Extra betalen voor aanhanger!

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Extra betalen voor aanhanger!



Bericht door GoRi »

Wij rijden nu een kleine 4 jaar met een kleine motortrailer achter onze camper om een motorscooter mee te kunnen nemen. De totale lengte v.d. trailer is 2,8 mtr. waardoor de totale lengte van camper en trailer op 10,2 mtr komt. Een doorsnee auto met caravan gaat daar meestal ruim overheen. Toch zijn wij nu voor het eerst geconfronteerd met een camping die voor de trailer extra geld vroeg!! Op onze vraag waarom dat niet voor een auto met caravan gold hebben we geen antwoord gekregen. Pure camper discriminatie dus eigenlijk. Omdat wij het nog niet eerder meegemaakt hadden en er ook maar een (1) bericht op dit forum te vinden is met een vergelijkbare ervaring lijkt het nog een uitzondering te zijn. Misschien moeten we dit soort campings maar eens met man en paard gaan noemen, wellicht blijft het dan een uitzondering?? Het betrof in ons geval camping "de la Plage" in Port Grimaud (bij St. Tropez). Het gaat niet zozeer om het bedrag maar om het principe en ons gaan ze daar dus niet meer zien, "geen handvol maar een land vol" campings en camperplaatsen tenslotte ;;-)

Nog vele veilige en prettige camper kilometers toegewenst :)
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Gebruikersavatar
maurice72
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 27 apr 2014, 10:33
Locatie: Limburg

Re: Extra betalen voor aanhanger!



Bericht door maurice72 »

Niet zo heel vreemd. Ik ben tot nu toe nog maar weinig campings tegengekomen waar je niet extra hoefde te betalen voor een aanhanger. En als de camping moeilijk had willen doen, hadden ze je ook nog extra laten betalen voor de motorscooter.

En over discriminatie gesproken. Wij (Camperaars) betalen ook vaak een gereduceerd campertarief. Terwijl het gezin naast je met caravan of tent 40 euro betaald voor de zelfde faciliteiten.

Ik verdiep mij altijd van te voren in een plek, zodat ik (meestal) niet voor verrassingen kom te staan.
Laatst gewijzigd door maurice72 op zo 24 aug 2014, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
wimvanduuren
Berichten: 552
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 12:38
Locatie: wenum-wiesel

Re: Extra betalen voor aanhanger!



Bericht door wimvanduuren »

Ik denk dat U bij de buur camping Praire le Mer gratis is, al hoewel het camping gedeelte niet zo mooi meer is als voorgaande jaren (onder de bomen) als La Plage.
vr,gr, wim
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Extra betalen voor aanhanger!



Bericht door Bob Diesel »

Heel veel campings ,meestal gelegen aan water,berekenen een aanhanger als extra
Vaak is dit voor een boottrailer,,,maar aanhanger is aanhanger,en geen caravan

Wil je dit niet,gewoon verder rijden

Op over winter campings maken ze juist reclame met aanhanger gratis
ivm de vele extra smartie,s /auto,s of motoren
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Extra betalen voor aanhanger!



Bericht door saagstree »

Wij konden vorige week bij Ernst aan de Moezel bij onze favoriete wijn boer geen plaats meer krijgen om dat op de plaats twee campers stonden met aanhanger één met scooter en één met een kleine Toyota ook stond er een Belg met een caravan zij gebruikte alle drie twee plaatsen dan is een camperplek snel vol.
En ik weet niet maar ze zullen ook wel betalen als ze twee plekken gebruiken maar ga niet naar camper plaatsen met te krappe plekken.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: Extra betalen voor aanhanger!



Bericht door campergenot »

Waarom zouden ze je er niet voor laten betalen?
Ik vind het helemaal niet raar. Per slot van rekening ben je wel 3 meter langer dan zonder aanhanger.
En wat hierboven ook beschreven is, wij hebben ook al eens een camperplaats moeten verlaten omdat er een stuk of vier campers met aanhangers door hun extra lengte geen plaats meer overlieten voor ons.
SuzanneR1978
Berichten: 530
Lid geworden op: do 13 jun 2013, 13:57
Locatie: Emmeloord

Re: Extra betalen voor aanhanger!



Bericht door SuzanneR1978 »

Toen wij nog met de caravan op vakantie gingen, betaalden we op menig camping vaak apart voor caravan en auto. Dus wordt de caravan wel degelijk apart in rekening gebracht.
Misschien niet op elke camping en heb jij het nooit zo getroffen, maar vreemd vind ik het niet.
groetjes Suzanne
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Extra betalen voor aanhanger!



Bericht door Grumble »

Op een camping moet je vaak extra betalen als je je auto naast de tent of caravan wil parkeren en is het gratis als je de auto op het parkeer terrein zet.
En om die analogie voort te zetten zou je in jouw geval ook niet hoeven te betalen als je de aanhanger op de parkeerplaats neer zou zetten.
Plaats reactie