Overnachten in Leuven

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
muis
Berichten: 31
Lid geworden op: za 24 jul 2004, 0:04
Locatie: s-Heerenberg



Bericht door muis »

hoi Treez

Heb op de kaart gekeken en gezocht naar de plaats Horst maar kan het helaas niet vinden ,kun je me uitleggen waar ik het kan vinden.
b.v.d

gr leon en hildegard
GuyVV
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 14:38



Bericht door GuyVV »

muis schreef:hoi Treez

Heb op de kaart gekeken en gezocht naar de plaats Horst maar kan het helaas niet vinden ,kun je me uitleggen waar ik het kan vinden.
b.v.d

gr leon en hildegard
Het kasteel van Horst ligt in de gemeente Holsbeek. Kijk http://www.monument.vlaanderen.be/sve/n ... /horst.htm
Guy
Treez

leuven



Bericht door Treez »

Zoals guy reeds melde ligt horst in gemeente holsbeek,precies in de deelgemeente st pieters rode is tusen leuven en aarschot .
als u via maastricht komt de 314 afslag aarschot nemen, links richting tienen na 1km aan de verkeerslichten rechts en u ziet reeds de weg wijzers.
als u meer wil weten geef maar een seintje

Treez
muis
Berichten: 31
Lid geworden op: za 24 jul 2004, 0:04
Locatie: s-Heerenberg



Bericht door muis »

treez en guy bedankt voor de info.Lijkt ons ook heel erg leuk om het kasteel te bezichtigen... :D
Maar als ik het goed begrijp mogen we dus bij dat kasteel overnachten??
Bedankt voor het antwoorden van onze vragen ...

gr leon en hildegard
Gast

Re: leuven



Bericht door Gast »

treez schreef:He leon
je mag je niet te snel laaten afschrikken ,leuven is een prachtige stad en er zijn mogelijk heden genoeg buiten leuven ik heb zojuist even een telefoontje naar de toerisdienst gedaan er is geen enkele plaats toegelaten te overnachten u kan wel prima parkeren op de st jacobs markt wilt u proberen hier te overnachten dan zijn we terug bij af de goodwil van de politie.
wat J.T beweert dat vrienden midden op de markt gestaan hebben is totaal onmogelijk daar deze allemaal verkeersvrij zijn ,alleen de st jacob nog en die zal in de toekomst ook ondergronds worden .
Maar u bent steeds welkom in horst rustig plaats met prachtige omgeving.
en met het openbaar vervoer kan u naar leuven.

G.R.treez
In Mechelen kan u perfect overnachten maar rond Leuven zijn verschillende kleinere gemeenten waar dat absoluut geen probleem is.
Gewoon er naartoe rijden en uw plekje zoeken.
Waarom haal ik ook Mechelen aan ?
Wel daar zijn enkele officiele plaatsen en van daaruit ben je met de trein of de bus zo in het centrum van Leuven.
Overigens Leuven is voor een gewone auto ook niet te doen.

Rik / Antwerpen
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Jan en Simonne schreef: Waarom werd Brussel niet aangeraden?
Ik zou er ook wel eens naar toe willen met de camper.
Is ons erg goed bevallen Simonne! En in dergelijke grote steden vinden we de camping een plek waar we met een gerust hart onze camper achterlaten. Zie http://www.campersite.nl/belgie/vlaanderen/brussel.html
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
treez

leuven



Bericht door treez »

Geen enkel probleem er zijn geen voorzieningen of wat ook maar je staat er midden in de natuur heel rustig het kasteel is zeker te bezoeken en mooie wandelingen en of fietstochten kan je er zeker maken, wanneer je en idee heb van de datum dan kijk ik wel even uit ik woon vlak in de buurt .

gr treez
willy86
Berichten: 164
Lid geworden op: di 13 apr 2004, 21:54
Locatie: Aarschot (B)
Contacteer:



Bericht door willy86 »

Aloys, ik heb eens naar die site gekeken. Ik wist niet dat er in Grimbergen een camping was. Goed dat de Nederlanders ook België bezoeken :lol: , zo komen wij ook te weten waar er campings zijn rond de grote steden. Zo zie je maar.

Willy
.................................................
Aarschot - Parel van het Hageland
======================
http://users.skynet.be/fa023009/index.htm
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

OK, zoals iedere grote stad heeft Brussel dus ook zijn prettige en minder prettige wijken. Het is goed te weten, waar die zijn.
Blijft toch maar op onze "nog-te-zien-lijst" staan. (Hebben jullie ook zo'n lijst??)
Groetjes,
Simonne
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

Simonne, als je naar Brussel wil, Overijse heeft een Camping.Sta je prima.
Margolia

quote="Jan en Simonne"]
muis schreef: brussel was ons ook al afgeraden
Waarom werd Brussel niet aangeraden?
Ik zou er ook wel eens naar toe willen met de camper.
Groetjes,
Simonne[/quote]
Flip De Winter



Bericht door Flip De Winter »

goud,

indien de sitebeheerder mijn bijdrage dienaangaande niet had verwijderd dan had je kunnen lezen waarom Brussel (of althans enkele randgemeenten ervan) te vermijden zijn.

Nog niet zo lang geleden werd Brussel door enkele hoge Europese officials uitgeroepen tot één van de onveiligste hoofdsteden van Europa.
Dien ik hier aan toe te voegen dat onze noord-afrikaanse medeburgers daar voor een groot deel (zoniet alles) verantwoordelijk voor zijn.

Laten we hopen dat geen van de Brussel-bezoekende camperaars oog in oog komt te staan met een groepje ' zich vervelende en op snel geld uitzijnde ' marokkaanse -vermeend gediscrimineerde- doetjes.

Indien je dan toch met alle geweld Brussel wil zien, doe het dan overdag en vermijdt ten allen prijze om er s'nachts de sfeer te gaan opsnuiven.
Tenzij je graag andere dingen opsnuift natuurlijk, dan zijn sommige wijken van Brussel weer...the place to be.

Succes
Gast



Bericht door Gast »

Flip,
Ik denk dat je het niet goed hebt gelezen. Ik schrijf dat als je naar Brussel wil er een Camping is in Overijse. Vanuit daar kun je overdag Brussel bezoeken. Dan is er toch niets verkeerd gezegd?

Margolia
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

Flip De Winter schreef:goud,

indien de sitebeheerder mijn bijdrage dienaangaande niet had verwijderd dan had je kunnen lezen waarom Brussel (of althans enkele randgemeenten ervan) te vermijden zijn.

Nog niet zo lang geleden werd Brussel door enkele hoge Europese officials uitgeroepen tot één van de onveiligste hoofdsteden van Europa.
Dien ik hier aan toe te voegen dat onze noord-afrikaanse medeburgers daar voor een groot deel (zoniet alles) verantwoordelijk voor zijn.

Laten we hopen dat geen van de Brussel-bezoekende camperaars oog in oog komt te staan met een groepje ' zich vervelende en op snel geld uitzijnde ' marokkaanse -vermeend gediscrimineerde- doetjes.

Indien je dan toch met alle geweld Brussel wil zien, doe het dan overdag en vermijdt ten allen prijze om er s'nachts de sfeer te gaan opsnuiven.
Tenzij je graag andere dingen opsnuift natuurlijk, dan zijn sommige wijken van Brussel weer...the place to be.

Succes
Ik zou bijna zeggen dat het taalgebruik me bekend voorkomt en het gebruik van de cloon Flip De Winter. Joost in aktie ?
Knaus TI Sport 650 2007
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 1248
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 20:00
Locatie: Kloosterzande - Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:



Bericht door Luc & Chris »

Wij willen 06 & 07 maart een nachtje naar Heverlee - Leuven of directe omgeving. Iemand nog een idee waar te overnachten?
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Meer lezen over ons? Hier klikken.
Gratis camperplaats in Zeeuws-Vlaanderen.
Afbeelding
Plaats reactie