Kroatie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gast

Kroatie



Bericht door Gast »

hallo, wie kan mij helpen aan nuttige informatie om volgende zomer naar Kroatie te vertrekken!!!! alles is welkom van tips tot reisverslagen, het is voor ons de eerste maal dat we die richting uitgaan dus weinig ervaring in die streek. Mag men er vrij staan om te overnachten? welke route nemen we het best? Vooral de streek rond Dubrovnik spreekt ons zeer aan............Dank je Griet :lol:
RichardHRL
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 13:18
Locatie: Gulpen/Wittem



Bericht door RichardHRL »

Dit jaar in Croatie geweest 8)

Mooi land en heerlijk (warm) klimaat. Vrij kamperen mag je niet en de campings die wij gezien hebben zijn matig. Ik werd er nier vrolijk van :? Alleen rondom de bekende steden vind je goed uitgeruste campings.
Het land op zichzelf is een aanrader :D

De route erheen hebben wij via Oostenrijk en Italie gedaan.

Veel plezier bij het voorbereiden....

Richard
Gast



Bericht door Gast »

Zo slecht zijn de campings ook weer niet, dat je er niet vrolijk van werd is toch wel sterk overdreven. Koos
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Wij zijn dit jaar in Kroatie geweest wildkamperen was geen probleem,wij waren trouwens niet de enige die dat deden.
Wij zijn met de boot van Ancona naar Split gereist een aanrader,terug weg via Oostenrijk en Sjechie.
Een mooie omgeving zeer vriendelijke mensen,alleen toen wij er waren was het erg heeeeeet.
Wij gaan in de voorjaarsvacantie terug.
RichardHRL
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 13:18
Locatie: Gulpen/Wittem



Bericht door RichardHRL »

Nou koos,

Ik heb er best hele mooie campings gezien met fatsoenlijk sanitair. Maar er waren er ook bij die de naam camping niet waard waren, slecht verzorgd, stinkend en verstopt sanitair. Voor een van deze oorden mocht ik ook nog 30€ voor een nacht afrekenen, daar wordt ik meestal dus echt niet vrolijk van!

Maar zo te horen weet jij de betere plaatsen.
We horen ze graag van je...... :D


Richard
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

Hallo

Kent iemand toevallig camping Stella Maris in Umag?
We willen er nl volgend jaar ook naar toe.

mvg Fred
--------------------------------------------

AfbeeldingAfbeelding
Yojolly
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:14
Locatie: Doesburg



Bericht door Yojolly »

Wij zijn in September in Kroatie geweest.Ook hebben wij in Stella Maris gekeken.Veel vaste staanplaatsen ,waar wij absoluut niet van houden.
Ook konden we geen plaatsje aan het water krijgen.We zijn een eindje verder gereden,4 km ten noorden van Umag.Camping Merida,van dezelfde eigenaar.Deze vonden wij veel mooier en we hebben 4 dagen heel mooi pal aan het water gestaan.Zeker de moeite waard,maar denk ik allleen mogelijk in het voorjaar of najaar.Hier was het sanitair ook keurig.Wij hebben er met de acsi-kortingscard gestaan voor 9 euro perdag inclusief electriciteit.
Groetjes Yolanda
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen



Bericht door de lasertjes »

Yojolly bedoel je niet Mareda? Op die camping zij wij nl ook zo'n 3 jaar geweest ( in het hoogseizoen).
Langs de zee stonden toen ook meestal wat campers, met een beetje geluk heb je een plekje.
Vonden het een fijne camping met ook op loopafstand restaurantjes.
Sabina
Yojolly
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:14
Locatie: Doesburg



Bericht door Yojolly »

Ik had het helemaal fout. Klopt.Ik bedoelde inderdaad Mareda en Stella Maris had ik ook niet goed. Dat moest zijn Sirena.Ook ligt het niet bij Umag maar bij Novigrad.Wij zijn zoveel op verschillende plekken geweest en we worden al een dagje ouder dat ik het niet meer allemaal kan onthouden,dus ik had het eerst even goed na moeten kijken.Dus van Stella Maris weet ik niets af.Sorry.
Gr Yolanda
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

kroatie



Bericht door Will »

Verleden jaar naar Kroatie geweest prachtige campings die heb ik hier nog niet gevonden en gewoon de campingcheque campings aanhouden.
Mooi land goed weer en goed betaalbaar.
Wij hebben in Pula gestaan, op het schiereiland KRK en ook in Zadar enz.
Allemaal mooie campings en voor de prijs zou ik niet op zo'n kale camperplaats gaan staan ook veiligheid speelt hierbij een rol.
Wij zijn ook naar Mostar en Dubrovnik geweest mooie steden alleen wel een gevaarlijke saaie lange weg er naar toe dus oppassen.
Als je meer wilt weten even op Google Kroatie intypen en daar gaat een wereld voor je open.
Of de Kroatiepagina.nl kan ook.

mvrgr. Wil
Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 893
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 18:08
Locatie: Maassluis
Contacteer:



Bericht door Joke »

Wij hebben (mei/juni) in Kroatie en Slovenie ook meestal op Camping cheque en Acsi card campings gestaan.
Prima hoor en wel zo veilig :!:
Groetjes,

Afbeelding

Geluk is niet het doel, maar het middel om te leven.
Gast



Bericht door Gast »

Wij zijn vorig jaar naar Kroatie geweest. Prima vakantie gehad. De campings vond ik best wel prijzig en als je niet reserveert heb je op veel campings geen afgebakende plek. Zet hem ergens neer, waar je nog een gaatje kan vinden. Wat je nog wel kan doen, is op de gereserveerde plekken kijken hoe lang een plek nog vrij is en die zolang nemen. Eventueel verkas je daarna naar een andere plek of je gaat weer verder. Zo werkt het toch met een camper.

