Overnachten in Leuven

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek



Bericht door mcn »

Hier www.cafe-leuven.nl zou ik niet gaan overnachten! Ligt ook niet in België, maar in Nederland. Wel zeer gezellig overigens en goed eten in de Smidse.
Ervier
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 06 jun 2005, 22:09

Re: Overnachten in Leuven



Bericht door Ervier »

muis schreef:Wij willen in de meivakantie leuven aandoen. Kan iemand ons tips geven waar we hier kunnen overnachten?

gr leon
Ik kan je de parkeerplaats aan de Martelarenlaan aanbevelen. Dat is ten oosten van het treinstation. Je loopt onder het station door, zo het centrum in. Je kunt een parkeerkaartje kopen voor 24 uur.
Veel plezier daar. Leuven is een mooi stadje!
exsis
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 21 nov 2005, 20:11

overnachten in Leuven



Bericht door exsis »

Wie kan mij helpen aan het adres van de camperplaatsen welke Willie86 in een eerder berichtje noemde: Rotselaar en Werchter. Ik zou ook graag Leuven bezoeken en vind een plekje dicht bij de stad prettig maar kan hem niet in op campercontact en op de Belgische site vinden.
Hoor graag wat.
Groetjes exsis
Max Be
Berichten: 260
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 10:30
Locatie: Vlaanderen



Bericht door Max Be »

Exsis.

De camping in Werchter is Camping Klokkeberg
Grotestraat 120
3118 Werchter
0032/16532561
Ik heb even gekeken maar het is mij niet duidelijk of ze open is,even een telefoontje of website KLOKKEBERG.

er zou ook een plaats zijn bij, Vee Motor home daeler van Phoenix
Varenstraat 70
3118 Werchter
0032/16539280
of website.
Een ander alternatief is dat je Leuven bezoekt ,en naar Holsbeek komt,aan het kasteel van Horst kan je rustig staan op de parking zonder problemen,en nog heerlijk wandelen, 12km van centrum Leuven ,hier kan ik jou nog eventueel helpen.

Max be
. Geld maakt niet gelukkig, maar het is comfortabeler om in een Mercedes te huilen, dan op een oude fiets.
willy86
Berichten: 164
Lid geworden op: di 13 apr 2004, 21:54
Locatie: Aarschot (B)
Contacteer:



Bericht door willy86 »

Max Be schreef:Exsis.

De camping in Werchter is Camping Klokkeberg
Grotestraat 120
3118 Werchter
0032/16532561
Ik heb even gekeken maar het is mij niet duidelijk of ze open is,even een telefoontje of website KLOKKEBERG.

er zou ook een plaats zijn bij, Vee Motor home daeler van Phoenix
Varenstraat 70
3118 Werchter
0032/16539280
of website.
Een ander alternatief is dat je Leuven bezoekt ,en naar Holsbeek komt,aan het kasteel van Horst kan je rustig staan op de parking zonder problemen,en nog heerlijk wandelen, 12km van centrum Leuven ,hier kan ik jou nog eventueel helpen.

Max be
Voila, ik zou geen beter antwoord kunnen geven hebben. Juist een minuut te laat opgezet :-)

Willy
.................................................
Aarschot - Parel van het Hageland
======================
http://users.skynet.be/fa023009/index.htm
exsis
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 21 nov 2005, 20:11

overnachten in Leuven



Bericht door exsis »

Heel hartelijk bedankt en ga het bekijken. Kasteel Horst lijkt me een goede mogelijkheid maar ben toch ook wel nieuwsgierig naar de plek in Rotselaar dus as iemand me het kan vertellen dan graag.
Groetjes,exsis
Max Be
Berichten: 260
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 10:30
Locatie: Vlaanderen



Bericht door Max Be »

Er is mogelijk een misverstand, Werchter is een deel gemeente van Rotselaar,Rotselaar is de hoofd gemeente,er is bij mijn weten geen staanplaats of camping in Rotselaar zelf,er zijn de plassen,maar daar mag je zeker niet overnachten.

Max be
. Geld maakt niet gelukkig, maar het is comfortabeler om in een Mercedes te huilen, dan op een oude fiets.
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 1248
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 20:00
Locatie: Kloosterzande - Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Bestemming: Heverlee



Bericht door Luc & Chris »

Wij gaan elke maand met onze hond op een andere locatie Clean Booten. Komende zondag is dit is Heverlee.

Wij gaan al op zaterdag weg en willen al een beetje in de richting rijden, dus waar kunnen wij zaterdag nog iets doen? U dient natuurlijk wel rekening te houden dat wij een hond (Hovawart) bij hebben. Dus een markt, een rommelmarkt, een braderie, etc.. Ook tips voor een leuke overnachtingsplaats zijn welkom.
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Meer lezen over ons? Hier klikken.
Gratis camperplaats in Zeeuws-Vlaanderen.
Afbeelding
ieke
Berichten: 2
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 2:16

Re: Overnachten in Leuven



Bericht door ieke »

Treez, zou u mij misschien kunnen vertellen waar ik kan overnachten bij kasteel holst?
Riskeer ik daar geen boete?
Groet, Ieke
Max Be
Berichten: 260
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 10:30
Locatie: Vlaanderen

Re: Overnachten in Leuven



Bericht door Max Be »

Ieke.

je kan zonder problemen overnachte aan ons Kasteel Van Horst,er is een mooie nieuwe parking,zonder faciliteiten,maar geen enkel probleem,overnachten is toe gestaan.
Ga zeker op de grote parking met kasseien staan,de kleine naast het kasteel is erg druk.

Je kan er wandelen,fietsen, en er is een brasserie,resterant.

Als je al een probleem zou hebben,kom je maar aankloppen,hou het wel in de gaaten.

Max be
. Geld maakt niet gelukkig, maar het is comfortabeler om in een Mercedes te huilen, dan op een oude fiets.
ieke
Berichten: 2
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 2:16

Re: Overnachten in Leuven



Bericht door ieke »

Hallo Max be,
hartelijk bedankt voor je reactie! Het lijkt me een erg mooie plek.
We zijn van plan om vrijdagavond aan te komen en dan zaterdagochtend te gaan fietsen in de omgeving (naar Leuven) en zondagavond weer terug te komen en een tweede nacht daar te slapen. Zondag kijken we even aan wat we gaan doen, misschien gaan we dan weer met de fiets op pad of een stuk wandelen.
2 nachten overnachten bij het kasteel is dus geen probleem?
Groet, Ieke
Max Be
Berichten: 260
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 10:30
Locatie: Vlaanderen

Re: Overnachten in Leuven



Bericht door Max Be »

Welkom.

Ik kijk er naar uit.
. Geld maakt niet gelukkig, maar het is comfortabeler om in een Mercedes te huilen, dan op een oude fiets.
petdrea
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 14:08

Re: Overnachten in Leuven



Bericht door petdrea »

Ha Treez en Max be,
Wat een goede tip van jullie! Wij gaan graag naar Vlaanderen, hebben de meeste steden of stadjes al bezocht, maar Leuven nog niet. 12 km is goed aan te fietsen, en het Kasteel ziet er mooi uit. Gaat op de lijst om te bezoeken.
In Brussel hebben we de nieuwjaarwisseling gevierd, echt een geweldig, vreedzaam en gezellig feest, zonder al die rotjes om je oren. Ouders met kinderen in buggy's, veel ouderen op straat, voor mij een beeld wat ik in Nederland niet meer zie.
Gent is overigens ook een hele leuke stad die ik nog niet genoemd zie.

Groet, Andrea
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Overnachten in Leuven



Bericht door roze »

We zijn net gearriveerd bij kasteel ter Horst. Ziet er allemaal goed uit. Voldoet zeker voor een rustige overnachting. Morgen gaan we de omgeving verkennen.
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
Plaats reactie