zwervers, alcoholisten, en ander vaag spul(onder de brug) en wat foute types in hun autootje(vlak vóór de bussluis).

::S zoek toch liever nadere buren, in ieder geval onze hartelijke dank, dat je er even hebt willen kijken
Laatst gewijzigd door Klaas en Rika op zo 06 mei 2012, 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.
ZIEN EN GEZIEN WORDEN, WEL ZO VEILIG!
Gebruikersavatar
CamperCobi
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 23 apr 2012, 11:37

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door CamperCobi »

fransvd schreef:Ik ben ook Nijmegenaar en werk ook oppassend wel een 's nachts. Maar onder de Waalbrug aan de Nijmeegse kant zou ik nooit gaan staan ivm de nachtelijke activiteiten daar soms door lieden met minder goede bedoelingen. Het Waalhavn gebied is in de nacht ook niet meer echt rustig te noemen. Aan de Lentse kant bij de Waalburg staan soms ook wel campers 's nacht en hier heb ik nog nooit rare berichten van gehoord. In Bemmel ca. 7 km is een officiele camperplaats aan de Dijkstraat. Je kan ook gelijk over de Waalbrug rechts en dan beneden links bij het "Wijnford" de dijk verder volgen dan in de buurt van of bij het restaurant "Het Sprok" gaan staan. Dit in nl een doodlopend stuk voor auto's.
Onder de Waalbrug is idd een geliefd plekje voor daklozen.
LMC Dominant 560
Gebruikersavatar
CamperCobi
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 23 apr 2012, 11:37

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door CamperCobi »

Net buiten het centrum van Nijmegen (5km ), midden tussen de boomgaarden van Ressen is ook een camperplaats. Je staat dan bij fruitboer de Woerdt.

http://www.dewoerdt.nl/
LMC Dominant 560
Gebruikersavatar
Klaas en Rika
Berichten: 218
Lid geworden op: di 24 jun 2003, 23:20
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door Klaas en Rika »

allen hartelijk dank, we hadden/hebben de bedoeling om iets mee te krijgen van http://www.holland-tour.nl/
de route van de tour staat er sinds vandaag pas op, zodat de keuze veel groter wordt.
we zullen zien, waar we een mooi plekje kunnen vinden.
ZIEN EN GEZIEN WORDEN, WEL ZO VEILIG!
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door Richie »

Er is weer nieuws uit Nijmegen.....

hier het artikel uit de Gelderlander


De Gelderlander
woensdag 09 mei 2012 | 08:00 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 09 mei 2012 | 08:04

NIJMEGEN- Vanaf 1 juni mogen bezoekers van Nijmegen die met de camper komen, hun voertuig parkeren in de Lindenberghaven, op de Waalkade. Het gaat om zes tijdelijke camperplaatsen, die geopend zijn in de zomermaanden; dit jaar van 1 juni tot 1 september en volgend jaar van 1 mei tot 1 september.
Op de aanleg van camperplaatsen in de stad wordt al al jaren aangedrongen door de politie en toeristenbureaus. In de Duitse grensregio zijn al jaren camperplaatsen. Camperbezitters zijn waardevolle bezoekers voor de stad blijkt uit onderzoek: gemiddeld geven zij per camperbezoek een bedrag van 80 euro per dag uit aan de middenstand, museumbezoek en andere attracties.

"Door Nijmegen als camperplaats op de kaart te zetten, wordt de naamsbekendheid en aantrekkingskracht van de stad vergroot", stelt wethouder Jeene van Economie.

Camperhouders betalen in Nijmegen een tarief van 20 euro per dag, via de parkeerautomaat, voor maximaal drie aaneengesloten dagen per maand. Zij kunnen dan gebruik maken van de voorzieningen in de Lindenberghaven, zoals elektriciteit en water. Voor het afval staan er vuilcontainers.

NB: ik vind het wel aardig 'aan de prijs'!!
fransvd
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 sep 2006, 15:30
Locatie: Nijmegen

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door fransvd »

In Nijmegen melken ze graag uit en dan nog de plaats met de ongure bezoekers
Groet Frans.
Afbeelding
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door Richie »

Zeg dat wel.
Ik ben toch benieuwd of er nu plekken zijn gereserveerd.... als het de normale parkeervakken zijn is het wel erg krap!!
Dan is het namelijk niet mogelijk om je stoeltje naast de camper te zetten.
Ook de lengte van de camper mag niet teveel zijn, bij meer dan 5 mtr. zit je met de achterkant tegen de muur.
Ik rij er maar weer eens langs zo dadelijk. ;;-)
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door Richie »

Update....

'Drugsrunners duiken op langs Nijmeegse Waalkade'
Auteur: door Jasper van Gruijthuijsen | woensdag 23 mei 2012 | 07:08 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 23 mei 2012 | 07:41
Tekstgrootte

ANP
NIJMEGEN - Uit gesprekken met bewoners van de Nijmeegse benedenstad heeft PvdA-raadslid Anneke Arzbach begrepen dat er sinds de invoering van de wietpas drugsrunners actief zijn bij de Lindenberghaven en de Kromme Elleboog.

"Bij de Kromme Elleboog heb je onderdoorgangen waar drugsrunners zich verdekt in auto's opstellen." Door de invoering van de wietpas kunnen drugstoeristen uit onder meer Duitsland en België geen wiet meer kopen bij coffeeshops in Limburg, Noord-Brabant en Zeeland.

Hierdoor is het aantal bezoekers aan Nijmeegse shops de afgelopen weken gestegen. In een coffeeshop kunnen zij maximaal vijf gram kopen. Drugsrunners bieden grotere hoeveelheden aan.

Een anonieme inwoner van de benedenstad zegt dat bij de Lindenberghaven al overlast was, maar dat het steeds gekker wordt. "'s Avonds en in het weekeinde is er continu handel. Zaterdag kon ik er niet eens langs met de auto. Mensen voelen zich bedreigd."

Een voorlichter van de politie kan de verhalen van bewoners niet bevestigen. "Op het Joris Yvensplein wordt gedeald. Maar dat gebeurt al jaren. Er is verder geen toename van overlast."

Bij het meldpunt Drugsoverlast van de Nijmeegse PvdA zijn inmiddels elf klachten binnengekomen van met name parkeeroverlast rond coffeeshops.
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door wingman01 »

Tja ....Nijmegen.........
t,is al een wonder als je Nijmegen kunt verlaten zonder snelheidsbekeuring.
en dan 20 € per dag voor een camperplek die van 1 kant heel mooi gesitueert is, maar van de andere kant afgelegen in een redelijk donkere hoek.
Ikzelf zou er nooit van ze leven een nacht durven of willen staan.
En ik ken de situatie goed aangezien ik jaren in Millingen gewoond heb en NIjmegen dus redelijk ken.
Er word al jaren gedeald op Plein 44, maar ook daar schijnt de gemeente Nijmegen niks van te weten.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: overnachting Nijmegen



Bericht door Richie »

wingman01 schreef:Tja ....Nijmegen.........
Er word al jaren gedeald op Plein 44, maar ook daar schijnt de gemeente Nijmegen niks van te weten.
Breek me de bek niet open!
Winkeliers die hun voorgevel laten aanpassen zodat er geen portiekje meer is waar de 'geachte heren' kunnen staan "als ware het hun kantoor"
Gebeurde 10 jaar geleden al, dealers zijn er nog steeds, open en bloot.

De camperplaats moet ik trouwens nog steeds ontdekken....vandaag mooi weer, ik ga er eens langs straks... zal ik wat foto's maken.... :mrgreen:
Plaats reactie