Wij zijn via Praag, Bratislava, Budapest naar Kroatie gereden. een aanrader! Wij waren nog nooit in die streken geweest, en wij vonden het ontzettend leuk. Ik weet niet of jullie alleen of met kinderen zijn, maar zowel bij Praag als bij Bratislava hebben wij op een camping met een meertje gestaan. IN Bratislava was er heel veel te doen: sportvelden, glijbanen, waterskien. De supermarkten zijn groot, vergelijkbaar met de franse supermarkten. En vooral heel betaalbaar! Ook het eten en drinken is spotgoedkoop. Dus voor mensen met een kleinere beurs zijn deze landen absoluut het overdenken waard.

Toen door naar Kroatie. Absoluut naar Plitvice gaan!!! Dit mag je niet missen en is zelfs de moeite van een eventueel omrijden waard. Plitvice is een nationaal park (Unesco werelderfgoed) en bestaat uit diverse meren en honderden watervallen. Je waant je bijna in het decor van een film. Blauw water, groen water, turqoois water en waar je kijkt watervallen. Je loopt langs en door het water (wel over vlonders) en over de watervallen. Het is bijna niet te beschrijven. Maar zelfs de kinderen hebben hier zonder morren 4 uur gewandeld, in de elektrische boot gevaren, met de bus mee. Doen, de moeite waard!!!

Wij zijn vervolgens naar het eiland Rab geweest met de ferry, half uur varen. Op rab zijn maar 2 campings, eigenlijk vol in het hoogseizoen, maar met een camper vind je wel een plekje. Hier hebben we trouwens ook campers gezien die vrij stonden, maar wij durfden het niet goed aan. Je spreekt de taal niet en weet niet hoe de politie reageert in deze landen. Mooi eiland, heerlijk ijs en een mooi stadje.

Toen naar Krk: druk maar wel gezellig. Leuke boulevard, gezellige terrasjes, goed eten. Met een boottocht mee geweest en een middag in een lagune liggen zonnen en wezen snorkelen.

In Krk langer gebleven dan gepland en toen door naar het vasteland. Bij Medulin ontzettend mooir en grote camping, waar je bijna het idee had dat je vrij stond. Toen via Pula zo naar boven richting Novigrad. Onderweg bij Vodnjan gestopt. In dit hele kleine plaatsje staat een kerk waar ze mummies hebben van heiligen. Indrukwekkend om te zien. Het is overigens niet gratis. Jawel, de kerk gaat commercieel. Als je hier naar toe wil, zet je camper aan de buitenkant van het dorpje. Ze geven aan dat je niet zwaarder mag zijn dan 5 ton, maar ze vergeten te vertellen dat de straten wel heel erg smal zijn. We hebben peultjes gezweet kan ik je vertellen. Over keien gereden, en allebei met het hoofd uit het raam om te kijken of we geen lamp of balkon meenamen of dat de luifel ergens tegenaan knalde bij een hobbel in de weg. EN dan die gezichten van die mensen, toen wij bij kerk aankwamen. Heb je weer een stel van die buitenlanders... En achteruit ging dus ook niet. Smal en bochtig.

Rovinj een aanrader. Mooi oud schilderachtig en artitistiek dorp. lekker struinen in de straatjes met ateliers. mooi uitzicht van boven op de heuvel, vlak voor de kerk. Wij hebben op camping Ladin Gaj gestaan, groot, groot, groot. Stonden wel heel mooi aan de rand van het water. En wat leuk was: kinderen gratis, ook in het hoogseizoen.

Toen naar Italie, camperplek Sirmione bij het gardameer. 's Avonds gebarbecued aan de oever van het meer, met een ondergaande zon en zwanen op het meer. Leuk! Sirmione bezocht, oud, mooi dorpje met een middeleeuwse (?) burcht. Was te warm om te bezoeken. Ook een bezoek gebracht aan het Lago Iseo. Mooi meer, echt een meer tussen de bergen, niet zoals het Gardameer aflopend met strand, maar meer als het Lago Maggiore. Wij vonden het mooier, maar dat is persoonlijk. Overigens een perfecte camperplek bij een oma. Blokken lagen bij de plek. Goed en schoon sanitair, wasmachine, picknickplek. toen we vroegen of we mochten barbecuen, kwam oma direct aanrennen met een barbecue.

Al met al hebben wij een fantastische vakantie gehad. De kinderne vonden het ook geweldig. En wie meer wil weten, vraagt maar!

gr. belinda
Olof en Belinda
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 31 jan 2004, 16:18



Bericht door Olof en Belinda »

Bovenstaand bericht was dus van mij.\

Belinda
Gr. Belinda
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

Hoi Belinda

Mooi verhaal,we willen daar ook graag heen.
We nemen tegen die tijd nog wel contact met jullie op om e.e.a door te spreken. :wink:
--------------------------------------------

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie